Qz9 Napisano 21 Lutego 2020 Share Napisano 21 Lutego 2020 (edytowane) Godzinę temu, Tap-chan napisał: W tym nie-platinum miałem kiedyś pod kryzą dyszy taki czerwony uszczelniacz, i on się wykruszył ostatnio, w najnowszych proconach w ogóle go nie było Wiem, że da się to gdzieś kupić, i chyba jest trwalsze niż maskol. to jest właśnie ten nozzle sealant. @Herod, ja nie mam pojęcia co ty robisz z tym aerografem ale żeby dojechac do tego miejsca gdzie jesteś to jednak trzeba mieć talent Jaka masz nową dyszę? Oryginał czy jakiś zamiennik? Co do rozkręcania to jest to trywialnie proste. Na obu tych częściach jest nacięta sześciokątna klasyczna nakrętka. Bierzesz nie za dużą żabkę i kawałek grubej flaneli żeby nie porysować chromów i po prostu łapiesz nakrętkę przez szmatkę i odkręcasz. Potem się dziwisz że odkręciłeś niepotrzebnie bo nie ma tam nic co by powodowao takie objawy jakie opisujesz... Są tylko 2 możliwości - albo masz zle dokręcony aircap i dysza nie wystaje z niego minimalnie albo masz nieszczelne połaczenie dyszy z aero na gwincie i powietrze ci ucieka pod aircapem. Obstawiam wariant 1 - używasz winylowych farb i wystarczy że resztki tych farb zrobiły ci "podkładkę" airca nie jest do końca dokręcony i stąd cały problem. Jakby co to wosk pszczeli kupisz od reki za grosze, ten czerwony syf będziesz ściagał hgw skąd. Ja bym użył wosku Edytowane 21 Lutego 2020 przez Qz9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herod Napisano 21 Lutego 2020 Share Napisano 21 Lutego 2020 (edytowane) Myślę, że ten "talent" nie jest taki rzadki skoro dostałem kilka odpowiedzi co do uszczelniania dyszy... Nawet specjalna maź sprzedają. Jak pisałem - dysza wystaje. Sprawdzałem to pod lupą. Gdyby nie wystawała to bąbelki miałbym cały czas w zbiorniczku. Te do zbiornika dostają się tylko gdy iglica nie jest dostatecznie odciągnięta. Już raczej winny jest to nieszczelność na gwincie ale będę jeszcze doczyszczał. Dysza oryginalna. Ps. O odkręcanie pytałem ponieważ nie chciałem ryzykować iż coś urwę. Skoro jednak nie ma z tym wielkich problemów... Edytowane 21 Lutego 2020 przez Herod Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qz9 Napisano 21 Lutego 2020 Share Napisano 21 Lutego 2020 Co dokładnie znaczy że iglica nie jest dostatecznie odciągnieta? Robi ci się to na początku ruchu iglicy, tak to mam rozumieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herod Napisano 21 Lutego 2020 Share Napisano 21 Lutego 2020 Obrazowo... Gdy naciskam spust ale nie poruszam nim do tyłu. Im bardziej odciągam go (a czubek iglicy znika w dyszy) to tym mniej mam bąbelków. Przy czym tych bąbelków jest malutko. Jeden niewielki co kilka sekund gdy maluję linię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tap-chan Napisano 21 Lutego 2020 Autor Share Napisano 21 Lutego 2020 Ciśnienie z kompresora jest cały czas takie samo, tylko jeżeli bardziej odciągniesz spust to więcej powietrza uchodzi prawidłową dziurą, a co za tym idzie ciśnienie wewnątrz komory powietrza w aerografie jest niższe. Jeżeli odchylisz tylko leciutko to ciśnienie tam panujące będzie wyższe, a co za tym idzie będzie chętniej szukać innego ujścia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arhtus Napisano 21 Lutego 2020 Share Napisano 21 Lutego 2020 (edytowane) 2 godziny temu, Tap-chan napisał: Ciśnienie z kompresora jest cały czas takie samo, tylko jeżeli bardziej odciągniesz spust to więcej powietrza uchodzi prawidłową dziurą, a co za tym idzie ciśnienie wewnątrz komory powietrza w aerografie jest niższe. Jeżeli odchylisz tylko leciutko to ciśnienie tam panujące będzie wyższe, a co za tym idzie będzie chętniej szukać innego ujścia. Chyba coś źle to tłumaczysz. Za powietrze jest odpowiedzialny ruch spustu w dół, czyli naciskanie go i ewentualnie