kaesz Napisano 29 Czerwca 2018 Share Napisano 29 Czerwca 2018 Zastanawiam się jeszcze nad podwieszeniem na wewnętrznych pylonach wyrzutni UB-32 tylko nie wiem czy latały w takiej konfiguracji (wyrzutnie + rakiety). MiG-29 mają wyrzutnie B-8 nie UB-32. U nas nie nie latano z rakietami i wyrzutniami/bombami jednocześnie. Lata się na poligon lądowy, albo powietrzny. Jedna rakieta bojowa nad Ustkę lub po dwie bomby/dwie wyrzutnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tazman79 Napisano 29 Czerwca 2018 Share Napisano 29 Czerwca 2018 Ale taka konfigurację można ew zastosować jako pokazową. W Mińsku na jednym z festynów był 29-ty z kofiguracja cztery wyrzutnie i dwie rakiety na wystawie statycznej. Spokojnie można też zrobić dwie wyrzutnie i cztery rakiety... Z tym że rakiety musiały by byc tego samego typu. Z resztą w wersji UB rzadko stosuje się wszystkie węzły podwieszeń. Najczęściej wewnętrzne nie są zakładane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 29 Czerwca 2018 Share Napisano 29 Czerwca 2018 Gdzie można w Polsce kupic te farbki MRP? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 29 Czerwca 2018 Share Napisano 29 Czerwca 2018 W Plastmodelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 29 Czerwca 2018 Share Napisano 29 Czerwca 2018 Dziękuję Ci dobry człowieku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymulus Napisano 30 Czerwca 2018 Autor Share Napisano 30 Czerwca 2018 Tazman79, kaesz dziękuję za klarowne wyłożenie sprawy uzbrojenia. Ostatecznie mój Mig będzie miał pozostawione puste węzły wewnętrzne, a na pozostałych zawieszę po dwie rakiety R-73 i R-60. Zastanawiam się teraz nad jedną kwestią, która wywołuje wiele dyskusji, a mianowicie nad wlotami powietrza do silników i tego czy mają być otwarte czy zamknięte. Dolne, główne wloty będą zamknięte natomiast górne producent modelu wykonał uchylone. Na większości zdjęć jeśli samolot stoi na płycie lotniska z wyłączonymi silnikami górne wloty są jednak zamknięte. Planuję więc je zamknąć mimo tego, że bardzo mi się nie chce rozgrzebywać kolejnego miejsca. yyy chyba sam sobie wyjaśniłem sprawę wlotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tazman79 Napisano 30 Czerwca 2018 Share Napisano 30 Czerwca 2018 Samolot na ziemi, silniki wyłączone to górne wloty, żaluzje zamknięte a dolne główne otwarte. Silniki pracują, górne otwarte dolne zamknięte. Można zrobić także ze jeden silnik juz pracuje a drugi jeszcze nie ale wtedy musiał byś dodać pilotów, obsługę i lotniskowe źródło zasilania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaesz Napisano 1 Lipca 2018 Share Napisano 1 Lipca 2018 Albo próbę silnika, bez pilota ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tazman79 Napisano 1 Lipca 2018 Share Napisano 1 Lipca 2018 Albo próbę silnika, bez pilota ;) Ale w kabinie siedzi wtedy technik samolotu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebastain Napisano 1 Lipca 2018 Share Napisano 1 Lipca 2018 Albo próbę silnika, bez pilota ;)A czasem jest ich trochę więcej Wysłane z mojego TA-1021 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymulus Napisano 8 Października 2018 Autor Share Napisano 8 Października 2018 Odświeżam trochę warsztat. Siedzę sobie i dumam nad kanałami dolotowymi powietrza do silników, które chcę wykonać. I tu mam lekką zagwozdkę jak one w rzeczywistości wyglądają. Znalazłem w sieci chyba tylko dwa sensowne zdjęcia na których widać jakieś szczegóły. Jeśli ktoś z Was miałby w swojej kolekcji jakieś dobre zdjęcia lub rysunki to chętnie bym je przygarnął. Na tą chwilę wywnioskowałem ze zdjęć tyle, że przednia część kanału, tak na oko do początku komory podwozia głównego ma kształt mniej więcej prostokąta, lekko zwężającego się u