Jump to content
Tap-chan

Aerograf cz.2

Recommended Posts

5 godzin temu, kjp_a_man napisał:

Ty masz swój własny. Ponarzekać, zrobić po swojemu, ponarzekać, kupić droższy.

Jak nie masz nic ciekawego do napisania, to nie pisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Tap-chan napisał:

Jak przy czyszczeniu lejesz cleaner to odciągaj "na sucho" (bez powietrza) kilkanaście razy spust. Potem przechyl aero tak, żeby igła była niemal pionowo i zrób backflow. I powtórz to jeszcze 1-2 razy. Farba osadza się między zbiornikiem a uszczelką iglicy, w normalnej pozycji bąbelkowanie omiata głównie zbiornik, a tam farba pozostaje. 

Co to jest balckflow?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
21 minut temu, Bartas89 napisał:

Co to jest balckflow?

Backflow wykręcasz nie całkiem delikatnie ochronę aircap tak aby powietrze zabulgotało w zbiorniczku.I wywaliło paprochy z kanaliku farby co idzie do dyszy to można to wylać ze zbiorniczka  .Ale nie zawsze ta metoda działa.

Edited by push-up78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bulgoczący thinner znacznie lepiej rozpuszcza farbę niż taki sobie zastały. Chodzi o to, żeby bąble doszły też do tego kanaliku z uszczelką igły (miejsce na niebiesko).

k8IzAuw.png.8645a14f8b8961df96f690d53611ac3f.png

Jeżeli tam zaschnie farba, to uszczelka nie pozwoli się ruszyć igle. Zazwyczaj poruszanie spustem na sucho, przechylanie aero pion-poziom i backflow pomagają - przerabiałem ten problem, teraz to co wymieniłem stało się częścią rutyny na koniec sesji malowania i pomogło. Oczywiście można za każdym razem wyjmować igłę, zależnie co kto lubi.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kilku dni testuję te metody i żadna mi nie działa. Muszę rozkręcać aero, wyciągać iglicę i z powrotem ją wkładać 🤬

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też miałem ten problem. Pomogło rozebranie aero, dokładne wyczyszczenie, a po zakończeniu malarskiej dniówki kilka razy wypsikuję aceton techniczny. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Przede wszystkim musisz mięc właściwie zaciśnietą uszczelkę igły - to co ci na niebiesko zaznaczyli. Opis świadczy raczej o tym, że ona nie jest wystarczająco dociśnięta śrubą, która ją zaciska i farba tak czy siak ci wpływa pod nią na iglicy i zakleja.

Trzeba wszystko dokładnie wyczyścic iglicę i kanał ( nie trezba rozkręcać - wycior do fajek nasączony rozcieńczalnikiem wymyje ci kanał iglicy) a potem doświadczalnie dokręcic do takiego momentu że igła porusza się z lekkim oporem - minimalnie luzujesz i chodzi płynnie. Do tego odrobiona iwata lube czy tam innego smarowidełka i śmiga jak złoto. Nic ci się nie wleje pod iglice i jej nie zaklei. Po każdym płukanioczysdzczeniu aera, na koniec obowiązkowo wyjmujesz iglicę i przecierasz do czysta chusteczką nasączona rozcieńczalnikiem. Zobaczysz, że zawsze w tym miejscu gdzie jest opór na iglicy robi sie miniaturowa obrączka z niedomytej farby. Żeby nie było kłopotów to ja po prostu wycierasz. Iglica do posmarowania i sprzęt jak nowy.

