Skocz do zawartości

[Pojazdy wojsk.] Zadajemy pytania. Otrzymujemy odpowiedzi.


Złośliwiec

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 22.01.2023 o 17:21, KrzychuP napisał:

Panowie czy Merkava Mk 1 Hybrid posiadała antyslip i co różniło ją od zwykłej jedynki?

Posiadała antyslip, dodano wyrzutniki granatów dymnych, ma inne fartuchy boczne, armata 120 mm, koło jezdne przednie inne. zdjęcia ze sklepu modelarskiego tylko w celach dyskusji

 

 

Edytowane przez robertmodelarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.01.2023 o 20:58, robertmodelarz napisał:

Grubiej połóż tylko w miejscach gdzie przykleiłeś kalkomanię.  Zabezpieczy to kalki przed ścieraniem po nałożeniu washa.  Na początek w ramach treningu pomaluj wannę kadłuba od spodu.

To i ja się podłączę do tej dyskusji bo wiem, że zgodnie ze sztuką po nałożeniu kalkomanii trzeba by je zabezpieczyć lakierem. Jednak widziałem, że paru modelarzy po nałożeniu kalkomanii od razu (tzn kiedy już odpowiednio siądą) przechodzi do olejów i sam też jeszcze na tym etapie chciałbym na obecnym modelu wykonać jedynie biedronkę. Nie widziałem żeby zabezpieczali położone kalki i też się tym werbalnie nie chwalili. Jakie macie doświadczenia w tym temacie, czy farby olejne + ewentualnie white spirit może im jakoś zaszkodzić (oczywiście mówię o dobrze wyschniętych, potraktowanych wcześniej płynami do kalkomanii).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.01.2023 o 00:06, bulik58 napisał:

Mozesz powiedziec ktora to Merkava jest na tym zdjeciu ? Co do 120mm armaty to jestes pewien ze od wersji Mk I Hybrid bo ja wiem ze od wersji Merkava 3 ?

7627601416_bfd08d9d63_b.thumb.jpg.3b82c8c35ceafa8b1f6d02b44152543b.jpg

Na oko armaty 105 i 120 mm wyglądają tak samo -w Mk I i Mk II pozostawiono jednak stare działa 105 mm,ale pod koniec lat 90. zeszłego wieku czołg Merkawa Mk.2B zaczęto uzbrajać w nowy pocisk APFSDS M114 105 mm. Pocisk APFSDS był skuteczny, ale stara armata kal. 105 mm pomimo dużych inwestycji w dalszy rozwój amunicji wyczerpała swój potencjał. Izrael poszedł tą samą drogą co ZSRR dwie dekady wcześniej, usiłując poprawić uzbrojenie Merkawy z pomocą systemu wystrzeliwanych z armaty pocisków rakietowych, co doprowadziło do rozwoju pocisku rakietowego LAHAT w późniejszych modelach Merkawy. Szacun za spostrzegawczość i znajomość tematu.

 

  • Like 1
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko czy dla DAK z 1942 niemiecki hełm dla załogi Panzerjagera I może być w kolorze field grey? A jak nie to jaki byłby odpowiedni bardziej? Może dunkelgrau? Nie chcę  malować go na żółto. Pisząc fieldgray mam na myśli taki kolor z abteilunga:

 

image.png.266c86df1b523347a5584930d49e32b2.png

 

Edytowane przez patrykd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem merkave z menga ( taka Meng TS005 Merkava MK.3 Roller System), ale widzę, że ma gumowe gąski. Jakie "normalne" gąski mogę jej dokupić, może ktoś wie kto je produkuje i gdzie je kupić, bo znaleźć nie mogę.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Usul napisał:

Kupiłem merkave z menga ( taka Meng TS005 Merkava MK.3 Roller System), ale widzę, że ma gumowe gąski. Jakie "normalne" gąski mogę jej dokupić, może ktoś wie kto je produkuje i gdzie je kupić, bo znaleźć nie mogę.. 