góry, natomiast dalej jest już klasyczna rura. Zauważyłem także, że u góry za ruchomą osłoną zamykającą wlot powietrza jest jeszcze jedna płyta, która kończy się tuż przed częścią rurową kanału. Jeśli dobrze kombinuję to dajcie znać, a jeśli nie to też dajcie... znać oczywiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matys Napisano 9 Października 2018 Share Napisano 9 Października 2018 Wrzucam parę zdjęć, może pomogą. Jakość raczej niewielka bo to zdjęcia książki, ale skanera nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymulus Napisano 10 Października 2018 Autor Share Napisano 10 Października 2018 Wrzucam parę zdjęć, może pomogą. Pomogą jak najbardziej. Dobrze na nich widać klapy zamykające wlot powietrza. Następnym razem jak napiszę, że robię model prosto z pudła to proszę o odcięcie mnie od internetu Czekając aż coś tam mi wyschnie we wlocie powietrza zacząłem się zastanawiać co mógłbym zrobić innego przy modelu. Zacząłem przyglądać się kadłubowi i planom jakie znalazłem w sieci na okoliczność przerabiania wlotów. Szybko się okazało, że wzorując się na podziale technologicznym trumpka narobiłem sobie sporo dodatkowej roboty, a elementy które wcześniej wykonałem będę musiał wywalić. Chodzi mi dokładnie o otwory z żaluzjami za działkiem, których zrobiłem cztery a w wersji UB są dwa i jeszcze w innym miejscu (nieco bliżej brzegu kadłuba. Również górne wloty powietrza są błędnie umieszczone. Zaczynają się zaledwie 3mm za wcześnie licząc od przodu. W ich przypadku z poprawą nie będzie większego kłopotu, będę musiał tylko zaszpachlować linie podziału i nanieść je na nowo już we właściwych miejscach. Będę musiał dorobić jeszcze dwa długie rzędy żaluzji, które znajdują się przed górnym wlotem powietrza. Jak to mawiali w Matrixie - Nieświadomość to błogosławieństwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pasqual Napisano 10 Października 2018 Share Napisano 10 Października 2018 Tazman79, kaesz dziękuję za klarowne wyłożenie sprawy uzbrojenia.Ostatecznie mój Mig będzie miał pozostawione puste węzły wewnętrzne, a na pozostałych zawieszę po dwie rakiety R-73 i R-60. Tak sobie pomyślałem, hmmm... gdzieś czytałem, że taka kombinacja jest niemożliwa ale nie chciałem napisać tak gołosłownie "gdzieś" i poszukałem i znalazłem. Toyo tu: http://il2forum.pl/index.php?topic=5534.240 napisał "... nie można mieszać na podwieszeniach zewnętrznych i środkowych dwóch typów rakiet. Dzieje się tak z prostej przyczyny, do maszyny cyfrowej wprowadza się dane dwóch typów kpr, jeden typ podwieszony na węzłach wewnętrznych, a drugi na środkowych i zewnętrznych. Wyboru jednego z typów dokonuje się poprzez umieszczony w kabinie przełącznik. Ustawienie go w pozycję "wewnętrzne" przygotowuje do użycia pociski na wewnętrznych węzłach, pozycja "zewnętrzne" na podwieszeniach środkowych i zewnętrznych. Logicznym jest ustawienie "balistyki" takiej samej dla sześciu rakiet, czyli można wieźć 6 x Archer lub 6 x Aphid. Można też powiesić (i użyć) 2 x Archer (na węzłach 1 i 2) oraz 4 x Aphid ( 3, 4, 5, 6) lub odwrotnie. " i jeszcze "Warianty "myśliwskie": I - 1,2 - R-27; 3,4,5,6 - R-60 II - 1,2 - R-27; 3,4,5,6 - R-73 III - 1,2,3,4,5,6 - R-60 IV - 1,2,3,4,5,6 - R-73 V - 1,2 - R-73; 3,4,5,6 - R-60 VI - 1,2 - R-60; 3,4,5,6 - R-73 Z tych wariantów zawsze coś można "zdjąć". Warianty "powietrze-powierzchnia": I - 1,2,3,4 - bomby swobodnie spadające (od OFAB-100-120 wzwyż do FAB-500) II - 1,2,3,4 - S-24 (S-25) III - 1,2,3,4 - B-20 (zasobniki na S-8) IV - 1,2 - bomby; 3,4 - opcjonalnie coś z zakresu niekierowanych (S-24, S-25, S-6 w wyrzutniach B-20) I teraz warianty, które wg mnie mogą działać: I - 1,2 - bomby; 3,4,5,6 - R-60 (R-73) II - 1,2 - "niekierowane"; 3,4,5,6 - R-60 (R-73) Tak