Jump to content

Su-20 - Pantera z przewagą dodatków własnych - 1:72


Recommended Posts

  • Replies 627
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I dla Suczki się znalazło trochę czasu - dopalacz i dysza gotowe: I nie mogłem odmówić sobie przymiarki, aby zobaczyć jak to wygląda razem: CDN :-)

Dla rozgrzewki - trzeba zamknąć definitywnie etap zespołu napędowego: Siłowniczki przy dyszy. Mają takie wzmocnienia, które wykonałem z "pętelek" włosowatego pręcika plastikowego: Poci

Mikołaju, nie myślałeś aby tłoki siłowników wykonać z igieł lekarskich? Skoro i tak wykonałeś je od podstaw - może przy okazji warto oszczędzić sobie malowania metalizerem? Efekt naturalnej nierdzewki

Dzięki Marcin. Rzeczywiście praca nad listwami jest dość mozolna, to nawet nie tyle jest nużące, co bolesne dla oczu. Po kilku lukach nabiera się wprawy i praca ma charakter bardziej seryjny. Wykonałem kolejne ramki przy wziernikach w strefie silnika, po nich chyba nastąpi przerwa i przeskok na inny odcinek robót.

 

prawa strona:

 

wzier%252520siln%252520pr.JPG

 

lewa:

wzier%252520siln%252520lw.JPG

 

Skrzydła też chcesz tak "podziurawić"?

 

Tak, jak najbardziej, co najmniej w zakresie otwarcia wzierników wzdłuż slotów. Ciągle rozważam też kwestię zdjęcia blachy z jednego skrzydła oraz klap i lotek z drugiej strony. Stały dylemat pomiędzy ochotą detalowania a realizmem sytuacyjnym…

 

Pozdrawiam - Mikołaj

Link to post
Share on other sites

Obserwuje ten warsztat sobie z cienia. Raczej nie moja bajka ale bardzo mi sie podoba. Gratuluje precyzji. swietne modelarstwo!

 

Owe listwy do lukow latwo jest zaprojektowac i wytrawic. Bede zlecal trawienie za ok 1 tydz. Daj znac na pw jesli mialbys zainteresowanie mosieznymi ramkami ....

Link to post
Share on other sites

Witam, dzięki za opinie, koledze blacman za propozycję – mamy sprawy omówione na pw .

 

W ramach odpoczynku od ramek coś co wygląda na skomplikowane, a jest relatywnie proste i buduje się w miarę szybko, czyli skorupa strefy silnika.

Na początek rozrysowane:

 

skorupa%252520siln%252520rys.JPG

 

Następnie systematycznie wręgi i podłużnice z uwzględnieniem ich różnej grubości i szerokości. Na każdą burtę przypada po 51 elementów. Łącznie z wręgą mamy zatem 132 el. Na razie wygląda ubogo, bo nie ma jeszcze żadnych przewodów ani urządzeń:

 

skorupa%252520siln%252520got%252520A.JPG

 

skorupa%252520siln%252520got%252520B.JPG

 

skorupa%252520siln%252520got%252520C.JPG

 

I przymiarka złożonego kadłuba:

 

skorupa%252520siln%252520przym%252520A.JPG

 

skorupa%252520siln%252520przym%252520B.JPG

 

Pozdrawiam - Mikołaj

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Witam, dzięki za wpisy. Ostatnio spowolniło, przy czym dużo czasu zajmuje rozpracowanie całej logistyki – wnętrze muszę zaplanować dostatecznie precyzyjnie i zgrać poszczególne „pomieszczenia”.

Zaczynam od wnęki podwozia przedniego – w samym kadłubie wykonałem już odpowiednie przesunięcia i ścianki wnęki są dokładnie wpasowane. Jest to o tyle istotne, że na tej wnęce jako bazie, będę dobudowywał wannę kabiny, luki przed i za kabiną, kanał wlotowy.

Po analizie dokumentacji i własnych rysunkach na początek ścianki wnęki (jeszcze nie wszystkie – bo niektóre będą wspólne dla pozostałych „pomieszczeń”.

 

wneka%252520podw%252520strukt%252520A.JPG

 

I już mocno zaawansowane prace nad strukturą (inne urządzenia i przewody to będzie dopiero utrapienie)

 

wneka%252520podw%252520strukt%252520B.JPG

 

oraz przymiarka podstawowych ścianek – wszystko na razie ładnie pasuje.

 

wneka%252520podw%252520strukt%252520C.JPG

 

Pozdrawiam - Mikołaj

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

O żesz .... Czuję się jak trampkarz oglądający pokaz Messiego. Masakra. Przepiękna robota i bez tych wszystkich fototrawień itp. Istota modelarstwa. Brawo i podziwiam.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Witaj - nie dysponuję wskazanym opracowaniem. Jaka jest możliwość, aby zapoznać się z zawartością? Wprawdzie niewiele już mi brakuje do realizacji tego co mam zaplanowane, ale nigdy nie wiadomo, co może się przydać. W razie czego odpowiedź może być przez pw. Z góry dzięki - Mikołaj

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Witam. Po pracach związanych z ukończeniem motolotni, wreszcie można powrócić do Suczki. No cóż, na razie się zawiodłem, gdyż z masy nabytych zbiorczo zestawów Modelsvita na razie nie ujawnił się ani jeden w warsztacie (na galerii zresztą też nie).