w ten sposób można mieć wpływ na ilość podawanego powietrza. Odciąganie spustu do tyłu odpowiada już za ilość podawanej farby, a nie powietrza. Ja nadal stawiam na złe ustawienie dyszy względem aircapa. Taki szybki test na chłopski rozum, który może rozwiać wątpliwości. Jeśli przy samym naciśnięciu spustu w dół bez odciągania go do tyłu bąbelkowanie się nie pojawia to znaczy, że połączenie dyszy na gwincie jest szczelne. Pojawienie się bąbelkowania dopiero w chwili odciągania spustu do tyłu znaczy, że jest ono spowodowane cofaniem się powietrza do zbiornika przez otwór dyszy!!! Edytowane 21 Lutego 2020 przez arhtus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tap-chan Napisano 21 Lutego 2020 Autor Share Napisano 21 Lutego 2020 Chyba coś źle to tłumaczysz. Za powietrze jest odpowiedzialny ruch spustu w dół, czyli naciskanie go i ewentualnie w ten sposób można mieć wpływ na ilość podawanego powietrza. Odciąganie spustu do tyłu odpowiada już za ilość podawanej farby, a nie powietrza. Ja nadal stawiam na złe ustawienie dyszy względem aircapa. Taki szybki test na chłopski rozum, który może rozwiać wątpliwości. Jeśli przy samym naciśnięciu spustu w dół bez odciągania go do tyłu bąbelkowanie się nie pojawia to znaczy, że połączenie dyszy na gwincie jest szczelne. Pojawienie się bąbelkowania dopiero w chwili odciągania spustu do tyłu znaczy, że jest ono spowodowane cofaniem się powietrza do zbiornika przez otwór dyszy!!! Bzdura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arhtus Napisano 21 Lutego 2020 Share Napisano 21 Lutego 2020 1 minutę temu, Tap-chan napisał: 38 minut temu, arhtus napisał: Chyba coś źle to tłumaczysz. Za powietrze jest odpowiedzialny ruch spustu w dół, czyli naciskanie go i ewentualnie w ten sposób można mieć wpływ na ilość podawanego powietrza. Odciąganie spustu do tyłu odpowiada już za ilość podawanej farby, a nie powietrza. Ja nadal stawiam na złe ustawienie dyszy względem aircapa. Taki szybki test na chłopski rozum, który może rozwiać wątpliwości. Jeśli przy samym naciśnięciu spustu w dół bez odciągania go do tyłu bąbelkowanie się nie pojawia to znaczy, że połączenie dyszy na gwincie jest szczelne. Pojawienie się bąbelkowania dopiero w chwili odciągania spustu do tyłu znaczy, że jest ono spowodowane cofaniem się powietrza do zbiornika przez otwór dyszy!!! Bzdura. No jeśli uważasz, że odciąganie spustu do tyłu w aerografie dwufunkcyjnym jest odpowiedzialne za podawanie powietrza, a nie farby to jednak Ty wypisujesz bzdury 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herod Napisano 21 Lutego 2020 Share Napisano 21 Lutego 2020 Godzinę temu, arhtus napisał: Taki szybki test nachłopski rozum, który może rozwiać wątpliwości. Jeśli przy samym naciśnięciu spustu w dół bez odciągania go do tyłu bąbelkowanie się nie pojawia to znaczy, że połączenie dyszy na gwincie jest szczelne. Bąbelki pojawiają się już przy samym naciśnięciu spustu w dół, bez odciągania go do tyłu. Muszę zaizolować łączenie dyszy i wtedy będę miał odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arhtus Napisano 21 Lutego 2020 Share Napisano 21 Lutego 2020 (edytowane) 14 minut temu, Herod napisał: Bąbelki pojawiają się już przy samym naciśnięciu spustu w dół, bez odciągania go do tyłu. Muszę zaizolować łączenie dyszy i wtedy będę miał odpowiedź. No to w takim przypadku ewidentnie nieszczelność na gwincie. Oczywiście przy założeniu, że ta dysza faktycznie wystaje z aircapa tyle ile powinna, no ale to już ponoć sprawdziłeś. Edytowane 21 Lutego 2020 przez arhtus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 22 Lutego 2020 Share Napisano 22 Lutego 2020 (edytowane) Z ciekawostek: można kupić zatyczkę do aerka pod marką H&S, pomagającą w bąbelkowaniu/backflowie. W pierwszej chwili mnie to