Warto się tego nauczyć - ułatwia życie 😉 

Edited by Qz9
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. myc dobrze aerograf, cisnienie z backflow zawsze bedzie napierac na te obrecz wiec po nim musisz jeszcze ze dwa razy poruszac igla i umyc normalnie 
2. jak jesteś leniwy to naciagnij sobie aerograf az do schwania igly wowczas zascheta farba osadzi sie w miejscu gdzie rozpuscisz ja przy kolejnym malowaniu

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, kjp_a_man napisał:

 

Ale Ty jesteś irytującym typem 🤮

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej

Natknął się ktoś z was może na ten aerograf?

https://www.mojehobby.pl/products/Black-Flame-PRO-0.2-Airbrush.html

Jest on z Border Model. Sama firma produkuje od zeszłego roku modele czołgów w 1:35. Według części osób, mimo swoich wad mogą stanowić konkurencje dla topowych firm. Jedna z recenzji zestawów:

https://www.kfs-miniatures.com/1-35-pz-kpfw-iv-ausf-j-border-model/

 

Sam aerograf jest wydany w poprawionej wersji. Jestem ciekaw Waszej opinii i zapoznania w temacie tej firmy. Może gdzie sobie właśnie tego Czarnego Płomienia sprawie 😉 

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, arhtus napisał:

Wygląda jak ładniej pomalowany chińczyk jakich mnóstwo 😀

W takich pieniądzach to bym wolał coś bardziej  sprawdzonego, czyli np. to: 

Sparmax wygląda też jak chińczyk 😉 Swoją drogą w jakim kraju jest ta firma ulokowana?

 

Ten "chińczyk" właśnie nie jest taki chiński. Jedna recenzja, trochę obiektywna bo nie ma cały czas wymienianych zalet.

https://www.largescaleplanes.com/reviews/review.php?rid=2198

film: 

 Sama firma zaś dopiero wchodzi na nasz rynek, gdzie na chińskim jest w miarę popularna. Trzeba patrzeć na inne firmy poza tymi typowymi a tu dość ciekawie wygląda

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co tu takiego ciekawego jest? Przecież to zwykły, ładnie pomalowany klon Adlera AD-7790 itp.., którego to bym zdecydowanie wolał z tej dwójki, z racji na regulator przepływu powietrza (z nadzieją że będzie działał tak jak trzeba 😁 ) no i jest przy tym o połowę tańszy, a i opinie ma dość przychylne.

https://www.mojehobby.pl/products/Aerograf-dwufunkcyjny-0-3mm-dodatkowa-dysza-0-2mm-1674081.html

a Sparmaxy sprzedaje też pod swoim szyldem Tamiya https://www.mojehobby.pl/products/Sparmax-Airbrush-SX-0.3D.html co świadczy o tym, że to nie jest ostatni badziew. Dochodzą do tego powszechnie dostępne w sklepach części zamiennie (w przystępnych cenach) co moim zdaniem w kwocie 300zł czyni ze Sparmaxów jedyny sensowny wybór. 

 no chyba, że chodzi o zrobienie reklamy Border Model 🤣

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

faktycznie, nawet nie patrzyłem na inne aerografy 😄

Oprócz Ultry pozostają Sparmaxy i chyba Iwata Neo.

 

7 minut temu, arhtus napisał:

 no chyba, że chodzi o zrobienie reklamy Border Model 🤣

 

Jak bym dostał w prezencie w ramach testów i opinii na terenie polski to reklamę bym większą robił No ale cóż.. niestety nie dostałem.. a danych namiarowych firmy również nie znalazłem by się spytać czy na reklamę wyślą 😉.

Znalazłem jeszcze coś takiego:

https://www.mojehobby.pl/products/Badger-105-Patriot.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nie bierz badgera - mój (i nie tylko, patrząc po internetach) się rozpadł :)

Edited by Fixer

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Fixer napisał:

Nie bierz badgera - mój (i nie tylko, patrząc po internetach) się rozpadł :)

Moje małe chińskie rączki nie powinny go zepsuć.. chociaż w sumie :D 

Lepiej już chyba poczekać dłużej i kupić coś lepszego jak pieniążki się zbiorą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
W dniu 11.07.2020 o 19:08, Nikolasyev napisał:

Moje małe chińskie rączki nie powinny go zepsuć.. chociaż w sumie :D 

Lepiej już chyba poczekać dłużej i kupić coś lepszego jak pieniążki się zbiorą.

