Skocz do zawartości

Aerograf cz.2


Tap-chan

Rekomendowane odpowiedzi

W moim przypadku po dwoch dniach listonosz zapukal do drzwi i...

1 godzinę temu, Juffre napisał:

Hej przyleciał mi w końcu Procon. Paczka trafiła do WER-Warszawa. 
Oritentuje się ktoś czy to już oznacza, że naliczą mi cło?
image.png.89dd812059b57b320d3f15bf5bc18ccc.png
Czego mam się teraz spodziewać? Listu z poczty z informacją o cle?

W moim przypadku po 2 dniach listonosz zapukał do drzwi i... wręczył małą paczkę z aero w środku. Także miłej zabawy z nowym aero.

Pzdr.

Jaro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu odkurzu, cienkości kreski itp. 

Właśnie jestem po sesji treningowej z PS-289 (0,3) i w sumie nic nowego nie napisze, a mogę jedynie potwierdzić słowa kolegów.

Czyli:

Warunki wstępne:

(ciśnienie regulowane "zaworkiem w aerografie, (a na na kompresorze wyjściowe ~  1 Bara (nie wiem na ile ufać wskazaniom z kompresora))

Wnioski:

Mały odkurz = farba bardzo rzadka. 

Duży problem = zasychanie farby na igle.

- w przypadku Hataka pomarańczowa 1 kropla farby - 3 krople Tamiya Lacquer Thinner (pomarańczowa nakrętka),  , nie zauważyłem dużego problemu z zasychaniem farby na igle, przy dużym zakresie regulacji "zaworkiem"

- w przypadku MR Hobby seria H - 1 kropla farby - 5 kropli  Tamiya Lacquer Thinner (pomarańczowa nakrętka), także prawie woda, dopiero wtedy nie było zasychania farby na igle i plucia farba, da sie malowac, trzeba wprawy bo szybko robią się kleksy, im bardziej dusiłem zaworkiem "ciśnienie", tym gorzej.

 

Rezultaty są takie, że powierzchnia malowana jest nieregularnie, co może się podobać, bo da się uzyskać efekt wypłowiałej zmęczonej farby, przy okazji widzę, że można tym sposobem nawet pasy inwazyjne z ręki malować (1:72). Przy okazji trzeba mieć cierpliwość i najlepiej cichy kompresor bo ciągle się włącza (ja mam standardowy z as-186).

Na koniec napiszę, że z tego co widzę i czytam to zawsze najważniejszy jest jeden czynnik czyli doświadczenie czyli wysiedziane erografo/godzino/malunki.

 

ps. i dobre światło (aby obserwować odkurz)

ps. 

Jako dowód prób, moje esyfloresy (~brazowy to Hataka):

2021-01-22_07-11-27

 

Pzdr.

Jaro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszedł mi w końcu Procon. Udało się uniknąć cła :)
Jak czyścić taki aerograf. Do tej pory malowałem Ultrą i FineArtem. Oba mają dyszę pływającą, więc po każdej sesji malowania sprzęto rozkręcałem i czyściłem. W Proconie dysza jest wkręcana. Nie chce jej za każdym razem wyciągać. Jak więc to robić? Wyciągać igłę do tyłu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jaką metodę mycia preferujesz 😀

Często wystarcza samo płukanie, wlewasz jakiś płyn do czyszczenia, psikasz "pracując igłą", bąbelkujesz, psikasz... i tak ze dwie, trzy tury.

Jak chcesz czyściej, lub okresowo lepiej wyczyścić aero, to po malowaniu robisz z jedną płukankę jak wyżej, potem wyjmujesz igłę (tutaj od tyłu). Ten procon ma możliwość wykręcenia całej głowicy z dyszą, a więc odpada Ci ryzyko ukręcenia dyszy i uszczelnianie gwintu na dyszy. Skręcasz sobie rożek z jakiegoś papieru toaletowego, ręcznika papierowego, czy chusteczki higienicznej, moczysz w płynie i "wkręcasz w kanalik dyszy" czyścisz ile się da. Następnie robisz sobie igłę do czyszczenia dyszy z drewnianej wykałaczki, moczysz ją w płynie do czyszczenia i czyścisz nią samą dyszę..