Poszukaj Trumpeter 02052 Israeli Merkava 3 Track

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skleiłem kilka modeli w skali 1:72. UM to zielony plastik, który obrabia się dość ciężko ale według mnie nie jest bardzo kruchy co w przypadku drobnicy, którą ciężko zastąpić gotowymi elementami metalowymi czy foto trawionymi ma znaczenie. Plastik jest nieco podobny do tego stosowanego w modelach First to Fight. Jeśli chodzi o dokładność wykonania to rewelacja to nie jest ale najgorsze też nie są.  Da się z tego coś zrobić. Poza tym to jest jednak skala 1:72 więc cudów nie ma co oczekiwać. Zaletą jest niska cena choć przyznam, że niektóre modele zadziwiły mnie swoją nieadekwatnie wysoką ceną. Odpowiadając na pytanie "Warto czy raczej nie?" to jeśli szukasz modeli do zaawansowanej waloryzacji na jakieś konkursy czy wystawy to może niekoniecznie warto ale jako kolejny model do kolekcji to już chyba warto.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Endrju napisał:

Skleiłem kilka modeli w skali 1:72. UM to zielony plastik, który obrabia się dość ciężko ale według mnie nie jest bardzo kruchy co w przypadku drobnicy, którą ciężko zastąpić gotowymi elementami metalowymi czy foto trawionymi ma znaczenie. Plastik jest nieco podobny do tego stosowanego w modelach First to Fight. Jeśli chodzi o dokładność wykonania to rewelacja to nie jest ale najgorsze też nie są.  Da się z tego coś zrobić. Poza tym to jest jednak skala 1:72 więc cudów nie ma co oczekiwać. Zaletą jest niska cena choć przyznam, że niektóre modele zadziwiły mnie swoją nieadekwatnie wysoką ceną. Odpowiadając na pytanie "Warto czy raczej nie?" to jeśli szukasz modeli do zaawansowanej waloryzacji na jakieś konkursy czy wystawy to może niekoniecznie warto ale jako kolejny model do kolekcji to już chyba warto.

Dodam jeszcze , że mają bardzo szeroki asortyment i wiele modeli , których w tej skali nie produkują inne firmy.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany szybkie pytanie od laika za 100 punktów - jaki najlepiej model na polskiego Leoparda A4 lub chętniej A5? Cos trzeba dorabiać/przerabiać? 

 

Do tego podejrzewam np takie kalki:

http://www.toro-model.com.pl/pliki/35d55e.htm

I priorytety drogowe:

http://www.toro-model.com.pl/pliki/35023.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, halset napisał:

Pany szybkie pytanie od laika za 100 punktów - jaki najlepiej model na polskiego Leoparda A4 lub chętniej A5? Cos trzeba dorabiać/przerabiać? 

 

Do tego podejrzewam np takie kalki:

http://www.toro-model.com.pl/pliki/35d55e.htm

I priorytety drogowe:

http://www.toro-model.com.pl/pliki/35023.htm

Najprościej i najtaniej to Hobbyboss za 200 PLN masz Leoparda 2A4 i 2A5, znawcy śrubek i linijek coś tam znależli na tylnej płycie nie tak. Znacznie lepsza i trzy razy droższa jest 2A4 Menga i 2A5 Tamiya. 2A5 robi też Border za 255PLN.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, halset napisał:

Pany szybkie pytanie od laika za 100 punktów - jaki najlepiej model na polskiego Leoparda A4 lub chętniej A5? Cos trzeba dorabiać/przerabiać? 

Polecam BORDER BT002 - 1:35 Leopard 2 A5 / A6 Early & A6 Late. Bardzo dobre spasowanie i poza bocznymi koszami całkowicie bezproblemowa budowa (ale też idzie je okiełznać), dobrze zaprojektowane ruchome gąsienice plastikowe. Polskie kalki w pudle ale nie wierzyć instrukcji bo ten egzemplarz to nie A6 (których nie mamy) tylko A5. Ten konkretny egzemplarz do którego są nasze kalki ma inne fartuchy boczne niż większość naszych A5 - te fartuchy także w pudle. Priorytetów drogowych na LEO to ze świecą szukać więc zakup nie potrzebny. Z dodatków warto zainwestować w fototrawione łańcuszki Abera (do granatów dymnych) i liny Eureki.

