Jump to content
Irek-M1

MIG-23 MF 1:32

Recommended Posts

Oj będzie czad, będzie...

 

A wracając do głównego tematu to mam problem z doborem kolorów służących do ich malowania. Czy ktoś mi może pomóc.

MiG-23MF_JP_070_zpsf0580272.jpg

Ciekaw jestem czy znalazłeś jakąś odpowiednią farbkę, bo chyba już malujesz te luki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta owijka zielonych przewodów to też króliczek?

Moc z Tobą jest - jakby powiedział Yoda.

Ja bym się zastanawiał czy to nie jest już Ciemna Strona Mocy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Poziom-normalny, to tylko trochę wiecej czasu spędzonego nad robieniem detalu. Owijka to nic innego jak taśma Tamiya, tak więc króliczek jest tym razem bezpieczny.

A tej Ciemnej Strony Mocy to nie mogę do niczego przypiąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Irku wkład w model to rzecz nie do opisania...wszystko zaczyna się układać w jedne wielkie arcydzieło... modelarstwo przez duże "M" szacuneczek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koniec wakacji zbliża się szybkimi krokami tak więc "migiem" powracam do dalszych prac. W miedzy czasie okazało się iż na WZL w Dęblinie ostał sie radar od 23. Został on przekazany do muzeum znajdującego się przy szkole orląt. Po uzgodnieniu wizyty udałem się na wycieczkę ale niestety radar znajdował się jeszcze w skrzyni. Dzięki uprzejmości obsługi otworzylismy skrzynie i udało się uzupelnić materiał zdjęciowy. Efektem tej wizyty było również pozyskanie około 150 zdjęć dokumentacji jaką pracownicy WZL zrobili podczas remontów naszych MIGów. Niestety podczas rozmowy okazało się iż to jet tylko niewielka część tego co było zrobione-reszta zaginęla w mrokach dziejów. Wszystkie zdjęcia wypożyczono mi w starej czarnej torbie jak żywo wyjętej z lat 70-80 na pół godziny. Pod znajdującym się tam pomnikiem wykonałem kopie otrzymanego materiału. Dzięki temu uzupełniłem swoją dokumentację o zdjęcia luków, które na dzień dzisiejszy są trudne do pozyskania chyba, że mamy oryginał samolotu pod ręką. Efektem tego wyjazdu było ponowne wykonanie przedniej wręgi ramy od radaru. Samo wykonanie nie było problematyczne poza tym iż wykonałem ich około 8 zanim otrzymałem te dwie dobre. Mam nadzieję iż widać różnice w jej kształcie. W sumie trzykronie już robiłem ten element i mam nadzieję iż jest to ostatni raz. A teraz zdjęcia:

-najpierw rysunki na podstawie zdjęć

 

gcNfhPM.jpg

 

SbX0eqZ.jpg

 

ostatnie zdjęcie okazuje iż udało się również dobrze uchwycić miejsce mocowanie belek poprzecznych z czym miałem problem przy wczesniejszych próbach wykonania ramy.

Na kolejnym zdjęciu mam nadzieję iż widać różnicę miedzy wcześniej wykonanym elementem w kolorze zielonym a obecnym w kolorze białym

JqEe5z1.jpg

 

ostatnie zdjęcie to porównanie z pierwszą próbą wadliwy element na dole

4zrDGq1.jpg

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Irek - podziwiam zaangażowanie w merytorykę. Jednocześnie zazdroszczę dostępu do źródeł, Twoja praca pokazuje jak ważny jest ten element modelarstwa redukcyjnego. No i co tu dużo gadać - spróbuj aktualizować trochę częściej, choćby to miały być niewielkie postępy. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam po dłłłłłługiej przerwie spowodowanej gromadzeniem kolejnych materiałów. Dzięki wizycie w muzeum w Dęblinie na nowo powstała rama pod radar. Przez dłuższy czas nie mogłem sobie poradzić z wykonaniem na nowo pionowego elementu ramy. Trochę to mnie zniechęciło do pracy i przez pewien czas nic nie robiłem. Ponownie usiadłem po dwóch miesiącach i od razu zrobiłem odpowiedni element wraz ze wszelkimi przetłoczeniami i uchwytami. Na nowo zrobiłem równiez ceowniki po, których suwał się wózek do którego mocowano nos samolotu. W sumie sama rama to 78 elementów na tym etapie. W między czasie na pewno dorobię trochę elementów do niej tak więc na ten moment mam około 90% całości. Po zakończonej produkcji ramy przyszła kolej na wykonanie elementów gumowo metalowych służących do amortyzacji poszczególnych podzespołów radaru. Było to nie lada wyzwanie gdyż musiałem zrobić je jako cztery identyczne elementy. Na zdjęciach widać jeden z nich zdjęty z ramy. Pracę rozpocząłem od zrobienia płaskich elementów w których musiałem nawiercić 36 otworów w równych odległościach wiertłem 0.04 mm. Następnie w te otwory wkleiłem wyciągnięte nad świeczką cieniutkie pręciki mające imitować śruby mocuje. Po wklejeniu ich, nadmiar odciąłem do rządanej wysokości tzn. około 1mm. Po tej zabawie wkleiłem amortyzatory. Każdy z 9 amortyzatorów na każdej ze stron, składa się z dwóch elementów a widać go na zapałce. Element ten nie przeszedł kontroli jakości bo jak widać nie udało mi się go wkleić centralnie. Musiał się on również zmieścić w wymiarze 1,5 do 1,55 mm. Po tym wszyskim nastąpił kolejny stersujący moment tzn. wkejenie ich do już przygotowanych elementów z imitacją śrub centralnie po środku. Kiedy to już nastąpiło, od góry wkleiłem kolejny płaskownik do którego mocowana są od dołu amortyzatory gumowe. Po tym wszystkim to już nastąpiły wakacje w robieniu tych elementów gdyż doklejony został prosty element z otworami tworzący kątownik, dzięki któremu mocowany jest ten zespół do ramy. Od góry to już prawdziy lajcik w robieniu tego zespołu elementów. To ten nierówny od góry jedynym problemem było go wklejenie w odpowiedniej odległości ale tu pomocne okazały się ślady po otworach. Zespół ten składa się z 58 elemntów i tak cztery razy.