Skręcasz aero przepłukujesz płynem (psikasz) i masz aero czysty jak trzeba 😀

Żadnego namaczania i tym podobnych nie polecam, też kupowanie jakiś wyciorków, igieł do czyszczenia i innych wynalazków odradzam. Wystarczy płyn do czyszczenia, jakiś miękki papier i wykałaczki od czasu do czasu 😀

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już gdzieś to było pisane na forum. Ja robię tak - zalewam 1/3 zbiorniczka acetonem, biorę pędzelek z długim włosiem i czyszczę ścianki. Zatykam aircapa patyczkiem do uszu i bąbelkuję. I tak ze 2-3 razy, aż aceton będzie czysty, w międzyczasie odciągam kilka razy spust na maxa i przy bąbelkowaniu przechylam aero tak, żeby bąbelki szły również w kanał za zbiorniczkiem, żeby igła nie zarosła tam farbą. Od 3 czy 4 modeli nie rozkręcałem aero więc chyba działa.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do niedawna do płukania stosowałem Mr. Tool Cleaner lub w wersji ekonomicznej czysty aceton, ale ten faktycznie no niby czyścił dobrze, ale trzeba było dość syto lać, czy tam więcej tych płukanek robić, bo jakoś tak szybko parował, znikał. Od jakiegoś tygodnia, dwóch gdy na forum pojawił się temat o mieszance  acetonu i octanu butylu, faktycznie taka mieszanka myje już identycznie jak Tool Cleaner. Ja testuję obecnie mieszankę 70/30 na korzyść acetonu.

Edytowane przez arhtus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie uwagi.

Próbowałem tak płukać Ultrę, bez zdejmowania dyszy. Lecz nie udawało mi się jej dobrze wyczyścić. Igła i tak się blokowała i przed malowaniem zawsze musiałem ją wyciągnąć i wyczyścić.
Mam nadzieję że procon będzie bardziej wdzięczny w tej materii :)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Juffre napisał:

Dzięki za wszystkie uwagi.

Próbowałem tak płukać Ultrę, bez zdejmowania dyszy. Lecz nie udawało mi się jej dobrze wyczyścić. Igła i tak się blokowała i przed malowaniem zawsze musiałem ją wyciągnąć i wyczyścić.
Mam nadzieję że procon będzie bardziej wdzięczny w tej materii :)
 

Bo w dyszy HS pozostaje znacznie więcej farby i jej dokładne wypłukanie jest trudniejsze. Szczególnie, że farba na ściankach dyszy może gęstnieć i zasychać nawet w trakcie malowania.  Przy małej dyszy jak Iwaty czy Mr Hobby, problemu w zasadzie nie ma.

Ale i tak czasem trzeba dyszę wykręcić. Przynajmniej w moim przypadku, kurz dostający się do zbiornika po jakimś czasie potrafi "skołtunić się" w dyszy i ją przytkać. Wtedy żadne przedmuchiwanie nie pomoże, trzeba dziada wydłubać.

Dlatego przed malowaniem wycieram dobrze zbiornik i w ogóle staram się mieć na nim cały czas pokrywkę. Ale i tak problem co jakiś czas się pojawia. Przypuszczam, że to kurz bo wydłubuję takiego "kłaczka" pozlepianego pigmentem. Chyba, że macie inne pomysły?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Juffre napisał:


Jak czyścić taki aerograf. 

Ja widziałem i słyszałem że niektórzy po prostu wrzucają aerograf do myjki ultradźwiękowej i zalewają ją alkoholem izopropylowym/innymi środkami zmywającymi farbę. 

 

Edytowane przez StarBourne
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, HKK napisał:

Przypuszczam, że to kurz bo wydłubuję takiego "kłaczka" pozlepianego pigmentem. Chyba, że macie inne pomysły?

To nie tylko kurz. Trochę pomaga eliminacja z procesu czyszczenia wszelkich ręczników papierowych,  uchogrzebów itp.  Tylko pędzelek i ew.  płatki bezpyłowe. 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
W dniu 26.01.2021 o 16:51, Juffre napisał:

Dzięki za wszystkie uwagi.