rozśmieszyło, ale po chwili jednak zrozumiałem że to nie jest takie głupie, a do tego powinno pasować do dowolnego aerografu, nie tylko H&S. W praktyce trudno znaleźć w domu pod ręką coś wygodnego co mogłoby służyć za taką zatyczkę, a do tego ta cena… Jak tylko pojawi się w H&S to sobie wezmę, przydatna rzecz. Edytowane 22 Lutego 2020 przez Solo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TAW Napisano 22 Lutego 2020 Share Napisano 22 Lutego 2020 18 minut temu, Solo napisał: W praktyce trudno znaleźć w domu pod ręką coś wygodnego co mogłoby służyć za taką zatyczkę, a do tego ta cena… Jak tylko pojawi się w H&S to sobie wezmę, przydatna rzecz. Ja znalazłem słomkę do picia. Uciąłem na dogodny wymiar i jeden koniec przytykam do aerografu a drugi zatykam palcem i jest. A cena jak na coś zupełnie zbędnego rzeczywiście atrakcyjna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thalgonis Napisano 22 Lutego 2020 Share Napisano 22 Lutego 2020 Godzinę temu, Solo napisał: Z ciekawostek: można kupić zatyczkę do aerka pod marką H&S, pomagającą w bąbelkowaniu/backflowie. W pierwszej chwili mnie to rozśmieszyło, ale po chwili jednak zrozumiałem że to nie jest takie głupie, a do tego powinno pasować do dowolnego aerografu, nie tylko H&S. W praktyce trudno znaleźć w domu pod ręką coś wygodnego co mogłoby służyć za taką zatyczkę, a do tego ta cena… Jak tylko pojawi się w H&S to sobie wezmę, przydatna rzecz. Ale zdzierstwo... Dlaczego w większości aerków nie może być tak, jak w ProconBoyach - lekko odkręca się Nozzle Capa i już „się bąbluje” Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tap-chan Napisano 22 Lutego 2020 Autor Share Napisano 22 Lutego 2020 Ależ jest, jeżeli aircap wystaje ponad dyszę to tak to będzie wyglądać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 22 Lutego 2020 Share Napisano 22 Lutego 2020 25 minut temu, Thalgonis napisał: Ale zdzierstwo... No fakt, na 2 złote polskie chcieli Cię okraść... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 22 Lutego 2020 Share Napisano 22 Lutego 2020 1 godzinę temu, Solo napisał: Z ciekawostek: można kupić zatyczkę do aerka pod marką H&S, pomagającą w bąbelkowaniu/backflowie. W pierwszej chwili mnie to rozśmieszyło, ale po chwili jednak zrozumiałem że to nie jest takie głupie, a do tego powinno pasować do dowolnego aerografu, nie tylko H&S. W praktyce trudno znaleźć w domu pod ręką coś wygodnego co mogłoby służyć za taką zatyczkę, a do tego ta cena… Jak tylko pojawi się w H&S to sobie wezmę, przydatna rzecz. W Polsce już dawno się pojawiło. Dla zmyłki sprzedawane jest pod nazwą klej Magic. Klej wikolowaty jeden z najlepszych, a nakrętka pasuje idealnie do H&S Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herod Napisano 23 Lutego 2020 Share Napisano 23 Lutego 2020 W dniu 21.02.2020 o 18:11, arhtus napisał: No to w takim przypadku ewidentnie nieszczelność na gwincie. Oczywiście przy założeniu, że ta dysza faktycznie wystaje z aircapa tyle ile powinna, no ale to już ponoć sprawdziłeś. Nieszczelność. Nie miałem w składziku maskolu / tamyiowskiej mazi - odkręciłem lekko dyszę, zakropiłem lubkrykantem Iwaty i popsikałem. Bąbelków nie było. Będę musiał w modelarskim kupić ten zestaw do czyszczenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kola Napisano 25 Lutego 2020 Share Napisano 25 Lutego 2020 W dniu 22.02.2020 o 19:48, Thalgonis napisał: Ale zdzierstwo... Dlaczego w większości aerków nie może być tak, jak w ProconBoyach - lekko odkręca się Nozzle Capa i już „się bąbluje” W ProconBoyach - jedną sztukę zatyczki dostajesz gratis. I właśnie ich używam, nie odkręcam nozzla. Szkoda mi aerka, co by po dłuższym czasie się nie sfatygował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tap-chan Napisano 25 Lutego 2020 Autor Share Napisano 25 