 

ugR3WYC.jpg

 

N zdjęciu tym widać od góry ilość otworów które musiałem nawiercić oraz wklejony element

AARK1NZ.jpg

 

w sumie zrobiłem ram pod radar zapewne dla całegu półku samolotów

qF6VIi1.jpg

 

Po tym wszystkim zrobiłem element służący do osuwania lub zamykania nosa samolotu. W sumie każdy z tych zespołó składa sie z 14 elementów i znowy tak cztery razy. Każdy z tych zespołów pasuje bez problemu w ceownik co widać na zdjęciu. Po wszystkim naszedł mnie dylemat czy nie zrobiłem za mały dystans tak aby po pomalowaniu ponownie je zmieścić w ceownik.

kKdIdCg.jpg

 

 

W sumie to co widać na zdjęciu to 208 elementów razy dwie ramy. Dzięki za uwagę i idę kleić podstawy pod agregaty radaru

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkrywczy tu Irku nie będę - praca jak zwykle spodziewanej jakości. Ale tak myślę sobie, ile to jeszcze czasu zajmie... To tak w kontekście również moich zamiarów...

Pytanie techniczne - czy rzeczywiście chodzi o wierło 0,04 mm, czy miało być 0,4?

Pozdrawiam - Mikołaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Irek przyznaj sie ze skladasz tego Miga w skali 1:1 w ogrodku. Standardowo wysoki poziom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciarki mnie przechodzą jak to śledzę. Tak jak Lima.

Wszyscy wiedzą, że SIĘ DA, i najlepsze, że pokazujesz, że się da.

Everest też jest tylko górą ale da się na nią wejść.

 

Pokłony

Share this post


Link to post
Share on other sites

melduje, że znowu się zachwyciłem !!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czas na kolejną aktualizację

Powoli wykonuję kolejne elementy radaru i w/g mnie jest to najbardziej skomplikowany i trudny element modelu. Na dzień dzisiejszy zrobione są oba zbiorniki- na zdjęciu jest ten większy. Mały czeka na uzupułnianie detalami. Powstały one poprzez sklejenie połówek kół z czarnej pleksi i na to po wyszlifowaniu nakleiłem jak najcięszy pasek tworzywa do pełnego wyrównania. Dokleiłem do niego przetłoczenia te z przodu złożone z dwóch elementów i połówke kuli. Doklejone druciki mają imitować spawy. Następnie dokleiłem pierwszą podstawę a na niej to wykonałem ramę pod górną część radaru. Do środka w celu wypełnienia wkleiłem złożone z trzech warstw kawałki tworzywa, które to zalełem klejem i wyszlifowałem. Doadatkowo z boku umieściłem dwa zegary. Tak jak widać na zdjęciach kolejne szlifowania, klejenie płytek i kolejny element w postaci ćwiarki koła znalazł swoje miejsce a w czterech rogach imitacje śrób. Ostatni element to podstawa pod agregaty-25 elementów. Największy kłopot stanowiło wklejenie czterech trójkątów pomiedzy śróbami. Widoczna nirówna krawęź jest taka sama jak w oryginale podstawy. Pod nią znajdują się jeszcze dwa elementy w tym jeden półokrągły.

bok lewy i prawy pokazujące różnice między stronami

4DIwVyL.jpg

 

pierwszy zbiornik

uvFjTkc.jpg

 

widok z góry

sK3U91J.jpg

 

na razie mam wielki problem w zrobieniu podstaw pod podłączenie wszelkiej maści przewodów i złączek, gdyż mocowane są one czterema śrubami i to one stanowią dla mnie wyzwanie.

wspomniane trójkąciki w podstawie pomiędzy imitacjami śrub-pomarańczowy kolor

78ViW1s.jpg

 

ponowny widok na radar

MV4L32f.jpg

 

W sumie to 269 elementów, a mi sie wydawało iż kokpit Lima w ilości ponad 600 elementów to było wyzwanie.