Miałem Ten model co pokazujesz w linku Patriota 105.Fajny.Mi się nie rozpadł i odsprzedałem po 10latach koledze.I służy mu nadal.Jedynie miękkie dysze coś raz na rok jak wymienisz przy intensywnym użytkowaniu rozepchają się ale nie pękają .Nie kupił bym go ponownie ze względu na przejście na Procony.To już inna liga i jakość materiału dyszy i iglicy twarde STALOWE i nie rozkalibrowują się na potęgę .W przeciwieństwie do Fixera polecał bym go .Mi służył wiernie.Niemniej doświadczenie z innym modelem Badgera kolegi fixera zbija Cię z tropu.Ogólnie Badgery są bardzo dobre.Zdarzają się takie numery z pękającymi zaworkami powietrza ale to skrajność (Miałem parę modeli Badgera i ani razu mi się to nie zdarzyło)co go automatycznie dyskwalifikuje z użytku. Pisząc dalej na temat aero ciekawe opinie zbiera właśnie Sparmax i jest w ogólnym rozrachunku bardzo dobry cena do jakości.

Edited by push-up78

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Cześć. Czy wykręcał ktoś wbudowany regulator powietrza MAC w chińczykach? Może ktoś się orientuje, czy to ustrojstwo da się bezstratnie wykręcić?   

Edited by arhtus

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, arhtus napisał:

Cześć. Czy wykręcał ktoś wbudowany regulator powietrza MAC w chińczykach? Może ktoś się orientuje, czy to ustrojstwo da się bezstratnie wykręcić?   

W moim Adlerze odkręcałem go kilkukrotnie do czyszczenia. Nie wiem w czym widzisz problem? Cały regulator to nakrętka, śruba i o-ring. Przynajmniej tak jest w Adlerze.

PS. Często posługujecie się nazwą MAC. Co to właściwie oznacza? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manual Air Control Valve po mojemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za wyjaśnienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 godziny temu, Marak napisał:

W moim Adlerze odkręcałem go kilkukrotnie do czyszczenia. Nie wiem w czym widzisz problem? Cały regulator to nakrętka, śruba i o-ring. Przynajmniej tak jest w Adlerze.

PS. Często posługujecie się nazwą MAC. Co to właściwie oznacza? 

 

Mam Fengde BD208 i drugi niemalże identyczny, jeszcze większy chiński noname😁, który jest o dziwo wykonany nieco lepiej w szczegółach i lepiej się nim nieco maluje, ale za to ma gorszy MAC niż ten w BD208, jakoś tak dziwnie się przycina w jednym miejscu, no i chciałem je ze sobą zamienić. Po prostu troszkę się obawiałem, że ten zawór może być taki do jednego przykręcenia i wolałem zapytać zanim się z nim zacznę szarpać. Jak widzę jego konstrukcja jest banalna i nie ma co się obawiać.

Jako ciekawostkę dodam, że mam jeszcze kupiony wiele lat temu BD108 (inna nazwa wtedy to EW770), o prawie takiej samej konstrukcji (tylko większy zbiornik) jak wcześniej wspomniane przeze mnie i to jest zupełnie inna liga chińska. MAC w nim śmiga o dziwo idealnie, płynnie, cały zakres regulacji przepływu powietrza to ponad trzy obroty, gdy w nowszych braciszkach jest to zaledwie jeden obrót. W ogóle też praca np. spustu to przepaść. Aerograf ten jest identyczny z dostępnym dzisiaj Adlerem AD7770 (porównując do zdjęć) ciekawe, czy to ta sama "jakość" co mój BD108, czy jednak te kilka lat różnicy wpłynęło na jeszcze większy rozrzut jakościowy.      

Edited by arhtus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.