jak wcześniej pisałem na podwieszeniach 1,2 musi być jednorodne uzbrojenie, na 3,4,5,6 również tego samego typu. Bomb i rakiet niekierowanych nie podwiesza się na podwieszeniach 5,6 (udźwig węzłów). Zrzut bomb może być parami, czyli podwieszenia 1,2 i 3,4 nie ma opcji "wszystkie" lub pojedynczo w kolejności 3,4,1,2 (to musiałbym sprawdzić, idzie o kolejność). Odpalanie npr (niekierowanych pocisków rakietowych), tylko parami, nie ma możliwości strzelania tylko z jednego. " Cały wywód dotyczy 9.12 ale myślę, że i na 9.51 jest tak samo. Pamiętam, Ze byłem wkurzony na Trumpetera, że w swoim 9.12 dał zestaw 2xR-27R, 2xR-27T, i tylko po 2 zamiast 4 R73 i R-60. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toyo Napisano 17 Października 2018 Share Napisano 17 Października 2018 MiG-29UB nie przenosi rakiet R-27R ze względu na brak radaru, który jest niezbędny do naprowadzenia taj rakiety. Co do mieszania R-60 i R-73, nie robi się tego, raczej tylko R-60M. Dzieje się tak dlatego, że ten samolot może mieć wprowadzoną tylko jeden typ rakiety, nie ma wspomnianego przy okazji 9.12 podziału na "wewnętrzne - zewnętrzne". Wynika to z tego co napisałem powyżej o R-27. Nie mam pod ręką "uzbrojeńca", który odpowiedziałby mi konkretnie, czy może przewozić także R-73, ale wg mnie tak. Szkolno-bojowy był nieco inny, różnił się detalami w kabinie, ale najważniejsza rzecz to brak radaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 17 Października 2018 Share Napisano 17 Października 2018 te żaluzje nad działkiem rewelacja. Zawsze takie chciałem zrobić, ale nie chciało mi się ,-)) Gratulacje za świetny pomysł i realizacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymulus Napisano 30 Października 2018 Autor Share Napisano 30 Października 2018 Pasqual, Toyo, sprawę konfiguracji uzbrojenia wyłożyliście znakomicie, dzięki. Co byście natomiast powiedzieli na taki pomysł aby pod Miga podwiesić na wewnętrznych węzłach zbiorniki paliwa takie jak przenosiły Su-22, a do tego np. szkolne R-60. W zestawie Trumpka są te zbiorniki i odpowiednie dla nich pylony. Do takiej konfiguracji zainspirował mnie Mig-29-ty, który stoi w Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie. Pozwoliłem sobie ostatniego weekendu pstryknąć zdjęcia poglądowe. Teraz kilka słów o budowie. Postanowiłem przyśpieszyć pracę przy Migu i nie zagrzebywać się w kolejne przeróbki i poprawki, jest już ich i tak zbyt wiele rozpoczętych jak na pierwotne założenia warsztatowe. Aby nie wyważać otwartych drzwi zrezygnowałem z poprawiania dysz i foteli i szarpnąłem się na kilka dostępnych dodatków z żywicy. Zakupiłem więc fotele, dysze i koła od Edka oraz rurkę pitota od Mastera. Walczę dalej z wlotami powietrza, z grubsza przed dopieszczeniem wygląda to tak. Rozgrzebałem też hamulec aerodynamiczny. Dolna część już niemal gotowa. Poprawiłem już ostatecznie górne wloty powietrza przesuwając ich początek nieco do tyłu, przesunąłem także w związku z tym dwie linie podziału. Poprawiłem i umieściłem w prawidłowym miejscu żaluzje za działkiem i samo działko. Przy działu powiększyłem otwór w kadłubie w którym ostatecznie zostanie umieszczona lufa działka, tak jak oryginale, i dołożyłem w otworze za działkiem kolejną żaluzję. te żaluzje nad działkiem rewelacja. Zawsze takie chciałem zrobić, ale nie chciało mi się ,-)) Gratulacje za świetny pomysł i realizacje spiton nie ma, że się nie chce, tylko się robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