Edytowane przez TAW
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich na niniejszym forum!

Jednocześnie zwracam się do Was z dość nietypowym pytaniem. Jakie macie rady dla kogoś rozpoczynającego przygodę z modelarstwem plastikowym, chcącego sklejać modela pojazdów pancernych w skali 1:72 i malować je – póki co – pędzelkami?

Pytam zupełnie szczerze. Dla mnie to kompletna praca u podstaw, więc pytam co kupić i jak zacząć?

Bardzo dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, LDVK napisał:

Witam wszystkich na niniejszym forum!

Jednocześnie zwracam się do Was z dość nietypowym pytaniem. Jakie macie rady dla kogoś rozpoczynającego przygodę z modelarstwem plastikowym, chcącego sklejać modela pojazdów pancernych w skali 1:72 i malować je – póki co – pędzelkami?

Pytam zupełnie szczerze. Dla mnie to kompletna praca u podstaw, więc pytam co kupić i jak zacząć?

Bardzo dziękuję za pomoc.

Polecam ten kanał, tutaj wszystko znajdziesz, jak zacząć, jakie materiały na początek, co i jak, krok po kroku opisane, łatwo i przystępnie.

Edytowane przez Evildead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, pytanie o pz IV ausf. J

Mam taki schemat malowania od RFM i żadnych więcej wskazówek, kolor bazowy powinien być zielony czy dunkelgelb? Oraz jakie powinny być przejścia pomiędzy kolorami, ostre jak od pędzla czy rozmyte jak malowane w fabryce aerografem?

image.png.bd9fb1980e96c0daba0f08efe04896e3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Zobacz na wnętrza błotników - tam masz kolor bazowy, tam nikt poza fabryką nie maluje... A skoro te małe "śmieci" chyba muszą mieć ostre krawędzie, to i plamy kamuflażu pewnie też będą miały ostre krawędzie - ale na 100% to chyba nikt tego nie może stwierdzić. Ciekawe czy taki pojazd w takim kamuflażu w ogóle się trafił, a jeżeli tak to czy jest dokumentacja do tego. Bo jeżeli tak, to warto sprawdzić.

Dodatkowa uwaga - aerografu w fabryce używa tylko ewentualnie gość robiący ilustracje do instrukcji...

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, składam schwimmwagena z tamiyi , i mam zagwostkę czy w Volks-Werver a dokładniej ósmej brygadzie pracowały właśnie te amfibie w kolorze German Grey? A jeśli tak to ma ktoś może zdjęcia z rozmieszczeniem kalkomani? 

Edytowane przez Dekal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, pmroczko napisał:

Cześć!

Zobacz na wnętrza błotników - tam masz kolor bazowy, tam nikt poza fabryką nie maluje... A skoro te małe "śmieci" chyba muszą mieć ostre krawędzie, to i plamy kamuflażu pewnie też będą miały ostre krawędzie - ale na 100% to chyba nikt tego nie może stwierdzić. Ciekawe czy taki pojazd w takim kamuflażu w ogóle się trafił, a jeżeli tak to czy jest dokumentacja do tego. Bo jeżeli tak, to warto sprawdzić.

Dodatkowa uwaga - aerografu w fabryce używa tylko ewentualnie gość robiący ilustracje do instrukcji...

Pozdrawiam

Paweł

Aerograf - miałem na myśli natryskowo, nie mogę sobie przypomnieć właściwej nazwy.

 

No ja mam tak zero zaufania do tego schematu, zobacz że to co jest na wieży nie spina się pomiędzy rzutem bocznym a z tyłu, więc zakładam że autor włożył zero wysiłku w przygotowanie tego.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.