Pozdrawiam

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

To do widocznej podstawy dorobiłem resztę w sumie to 48 dodatkowych elementów .

[7lJqpIB.jpg

 

oraz to czarno białe "coś" nie wiem jak to fachowo się nazywa i do czego służyło. Dodatkowo doszły kolejne 44 elemementy. To "coś" ma wysokość 8 mm szerokość też około 8 grubość czarnego boku 3mm. Dodatkowo muszę dokleić jeszcze trzy elementy.

J7dYVgH.jpg

 

g2L16H2.jpg

 

Pozostał mi ostatni kwadrat do uzupełnienia. Jak na niego patrzę to dochodzę do wniosku, iż ktoś kto to projektował musiał być na niezłej fazie lub cokolwiek niezdrowego wąchać. Widok z góry. Widok z boku dostępny na pierwszej stronie.

 

w54mjRD.jpg

 

Pozdrawiam

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak po 8 godzinach pracy dorobiłem kolejny "większy" element który składa sie w sumie z 17 mniejszych.

lhDFzf7.jpg

 

kolejne fotki to poprawione zdjęcia znanych już detali

Arzmdlq.jpg

 

ue2AEBX.jpg

 

KvifivI.jpg

 

Na ten moment radar składa się z 350 elementów.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świetna robota. Jak tak dalej pójdzie to Twój model będzie miał więcej części niż pierwowzór.

__________________________________________________________________________________________

Na warsztacie:

Typhoon Mk Ib - Academy + lufy działek - Master Model 1/72

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnosząc się do uwagi kolegi "mig" to myślę, że będzie ich zdecydowanie mniej niż w oryginale.

Dorobiłem kolejny element 3 godziny prób, następne 4h pracy 1h analizy zdjęć i dwie sztuki gotowe po 21 elementów każdy. Te podłużne elementy w środku modułu zostaną po przyklejeniu w docelowe miejsce docięte do właściwej długości. Mocowana do nich będzie to cała żółta plontanina elementów.

 

bOt9eO9.jpg

 

docelowe miejsce mocowania

 

sAc4MpF.jpg

 

pierwsze próbne malowanie elementu radaru

 

tEyr3IW.jpg

 

porównanie obecnie zrobionego elementu z poprzednim o 50% niższy i 50% mniej elementów

 

uHBFpey.jpg

 

A terez idę analizować kolejną porcję zdjęć-niebieskiego modułu kolejnego powykręcanego pomysłu konstruktorów-projektantów.Kto to wymyślił

W związku z tym pytanie, może ktoś z forumowiczów uczy się w Dęblinie lub w pobliżu. Potrzebuje pomocy w sprawie zdjęć w muzeum. Info na priva proszę.

 

31inNvm.jpg

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

No cóż należy połączyć dolną część roboczo przeze mnie nazwanej "baniakiem" z górą czyli resztą. W sumie to 67 części dookoła.

 

HLs1bjy.jpg

 

uMDMZj7.jpg

 

jKSiUFk.jpg

 

jedno boczne mocowanie składa się z 6 elementów i takich było w sumie 6 .

A teraz co najmnie dwa tgodnie lenistwa

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Irek- na mój gust, to czarne to magnetron, a zielone- klistron, albo lampa LFB (Lampa o fali bieżącej). Stawiałbym bardziej na klistron.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po miesięcznym zmaganiu sie z chorobą wracam do budowy model. Znalazłem sposób na zrobienie i rozpocząłem walkę z tzw. "żółtymi przewodami-szynami". To co widać na zdjęciu to 44 elementy, a to jeszcze nie koniec. Na dzień dziesiejszy wszystkie elementy "przedniego baniaka" zrobione do tej pory są już pomalowane i umieszczone na miejscu, gdyż nie byłbym w stanie robić tej żółtej plątaniny. Mariusz dziękuję za info. Czy możesz wyjaśnić działanie tych podzespołów?

To dopiero połowa tej konstrukcji:

 

2MlubZz.jpg

 

najbardziej skomplikowany element /22 elementy/ po skończeniu i podłączeniu dojedą jeszcze 4 elementy

 

d5SgNJH.jpg

 

z lewej strony elementy pomalowane na żółto, które trafią do kosza gdyż muszę jeszcze popracować nad malowaniem tych maleństw;

gF85LJx.jpg

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

To żółta konstrukcja przewodów po złożeniu 69 elementów została ukończona i połaczoną ze sobą:

 

Mxzv3YW.jpg

 

ZdArtNz.jpg

 

Rozpocząłem prace nad niebieską konstrukcją w/g mojego nazewnictwa.

 

qgqwUgf.jpg

 

Miłego ogladania i oczywiście to wszystko razy dwie sztuki radaru.

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miażdżysz system, co tu dużo pisać...

 

Solo ma rację. patrzę i podziwiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.