Jump to content

Recommended Posts

Po zakonczeniu 6-cio letnich trudów z LIM-em rozpoczynam prace nad nowym modelem. Mam nadzieję iż uda mi się go skończyć trochę szybciej. Fizyczne prace nad modelem rozpocznę dopiero po wakacjach ale poprzez rozpoczęcie nowego tematu pragnę poprosić wszystkich o pomoc w zebraniu dodatkowej dokumentacji zdjęciowej MIG-a. Na zdjęciach poniżej, na modelu zaznaczyłem na czarno wraz ze znaczkami X panele, które chciałbym otworzyć. Dodatkowo otwartę będą panela na skrzydłach. Ostatnie zdjęcie to pozycje, które już sa w moim posiadaniu. Ponadto mam trzy albumy z osobistego otwierania samolotu kiedy jeszcze były u nas w Słupsku-większość zdjęć była na płycie w Aeroplanie,który poświęcony był MIG-owi. Oprócz tego mam około 200 zdjęć w moim komputerze z przeglądania stron internetowych.

KSQQbAB.jpg

 

3N5GA4r.jpg

 

AXn7icw.jpg

 

Ja5vN22.jpg

 

DBLGHtA.jpg

 

Model ma odwzorowywać oryginał o numerze 460, który kompletny stoi obecnie na uczelni w Rzeszowie. Proszę o kontakt kogoś kto ma dostęp do tego samolotu i możę mi porobić zdjęcia. Może ktoś był w muzemu w Oberhausen w Niemczech. Stoi tam akurat Mig-27 i ma otwarte panele na ogonie i potrzebowałbym więcej zdjęć tego egzempalrza-jego otwartych paneli.

Za wszelką pomoc z góry dziękuję.

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites
  • Replies 387
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mimo wypadku i kontuzji trochę popracowałem zrobiłem detale do luku działka, który chyba mnie wykończy ponad 15 godzin zajęło mi zrobienie podłogi sztuk 6 pomiędzy etażerką a lukiem działka. Trudność

Została zrobiona turbinowa chłodnica powietrza (TChP) w instalacji klimatyzacji kabiny pilota. Oprócz niej powietrze doprowadzane jest do kabiny a czerpane zza V stopnia sprężarki chłodzone było w pow

zamykam ta stronę ........modelu po wykonaniu 2440 elementów. Wdrapuję się na górę i zaczynam prace nad etażerką. W sumie to już ponad 5000 elementów zrobionych w tym modelu widok na zrobione pan

Posted Images

Oj na pewno będzie się działo!

 

Ilość zgromadzonych materiałów wygląda imponująco, a sam projekt bardzo obiecująco.

 

Oby prace szły szybciej niż przy tym ostatnim.

 

Powodzenia i pozdrawiam!

Kornik

Link to post
Share on other sites

Pamiętam jak dziś, kiedy 23-cie z Redzikowa toczyły walki powietrzne nad moją rodzinną wioską. Aż się łezka w oku kręci... Zasiadam w pierwszym rzędzie i zapinam pasy bo z pewnością ta relacja będzie wciskać w fotel. Powodzenia

Link to post
Share on other sites

Irku, o tym MiGu-23 to mi kilka lat temu chyba już wspominałeś, ale nie mówiłeś, że zmienisz skalę

Szkoda trochę, że uciekasz w mniejszą podziałkę...

 

Nie wiem, czy na zakres przeróbek i tego co chcesz otworzyć nie będzie tej dokumentacji za mało. Na Twoim miejscu szukałbym możliwości dostępu do samolotu i otwarcia interesujących Cię paneli. Sam mam taki plan na odległą przyszłość. Może razem coś podziałamy?

 

Myślę, że pokazując SBLim-2 masz silną kartę przetargową w udowodnieniu, że materiały są Ci faktycznie potrzebne. Kilka (szkoda, że tak mało) tych 23cich nam w Polsce jeszcze zostało.

 

Trzymam kciuki za nowy model!

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Dzięki za te mam nadzieje pierwszą pomoc forumowiczów. Poniżej zdjęcia wyposażenia, których szukam najbardziej.

