jarek38 Posted May 17, 2016 Share Posted May 17, 2016 (edited) Francuska wytwórnia lotnicza Avions Rene Caudron zbudowała w 1914 r. samolot Caudron G-III w popularnym wówczas układzie konstrukcyjnym, w którym załoga umieszczona była w osobnej gondoli, a funkcję kadłuba spełniały dwie płaskie kraty łączące usterzenie ze skrzydłami. W początkowym okresie wojny G-III był używany jako samolot rozpoznawczy oraz do obserwacji i korygowania ognia artylerii, nosząc wówczas oznaczenie Caudron G-IIIA2. Dysponował dosyć dużą długotrwałością lotu, 4 h, ale był zbyt powolny i nieuzbrojony, aby być używanym do dalekich rajdów nad terytorium nieprzyjaciela. Z pierwszej linii wycofano go w połowie 1916 r. przeznaczając wyłącznie do nauki pilotażu. W tej wersji nosił oznaczenie Caudron G-IIIE2. Odznaczał się bardzo dobrymi właściwościami w locie i był popularny wśród pilotów. Produkowano je jeszcze po wojnie do końca 1919 r. Razem zbudowano ponad 3000 egz., w wersjach szkolnych: G-IIIE2DC (dwuster), G-IIIE2MC (jednoster), obserwacyjnej G-IIIA2, aeroklubowej i turystycznej. Źródło samoloty polskie Model powstał z zestawu firmy Choroszy Modelbud w skali 1:72 i jedyne, co można powiedzieć o zestawie, to dobrze, że w ogóle jest. Model nosi malowanie Szkoły Pilotów z Bydgoszczy – czerwona 13 z początków lat ’20 ubiegłego wieku. W modelu z oryginalnych części z zestawu w które najmniej ingerowałem pozostało usterzenie ogonowe, reszta części zestawowych nie została wykorzystana, bądź uległa daleko idącym modyfikacjom. Części przerobione to: - kadłub, płaty, silnik, usterzenie, lotki Części zrobione od podstaw to: - śmigło, osłona silnika, fotele, orczyki, drążki sterowe, deska, manetki, wnętrze kadłuba, stopień, zastrzały, kratownice ogonowe, zegary z wykorzystaniem części trawionych, bloczki linek od lotek, obręcze opon. Przy budowie korzystałem z planów Windsock Datafile’94, Aeroplanu i innych publikacji. Edited May 17, 2016 by Guest 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patryksrem Posted May 17, 2016 Share Posted May 17, 2016 Bardzo fajny i rzadko spotykany model. Zajefajna robota!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klondike Posted May 18, 2016 Share Posted May 18, 2016 Robota niemalże od podstaw-brawo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sławekb Posted May 18, 2016 Share Posted May 18, 2016 Jak dla mnie ...Małe dzieło sztuki...Przepiękny model Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krosto Posted May 18, 2016 Share Posted May 18, 2016 Czołem, Jestem pod wielkim wrażeniem Twojej pracy. Musiałeś mieć mocne postanowienie ukończenia projektu, przy tak marnym zestawie wyjściowym. Naciągi w tej skali to arcydzieło, a ich ilość w tym modelu naprawdę powala. Realizm pokrycia płotnem - brawo! Śmigło jest wystrugane? Jestem bardzo na tak! Będziesz miał perełkę na półce PS. nie wiem jak montowałeś te naciągi...te francuskie rozwiązania są problematyczne przy budowaniu repliki w skali, a 72 to dla mnie zagadka. Jaka jest odległość między płatami? pozdrawiam K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
net_sailor Posted May 18, 2016 Share Posted May 18, 2016 Oglądałem ten modelik na festiwalu w Koszalinie. Na żywo po prostu wbija w podłogę! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikele Posted May 18, 2016 Share Posted May 18, 2016 Szmaciana awiacja z dziesiątkami linek naciągów zawsze wzbudza podziw, zwłaszcza dla cierpliwości i samozaparcia. Szacun. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kapitan1 Posted May 18, 2016 Share Posted May 18, 2016 Idę szukać szczęki pod stołem...na samą myśl o robieniu takich naciągów duszno mi się zrobiło... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luckyLUKE Posted May 18, 2016 Share Posted May 18, 2016 Jak na niego patrzę, to po głowie chodzą mi szkice Leonarda da Vinci. Gratuluję pięknego modelu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mig Posted May 18, 2016 Share Posted May 18, 2016 Piękny model. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xmald Posted May 18, 2016 Share Posted May 18, 2016 Jarek, model jest po prostu spektakularny!!! Nawet jakbym bardzo chciał nie ma się do czego przyczepić. Napatrzeć się nie mogę!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek38 Posted May 18, 2016 Author Share Posted May 18, 2016 (edited) Bardzo, bardzo Panom dziękuję za garść dobrych słów o Kodronku. Faktycznie się uparłem na niego, ale to przez to, że po prostu się mi spodobał. Pokrótce odpowiem; śmigło wycinane z forniru, między płatami jest jakieś 18mm, naciągi przeciągane od pętelki, do pętelki, wcześniej wklejonych we wszystkich możliwych miejscach. Jeszcze raz dziękuję za Wasze opinie. Jest się do czego przyczepić, ale to dobrze, bo jak bym zrobił model w moim mniemaniu idealny, to bym chyba to wszystko j.. w kąt, no nie byłoby do czego dążyć. Edited May 18, 2016 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
luckyLUKE Posted May 18, 2016 Share Posted May 18, 2016 A ja sobie jeszcze raz musiałem obejrzeć Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krosto Posted May 19, 2016 Share Posted May 19, 2016 18mm no to jest Pan Mistrz! Ja w Spadzie 7, ale w 48 miałem ponad 20mm na całej powierzchni 2 płatów i myslałem, że wyjdę z domu i nie wrócę jak montowałem te francuskie naciągi Dlatego to był 1 i ostatni SPAD 7 i pewnie 13 też Czy model został zauważony na konkursach? pzdr K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonathan Posted May 19, 2016 Share Posted May 19, 2016 W ogóle nie moja tematyka, ale przyznać muszę że wygląda to cudownie. Na prawdę kawał solidnej roboty. Gratuluję! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.A.V. Posted May 21, 2016 Share Posted May 21, 2016 Chylę czoła za osiągnięty efekt biorąc pod uwagę "materiał "wyjściowy ....naciągi przeciągane od pętelki, do pętelki, wcześniej wklejonych we wszystkich możliwych miejscach.... taaa... lepiej odo razu się przyznaj że zatrudniłeś jakiegoś pająka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek38 Posted May 22, 2016 Author Share Posted May 22, 2016 (edited) Dziękuję za Wasze wpisy i oświadczam, że naciągi to sam zrobiłem , z pająkiem się próbowałem dogadać, ale skubaniec, korzystając z nieuwagi pitną pod łóżko i tyle go widziałem. Uważaj Krosto, bo jeszcze możesz zrobić po raz pierwszy Nieuporta 11 i ostatni Nieuporta 17, a tam też sporo naciągów Luknij sobie Luke i jeszcze raz na zdrowie! Dzięki Jonathan, doceniam opinię. Cooper69, aż spojrzałem jeszcze raz na zdjęcia, ja jednak inaczej odbieram swoją pracę, niemniej dziękuję Edited May 22, 2016 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cooper69 Posted May 22, 2016 Share Posted May 22, 2016 Jezusiczku. Rozwalasz tym modelem! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted May 22, 2016 Share Posted May 22, 2016 Ale odjazdowy aparat !! Piekny jest i bardzo fotogeniczny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek38 Posted May 22, 2016 Author Share Posted May 22, 2016 Jak napisałeś Sebastian aparat, to aż się zaśmiałem, no przeca u zarania lotnictwa na samolot faktycznie mówiono aparat, aparat latający Dzięki! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator Reflect Posted May 29, 2016 Super Moderator Share Posted May 29, 2016 Bardzo fajny samolot! Zapraszam na front :-) pozdrawiam Christian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarek38 Posted May 29, 2016 Author Share Posted May 29, 2016 Dzięki Christian za zaproszenie, przyjmuję Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filipsg Posted May 29, 2016 Share Posted May 29, 2016 Ależ cudowna maszyna! Patrzę, patrzę i się napatrzeć nie mogę, chyba sobie nad łóżkiem zdjęcie któreś powieszę Gratulacje! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GEM Posted May 29, 2016 Share Posted May 29, 2016 Jarku gratuluję fotki "frontowej" Jeszcze raz gratuluję pięknego dzieła.Szacunek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forest Posted May 30, 2016 Share Posted May 30, 2016 No normalnie obłęd na kółkach... I ze śmigiełkiem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.