Próbowałem tak płukać Ultrę, bez zdejmowania dyszy. Lecz nie udawało mi się jej dobrze wyczyścić. Igła i tak się blokowała i przed malowaniem zawsze musiałem ją wyciągnąć i wyczyścić.
Mam nadzieję że procon będzie bardziej wdzięczny w tej materii :)
 

Zaczynałem do Ultry 2w1 i po jakimś czasie kupiłem Procona PS270 (0.2 mm). Ultrę muszę całą rozebrać i wszystko wyszorować żeby nie było widać śladów farby w środku. Z proconem robię tak: wlewam płyn do czyszczenia, mieszam pędzelkiem, wylewam brudny płyn do słoika, czyszczę płatkiem bezpyłowym zbiorniczek i pryskam resztki. Powtarzam to 3-4 razy aż płyn jest czysty. Nie odkręcam igły a tym bardziej dyszy. Aero jest w użyciu co 3-4 dni i przy takiej konserwacji nie sprawia żadnych kłopotów.

Próbowałem tak samo postępować z Ultrą ale z jakiegoś powodu takie czyszczenie nie wystarcza, farba zbiera się w okolicach uszczelki przy mechaniźmie spustowym, podsycha i utrudnia poruszanie igły.

W Proconie gdy chcę wyczyścić dyszę to odkręcam całą głowicę, czyli największy gwint najbliżej zbiorniczka. Za pierwszym razem kluczem płaskim, potem już bez użycia narzędzi. Gwint jest solidny i nie ryzykuję uszkodzenia dyszy czy wykruszenia uszczelniacza.

Ogólnie to w moim odczuciu między Proconem a Ultrą jest przepaść. Do pracy spustu Japończyka, jego miękkości i liniowości Ultra nie ma startu. Do tego przy moim użytkowaniu czyszczenie jest dużo szybsze.

Teraz rozglądam się za Proconem z większą dyszą do podkładów i lakierów.

 

PS. Maluję Mr.Hobby serii H rozcieńczanym ich dedykowanym płynem. Czasami Vallejo Air rozcieńczane ich Cleanerem.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

W MZone już mają wszystkie części dostępne, chyba łatwo dostępne 🙂 Chyba, że chodzi o coś tańszego, ale takie  kombinowanie przy dobrym aero to chyba mija się z celem posiadania takiego sprzęta 🙂

Edytowane przez arhtus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam co polecacie do 500zł na pierwszy aero i kompresor? Chciałbym zeby kompresor mało miejsca zajmował. Co inny inna opinia i weź tu sie zastanów co kupic.

Mam farby emalie humbrola w jakiej proporcji rozcienczac i czy rozcienczalnik revella da rade?

Edytowane przez DamianosPL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skup się najpierw na kompresorze. Aerograf zawsze można dokupić lepszy. 
Sprężarka musi mieć zbiornik wyrównawczy. Najtańsze sprzęty kosztują koło 330 zł
https://allegro.pl/oferta/idealny-kompresor-do-aerografu-tc-20t-modelarski-10044650624

Zostaje Ci 180zł na aerograf. W tych pieniądzach możesz poszukać Fine-Art FA180X. Jak zostanie Ci kasy to możesz sobie dokupić igłę + osłonę + dyszę w rozmiarze 0.5mm - będzie do podkładów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sądzicie o tej piskawce: Aerograf dwufunkcyjny Adler AirForce9001 - ma teflonowe uszczelki.

Komplet zawiera:

Aerograf Adler AirForce9001 (z dyszą i iglicą 0,3mm)

dysze 0,2 oraz 0,5mm

iglice 0,2 oraz 0,5mm

złączkę i szybkozłączkę

 

https://www.adlernarzedzia.pl/oferta/pneumatyka/aerografy-akcesoria/aerografy-dwufunkcyjne/aerograf-dwufunkcyjny-adler-airforce9001

AirForce9001.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Juffre napisał:

Skup się najpierw na kompresorze. Aerograf zawsze można dokupić lepszy. 
Sprężarka musi mieć zbiornik wyrównawczy. Najtańsze sprzęty kosztują koło 330 zł
https://allegro.pl/oferta/idealny-kompresor-do-aerografu-tc-20t-modelarski-10044650624

Zostaje Ci 180zł na aerograf. W tych pieniądzach możesz poszukać Fine-Art FA180X. Jak zostanie Ci kasy to możesz sobie dokupić igłę + osłonę + dyszę w rozmiarze 0.5mm - będzie do podkładów.

A jakiś wąż jest już w zestawie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.