net_sailor Napisano 30 Października 2018 Share Napisano 30 Października 2018 W Dęblinie stoi poniemiecki MiG-29G, który się nie zakwalifikował do dalszego użytku w Polsce. Poniemieckie miały możliwość przenoszenia podskrzydłowych zbiorników, ale w Polsce z tej możliwości nigdy nie korzystano - wręcz fizycznie usunięto możliwość zabierania podskrzydłowych baniaków z samolotów przeznaczonych do latania. Dlatego można je zaobserwować jedynie na "czterocyfrowych" samolotach muzealnych i WZL w Bydgoszcz też ma taką nielotną sztukę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toyo Napisano 3 Listopada 2018 Share Napisano 3 Listopada 2018 Tak jak opisał net_sailor, Niemcy mieli zmodernizowane MiG-29 i tylko niektóre z nich mogły mieć podwieszane zbiorniki pod skrzydłami, nie było pośród nich był UB. U nas instalację zdemontowano. Niemcy używali takiej konfiguracji tylko do przelotów, ograniczenia ze względu na przeciążenia obniżały nieco walory bojowe samolotu. Maksymalny kąt natarcia wynosił 20 stopni, przeciążenie G=4 (z paliwem), G=6 (bez paliwa). Przyjmuje się (w uproszczeniu), że paliwo z jednego zbiornika służyło do rekompensaty wzrostu oporu, a jedynie drugiego zwiększało zasięg. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymulus Napisano 3 Listopada 2018 Autor Share Napisano 3 Listopada 2018 Kolejna sprawa rozwiązana, dzięki. Trochę szkoda, że tylko niemieckie maszyny miały możliwość przenoszenia tych zbiorników bo Mig w takiej konfiguracji bardzo mi się spodobał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymulus Napisano 6 Listopada 2018 Autor Share Napisano 6 Listopada 2018 Wloty powietrza gotowe. Okablowałem golenie podwozia i dodałem trochę kabelków i innych detali do komór podwozia. Zabrałem się również za elementy żywiczne, oczyściłem je i część z nich już polakierowałem. Fotele gotowe. Poprawiłem trochę pasy dodając brakujące ich części. Zastanawiałem się na jaki kolor pomalować pasy, zazwyczaj są szare, na szczęście znalazłem zdjęcie "28-emki" gdzie widać, że pasy są jasnobrązowe. Jako, że Mig ma mieć otwartą kabinę dorobiłem do foteli też tabliczki z linkami zabezpieczającymi fotel na ziemi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wokulski Napisano 6 Listopada 2018 Share Napisano 6 Listopada 2018 Oglądam z zaciekawieniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kon_Bar Napisano 6 Listopada 2018 Share Napisano 6 Listopada 2018 Fotele fantastyczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spiton Napisano 7 Listopada 2018 Share Napisano 7 Listopada 2018 detal rewelacyjny. Gaśnice, mnie zadziwiły i zachwyciły! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rymulus Napisano 10 Listopada 2018 Autor Share Napisano 10 Listopada 2018 On 11/6/2018 at 9:50 PM, Wokulski said: Oglądam z zaciekawieniem To bardzo się cieszę On 11/6/2018 at 10:54 PM, Kon_Bar said: Fotele fantastyczne To raczej zasługa Edka niż moja mimo to dzięki. On 11/7/2018 at 3:41 AM, spiton said: detal rewelacyjny. Gaśnice, mnie zadziwiły i zachwyciły! Te gaśnice to taki poligon doświadczalny. Do innego modelu będę musiał wykonać minimum sześć sztuk. Tymczasem na froncie walki z Migiem... Wykonałem, nazwijmy to podszybie. Z materiałem zdjęciowym tej części samolotu jest w sieci krucho więc mogło mi wyjść mniejsze lub większe "sf". Wykonując ten element opierałem się na zdjęciach żywicy Eduarda do Miga-29 w skali 1/48 oczywiście konfrontując to z kilkoma zdjęciami oryginału na których coś widać. Efekt poniżej (częściowo krok po kroku). Zdecydowałem się w końcu na uzbrojenie. Podwieszę tylko dwie rakiety szkolne, a co jak szkolny to po całości. Wyciąłem więc szkolną rakietkę R-73, wyczyściłem polakierowałem i zerknąłem do internetów aby sprawdzić w którym miejscu umieścić czarne pasy. Zerknąłem i skończyło się jak zawsze, farbę zmyłem, wszystkie detale z rakiety (stateczniki, pierścienie) zeszlifowałem zostawiając goły korpus, a potem dodałem coś od siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.