Lutego 2020 Ta zatyczka jest ze zbyt miękkiej gumy i przepuszcza mi powietrze bokami. Patyczek do ucha lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rasch Napisano 27 Lutego 2020 Share Napisano 27 Lutego 2020 Witam Po bojach i przebojach jakich doświadczyłem na używanym chińczyku tg-180 (0,3) postanowiłem spróbować swoich sił na czymś lepszym. Zastanawiam się nad proconami bo mają bardzo dobre opinie. Aktualnie zainteresowałem się PS 266 i PS274 lub ich droższymi wersjami PS 270 i PS 289. Nie stać mnie w chwili obecnej na dzielenie aero na te pod podkład i duże powierzchnie i na te do precyzyjnej pracy. Idąc wiec tym rozważam, iż po zakupie któregoś z powyższych stary chińczyk będzie do podkładów i dużych powierzchni a nowy nabyte do precyzyjnej pracy. Proszę o pomoc w wyborze i może podpowiedzi czy to co hmm uważam jest dobre. P.S. Jako off top wrzucam zdjęcia tylko co skończonej T-14 Armaty w 1/35 Zvezdy malowanej tym chinczykiem farbami hataki (dark green) oraz podkładem (One Shot black od Miga) i na razie tylko śmignięty lakierem połysk oraz kokpit Arado Ar 234 w 1/72 od Dragona Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
push-up78 Napisano 27 Lutego 2020 Share Napisano 27 Lutego 2020 1 godzinę temu, Rasch napisał: Witam Po bojach i przebojach jakich doświadczyłem na używanym chińczyku tg-180 (0,3) postanowiłem spróbować swoich sił na czymś lepszym. Zastanawiam się nad proconami bo mają bardzo dobre opinie. Aktualnie zainteresowałem się PS 266 i PS274 lub ich droższymi wersjami PS 270 i PS 289. Nie stać mnie w chwili obecnej na dzielenie aero na te pod podkład i duże powierzchnie i na te do precyzyjnej pracy. Idąc wiec tym rozważam, iż po zakupie któregoś z powyższych stary chińczyk będzie do podkładów i dużych powierzchni a nowy nabyte do precyzyjnej pracy. Proszę o pomoc w wyborze i może podpowiedzi czy to co hmm uważam jest dobre. P.S. Jako off top wrzucam zdjęcia tylko co skończonej T-14 Armaty w 1/35 Zvezdy malowanej tym chinczykiem farbami hataki (dark green) oraz podkładem (One Shot black od Miga) i na razie tylko śmignięty lakierem połysk oraz kokpit Arado Ar 234 w 1/72 od Dragona Pozdrawiam Jak chcesz malować małą skalę to PS270 z zaworkiem MAC spełni Twoje oczekiwania.Jak mam ten właśnie aerek jak i z dyszą 0.5 PS266 do dużych powierzchni.Kupiony okazyjnie za całe 150zeta.Napisać też można ,że z dyszą 0,3 też da radę malować małą skalę jak i większą także odpowiedz jest właściwie dyskusyjna wciąż.Ja od razu stawiałem na dysze 0,2 tak taki fetysz.Ale doszlifowałem sobie frezem diamentowym iglice jak to robią spece od airbrushu i mam lepszą kontrolę cieńszej kreski.Także decyzja należy do Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rasch Napisano 27 Lutego 2020 Share Napisano 27 Lutego 2020 Skala jaka mnie interesuje to 1/35 w pojazdach i 1/48 lub 1/32 w samolotach (takie modele aktualnie posiadam) ten dragon w 1/72 to taki wyjątek ( zbyt pospieszna licytacja a zależało mi aby to był 234 bez względu na skale ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
push-up78 Napisano 27 Lutego 2020 Share Napisano 27 Lutego 2020 Jeżeli nie przewidujesz jakiś małych skomplikowanych kamuflaży to bierz aerek z dyszą 0.3.Jest w sam raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rasch Napisano 28 Lutego 2020 Share Napisano 28 Lutego 2020 OK rozumie ale czy brać PS 274 czy PS 289? PS 289 to niby wersja platinium ale czy ona za te 100+ zł wnosi jakieś znaczną poprawę od tego standardu(PS 274) ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thalgonis Napisano 28 Lutego 2020 Share Napisano 28 Lutego 2020 289 ma zaworek MAC - 274 tego nie ma. To jedyna różnica. Dla mnie (używam właśnie 289) ten zaworek to rewelacja. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.