 

Bez wątpienia zestaw ten pozwoli na zbudowanie ciekawie prezentującego się modelu, przy odrobinie prac własnych typu otwarcie kabiny, może wypuszczenie klap, pewnej dbałości o detale i przemyślanym malowaniu jest szansa na ładną Su. Jest kilka mankamentów, ale nie takiej kategorii, aby się na zestaw pogniewać.

 

U mnie zostaną wykorzystane niektóre elementy, które i tak zostaną poddane daleko idącym przeróbkom. Tym, co mi się przyda najbardziej, będzie tylna część kadłuba. W innym przypadku musiałbym robić to całkowicie od podstaw lub polować na Bilkowego Su-22. No ale to dopiero w niedalekiej przyszłości.

 

Na razie celem nawiązania do momentu przerwanych prac, podciągnąłem detaliczność przedniej wnęki podwozia.

Tu ścianki

 

wneka%252520przed%252520sc%252520det.JPG

 

Tutaj kilka detali, które są planowane do osobnego malowania przed montażem.

 

wneka%252520przod%252520det.JPG

 

Pozdrawiam - Mikołaj

Link to post
Share on other sites

Nareszcie wrócił mój ulubiony serial

rychło w porę

co do modeli Su to od dawna w szafie leży Masterowy a na dniach powinien dotrzeć Modelsvit.

warsztat też w końcu się pojawi ale to poczekam aż Twoja suczka trafi już do galerii.

pozdrawiam i trzymam kciuki za nadmiar czasu na modelowanie!

Link to post
Share on other sites

Dzięki za miłe przyjęcie po przerwie

Etap wnęki trzeba w końcu zamknąć. Poniżej ścianki zdetalowane i w docelowych barwach. Nie ma jeszcze elementów zamykających wnękę od przodu, ale to będzie zgrywane z kanałem, a także brak ścianki pomiędzy wnęką a kabiną - to z kolei będzie zgrywane właśnie z kabiną

 

wneka%252520prz%252520sc%252520got.JPG

 

Ścianki zostały sklejone i przyszedł istotny moment - czy wpasuje się w kadłub zgodnie z planem. Pasuje!

 

wneka%252520prz%252520got%252520A.JPG

 

wneka%252520prz%252520got%252520B.JPG

 

wneka%252520prz%252520got%252520C.JPG

 

wneka%252520prz%252520got%252520D.JPG

 

wneka%252520prz%252520got%252520E.JPG

 

Pozdrawiam - Mikołaj

Link to post
Share on other sites

Mikołaju,mam jedno,aczkolwiek bardzo intrygujące mnie pytanie.Jak dopasowujesz wręgi do kształtu kadłuba?Domyślam się,że kadłub jest trochę odchudzony,nie sprawia to problemów przy pasowaniu wręg?

Link to post
Share on other sites

Dzięki za wpisy i już staram się odpowiedzieć na pytanie kukiUN.

 

Otóż wręgi robię na dwa sposoby w zależności od konstrukcji.

 

a) wręgi „szerokie” takie jak np. ta z okrągłym otworem kanału dolotowego, wycinana jest z płytki. Wcześniej robię dokładne pomiary wewnętrznej strony kadłuba modelu w należnym miejscu: 1. od góry do dołu; 2. od linii symetrii do boku. Płytkę wycinam z lekkim nadmiarem i potem mozolnie obrabiam gdzie trzeba – trochę tak jak dentysta poleruje plombę i co chwila każe zagryzać, żeby ustalić miejsce do dalszego polerowania;

Uwaga! – pomiary tego rodzaju robię już na modelu, a nie na planach, bo zawsze grubość plastiku zniweczy wynik;

 

b) wręgi „wąskie” można wykonywać z paska polistyrenu o kwadratowym przekroju – problematyka ścisłego dopasowania jest tam wówczas w zasadzie wyeliminowana

 

Żeby nie było bez obrazka. Start prac nad tylną ścianką kabiny, która też w pewnym zakresie jest wręgą:

 

kab%252520tylna%252520sc%252520start.JPG

 

Widać np. uskok w miejscu, gdzie ścianka wychodzi z kadłuba w górę. Dopasowywanie odbyło się zgodnie z metodą „a”. Widać też już szkic dla szyn fotela i wzmocnień.

Pozdrawiam - Mikołaj

Link to post
Share on other sites

Cześć. Aktualnie trwają prace nad kabiną, choć jeszcze nie ściśle w rozumieniu detalistycznym, ale w ramach przystosowania ścian do zestawowego kadłuba. Niektóre z elementów już teraz muszą być zrobione finalnie – m.in. szyny fotela. Należy zwrócić uwagę, że nie ma tu wyglądu symetrycznego, tj. lewa różni się od prawej.

Szyny są oczywiście detalem drobnym, ale tu też sprawdziła się metoda budowy detali z dużych elementów.

Na płytce nakleiłem plasterki okrągłe oraz listwy podłużne. Można stosować odpowiednio długie części, żeby wygodnie manewrować:

 

szyny%252520fotela%252520A.JPG

 

Po odcięciu nadmiarów żyletką i obróbce, części stają się malutkie, choć wcale takich nie użyłem

 

szyny%252520fotela%252520B.JPG

 

Poniżej podstawowe elementy kabiny

 

kabina%252520start%252520A.JPG

 

I złożone.

 

kabina%252520start%252520B.JPG

 

Teraz czas na dość trudną operację wykonania słabo rozwijalnych ścianek bocznych…

Pozdrawiam - Mikołaj

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.