Etażerka

QaZLgZ5.jpg

 

Radar-szukam zdjęć od góry

g4QnsSH.jpg

 

oraz luki w stateczniku pionowym. Tutaj z muzeum w Oberschleissheim

aoEYECq.jpg

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Po raz kolejny i nie ostatni proszę o pomoc. Tym razem nietypową. Na stronach muzeum SZOLNOK HuAF MUSEUM ARMS na Węgrzech znajdują się wymontowane części Miga. Owszem znalazłem stonę muzeum gdzie są zdjęcia, ale szukam kogoś kto ma znajomego, który mógłby porobić większe zbliżenia. Za wszelką pomoc dziękuję. Poniżej przykładowe zdjęcia.

nC1IKKW.jpg

YXKyfwD.jpg

tlu4oTv.jpg

57GUGo8.jpg

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Dwa tygodnie temu miałem okazję " dosiąść" dudziestegotrzeciego w Rzeszowie i uzupełnić dokumentację.

zaiRO3W.jpg

 

Mam pytanie i prośbę o pomoc- Czy ktoś może mi powiedzieć czy na poligonie w Nadarzycach stoją jeszcze MIGi-23 czy zginęły w czeluściach pieca hutniczego?

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Witam

mam kolejną prośbę do Was i wielki dylemat-które plany są poprawne te z wydawnictwa 4+ czy R.V.Resin Detail Scale Aircraft Drawings. Ze wstępnych powiększeń planów wynika iż model był robiony w/g planów 4+.

Link to post
Share on other sites

No cóż, może jak kiedyś w Sevres pod Paryżem oprócz wzorca metra znajdą się także wzorcowe plany poszczególnych typów samlotów, to uda się rozstrzygnąć podobne dylematy heh... A na razie sugeruję model porównywać ze zdjęciami i jeśli na oko jest OK, to i w gotowym modelu powinno być OK.

 

Miga-23 też mam w planach, także będę kibicował!

Link to post
Share on other sites
  • Super Moderator
Dwa tygodnie temu miałem okazję " dosiąść" dudziestegotrzeciego w Rzeszowie

To aż tak daleko jechałeś ? Nie licząc tego u Was na lotnisku to masz kolejnego pod Lęborkiem. No chyba, że ten w Rzeszowie jest kompletny.

czy na poligonie w Nadarzycach stoją jeszcze MIGi-23

W/g Google Earth jeszcze stoją a raczej to co z nich pozostało

Link to post
Share on other sites

Tak jechałem specjalnie na sesję fotograficzną do Rzeszowa gdyż stojący tam egzemplarz jest prawie kompletny, głównie brak mu stacji radarowej. Owszem pod Lęborkiem na stacji paliw jest Mig ale mam bliżej miga bo około 6km od mojego domu a i właściciel to bardzo miły Pan, który pozwolił mi na bliższe zapoznanie się znim przy pomocy śrubokręta. Moje materiały wzbogaciły się o ponad 1000 zdjęć, łęcznie ze zdjęciami wnętrz zbiorników paliwa.

Lębork

lvQq649.jpg

 

Wielichowo

otj5tVC.jpg

 

jedno z tysiąca

Q8hEMz9.jpg

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites
  • 8 months later...

BAAAAARDZO powoli ruszają prace na modelem, gdyż na ten moment głównym projektem jest Kenworth show truck. Dzięki Darkowi oraz grupie Archeo z Łasku dostałem ostatnią poszukiwaną porcję zdjęć niezbędną do ich rozpoczęcia-dziękuję. Tak jak wcześniej pisałem zastanawiałem się które plany są poprawne. Po przeszukaniu zasobu zdjęć porobiłem skany i powiększenia do skali i doszedłem do wniosku iż model jest robiony w/g planów z wydawnictwa 4+ ale poprawnymi w/g mnie są plany z wydawnictwa R.V.Resin Detail Scale Aircraft Drawings.

Rozpocząłem od porównania przedniej części modelu i w związku z tym należało skorygować jego kształt co doskonale obrazują poniżej zamieszczone zdjęcia. Niewielka korekta spowodowała iż nos samolotu praktycznie wpisuje się w rzeczywisty kształt prawdziwego samolotu. Również porównanie z planami potwierdza iż zamiar dokonania korekty był dobrą decyzją. Ostatnie zdjęcie złożonych połówek pokazuje jak jest różnica.

BAAAAARDZO powoli ruszają prace na modelem, gdyż na ten moment głównym projektem jest Kenworth show truck. Dzięki Darkowi oraz grupie Archeo z Łasku dostałem ostatnią poszukiwaną porcję zdjęć niezbędną do ich rozpoczęcia-dziękuję. Tak jak wcześniej pisałem zastanawiałem się które plany są poprawne. Po przeszukaniu zasobu zdjęć porobiłem skany i powiększenia do skali i doszedłem do wniosku iż model jest robiony w/g planów z wydawnictwa 4+ ale poprawnymi w/g mnie są plany z wydawnictwa R.V.Resin Detail Scale Aircraft Drawings.

Rozpocząłem od porównania przedniej części modelu i w związku z tym należało skorygować jego kształt co doskonale obrazują poniżej zamieszczone zdjęcia. Niewielka korekta spowodowała iż nos samolotu praktycznie wpisuje się w rzeczywisty kształt prawdziwego samolotu. Również porównanie z planami potwierdza iż zamiar dokonania korekty był dobrą decyzją. Ostatnie zdjęcie złożonych połówek pokazuje jak jest różnica.

gw0DIar.jpg

 

1vZwGY3.jpg

 

celowo delikatnie powiększyłem zdjęcie tak aby zobaczyć czy kształt jest prawidłowy

vEIgVhU.jpg

 

KmXNzsW.jpg

 

Również krawędź kabiny pilota jest zrobiona nieprawidłowo i wymagała korekty – obniżenia w tylnej części w dół. Zrobione zdjęcia pokazują również w/w różnice między połówkami kadłuba. W związku z tym będę musiał dokonać korekty paneli bocznych w zestawie Airesa

w6cXLZd.jpg

 

Kolejnym elementem do poprawy jest kształt 4 paneli obsługowych radaru. Również nieprawidłowa jest wielkość wnęki przedniego podwozia-z mała.

Płyty rozdzielające warstwę przyścienną są za duże w stosunku do oryginału doskonale obrazują to kolejne zdjęcia. Ostatnie z nich pokazuje złożone elementy lewy z prawym tak aby pokazać o ile są one za duże. Specjalnie przesunąłem element plastikowy w dół tak aby łatwiej dokonać porównania zestaw prawdziwy samolot. Korekty powinienem również zrobić w górnych obrysach tego elementu.

 

Lbxniij.jpg

 

O0YmjED.jpg

 

ogFcHWN.jpg

 

p7FAkqd.jpg

 

wloty powietrza do silników w widoku od przodu mają nieodpowiedni kształt gdyż zaokrąglenia powinny być one symetryczne.

 

Porównanie głównych elementów samolotu statecznika pionowego plany-zdjęcia pokazuje jak model różni się od oryginału.

RNzbZzs.jpg

 

JrORhbz.jpg

 

 

Również kształt sterów wysokości wymaga dokonania stosownych korekt. Najmniejszy problem jest z samymi skrzydłami co doskonale widać na załączonych zdjęciach.

aywfdZu.jpg

 

Na ten moment wracam do robienia korekt na w drugiej połówce kadłuba i rozpoczynam wiercenia pod otwierane panele a jest ich sporo-etażerka, laweta z działkiem panele obsługowe radaru, panele po obu stronach kadłuba na przewody itd., itd. Ile będę miał z tym pracy pokazują pierwsze zdjęcia w tym wątku.

Edited by Guest
Link to post
Share on other sites

Modelarstwo na najwyższym poziomie. Powodzenia !

 

To jak możesz to zrób paczkę z tymi zdjęciami i wrzuć na jakiś serwer

Jeżeli to nie jest jakiś wielki problem to również przyłączam się do prośby.

Link to post
Share on other sites

ale ten materiał może być na wagę zlota za kilkadziesiąt lat. Może ktoś będzie chciał zrekonstruować jakiegoś Mig-23 ,może komus posłuzy nawet nadarzycki złom? Pomysl o tym. A może nagrać to na jakiś nosnik i ktoś zaufany wrzuci to spokojnie na serwer...

Link to post
Share on other sites

No to szykuje się kolejny wspaniały warsztat na najwyższym światowym poziomie.

Zasiadam w kąciku i podpatruję.

Z tego co pamiętam to w forcie czerniakowskim stoi Mig-23. Jednak dostępność wnętrza raczej zerowa.

Link to post
Share on other sites

Co do materiałów.... Mogę je wystawić na swoim serwerze. Łącze to 20 mega w obie strony, z miejscem też nie ma problemu. Irek, nagraj to na płyty, umówimy się, podjadę, odbiorę, wrzucę na serwer i udostępnię. Jeśli oczywiście nie masz nic przeciwko temu. Równie dobrze mogę podjechać z dyskiem zewnętrznym jeśli nie chce Ci się na płyty tego nagrywać.

Link to post
Share on other sites
Co do materiałów.... Mogę je wystawić na swoim serwerze. Łącze to 20 mega w obie strony, z miejscem też nie ma problemu. Irek, nagraj to na płyty, umówimy się, podjadę, odbiorę, wrzucę na serwer i udostępnię. Jeśli oczywiście nie masz nic przeciwko temu. Równie dobrze mogę podjechać z dyskiem zewnętrznym jeśli nie chce Ci się na płyty tego nagrywać.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.