Skocz do zawartości

Aerograf cz.2


Tap-chan

Rekomendowane odpowiedzi

Mam nadzieję że nie zostanę wyśmiany. :)
Otóż - dziś wziąłem do ręki aerek, a tutaj taka niespodzianka: małe purchle z chromu (jak się je naciśnie to czuć że w środku jest powietrze). Coś czuję że to niedługo odpadnie i zostanie gołe żeliwo, czy z czego to tam robią. Miał ktoś takie coś?

 

image.thumb.png.3379f6bc340e7b509246b9ae43d62f1d.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jo_Sh napisał:

Mam nadzieję że nie zostanę wyśmiany. :)
Otóż - dziś wziąłem do ręki aerek, a tutaj taka niespodzianka: małe purchle z chromu (jak się je naciśnie to czuć że w środku jest powietrze). Coś czuję że to niedługo odpadnie i zostanie gołe żeliwo, czy z czego to tam robią. Miał ktoś takie coś?

Kiedyś kupiłem używaną Iwatę z takim bąblem przy zbiorniku. I owszem, zrobił się tam odprysk chromu aż do gołego metalu. Twój egzemplarz pochodzi ze stycznia 2016.  Na pewno obejmuje go jeszcze 5 letnia gwarancja. Ja bym reklamował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie się zastanawiam, iść do nich z takim duperelem?
Gwarancja go obejmuje, bo kupiłem go w 2018 roku, ale na eBaju więc nie wiem czy sprzedawca w ogóle zareaguje.
Może ewentualnie poszukam kontaktu z działem reklamacji Iwaty, to chyba w USA...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem jakiś filmik nauki malowania obrazków airbrush gdzieś w Australii.Gość co prowadzi seminaria ma jakąś Iwate microna ze zbiornikiem bocznym.Wytarty chrom w miejscu gdzie się trzyma do gołego mosiądzu.Ale wiernie mu służy.Czy to ma wpływ na kierunek jazdy?Bardziej efekt wizualny.Ale kto co lubi.I jak jest gwarancja.

Edytowane przez push-up78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też tak myślę, w końcu to narzędzie a nie nowy samochód, w którym taki feler lakierniczy nie byłby akceptowalny.
Pomyślę jeszcze, zastanowię się czy warto taki drobiazg reklamować. Na malowanie to nie ma żadnego wpływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio kusi mnie żeby kupić sobie nieco lepszy sprzęt do malowania. W tym momencie posiadam Ultre 0.2mm i chińskiego F180X z dyszą 0.5mm.
Myślałem o zakupie Procon-Boya  z przesyłką z Japonii. Dylemat pojawia się w kwestii doboru wielkości dyszy. Na początku myslałem żeby brać PS-270 z dyszą 0.2mm. Ostatnio natrafiłem na wątek że jeżeli kupować lepsze aero to z dyszą 0.3. Bo jest bardziej uniwersalne a wciąż nieźle spradza się przy malowaniu precyzyjnym.
Jakie jest wasze zdanie? Brać Ps-270 czy może ps-289 z dyszą 0.3mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś już pisałem, że żadnym aerografem z dyszą 0.2 lub 0.18 nie byłem w stanie pociągnąć cieńszej linii niż PS-289. A próbowałem Olymposem MB, Iwatą Custom Micron i PS-770. Przynajmniej na tworzywie i farbą MRP. Być może kontrola małej plamki jest nieco trudniejsza w aero 0.3 ale jak ktoś opanuje już sprzęt, to nie dostrzeże różnicy. Pomijając fakt (co często powtarzam) że Procon jest dla mnie za duży i za ciężki do precyzyjnej pracy.  Z tego punktu widzenia PS-270 w porównaniu do PS-289 nie ma dla mnie specjalnego sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 4 aero - PS-270 (0,2), PS-274 (0,3), PS-289 (0,3) i PS-290 (0,5). Koń roboczy odwalający większość roboty to PS-274(podkład, lakier mat i mgiełka połysk, metalizery, malowanie dużych powierzchni kolorami o ile nie ma już śladu po metalizerach) . Dalej są PS-289 (część kolorów, trudniej dostępne miejsca, marmurki i post shading/lightning ze względu na MAC) i PS-290 (część podkładów i lakier połysk). Dopiero na szarym końcu jest PS-270, mniejsza dysza daje łatwiejszą kontrolę nad małą plamką, ale niestety - mniejsza dysza = bardziej rozcieńczona farba. PS-289 będzie trudniej otrzymać tą kontrolę, ale można malować gęstszą farbą, więc coś za coś. 

 

Gdybym miał ograniczyć się do jednego aero to z pewnością byłby to PS-289. Natomiast drugi aero 0,2 kupiłbym tylko wtedy, jeśli lubiłbym kolekcjonować aerografy albo trafiłbym okazyjnie Olymposa MP-200C (0,23) lub B (0,18).

 

Ale to też oczywiście zależy od sklejanych modeli, gdybym siedział w samolotach czy pojazdach 1/72 to mógłbym się nad PS-270 ewentualnie zastanowić, ale do dżetów w 1/48 i okazyjnego złomu 1/35 to bez sensu.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.12.2020 o 21:39, Jo_Sh napisał:

Chyba nic z tego, bo gwarancja obowiązuje wyłącznie gdy aerograf zakupiono od autoryzowanego dystrybutora. Ebay pewnie pod to nie podchodzi.

 

image.png.8e8dd18af7ddff1b1b23b358b43860c1.png

A jednak można, amerykańska Iwata odpisała mi że w sumie taka usterka to tylko kosmetyka nie wpływająca na pracę aerka (i mająrację), ale skoro chcę to oni przyjmą do oceny technicznej ten aerograf i jakby co to mi wymienią. Naturalnie nie zamierzam im go wysyłać, ale jakby co to do wiadomości: nie ma problemu z reklamacjami u producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.12.2020 o 12:43, Tap-chan napisał:

 

Ale to też oczywiście zależy od sklejanych modeli, gdybym siedział w samolotach czy pojazdach 1/72 to mógłbym się nad PS-270 ewentualnie zastanowić, ale do dżetów w 1/48 i okazyjnego złomu 1/35 to bez sensu.

Cóż, ja używam PS-289  do samolotów od 1/72 do 1/144 i czasami mam wrażenie, ze trochę za mały jest, zwłaszcza w tej "mniejszej" skali 😉, np. Mrija, Rusłan. Trochę trwało, zanim przestał mi palec ze spustu spadać, ale od tamtej pory jestem z niego bardzo zadowolony. Jednak nie mam dużej skali porównawczej, bo wcześniej używałem tylko leciutkiego Azteka z przyjemnym spustem, ale teraz nie chce mi się go wyciągać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ostatnie zamówienie z  AmiAmi zostało nadane 13 grudnia a 28 odebrałem, właśnie Air Small Packet. Gdyby nie święta, byłoby w 10 dni.  Z kolei jeśli  trafi na kontrolę celną to 3-5 dni dłużej może być.

Duża paczka z HobbyLinkJapan na początku grudnia szła jakieś 3 tygodnie, ale to właśnie z powodu kontroli celnej.

 

@Administrator - dlaczego forum cenzuruje wyrażenie H.L.J (bez kropek ?) :)

Edytowane przez Fixer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję dyskusję o Proconach a dokładnie PS 270 i PS 289 bo między tymi dwoma się zastanawiam. Dodam, że chodzi o pancerkę 1/35. Większość doradza PS 289 ale do tej pory malowałem aerografami z dyszą 0,2 i chyba się do nich przyzwyczaiłem. Obecnie mam właśnie taką Ultrę ale nie lubię jej ze względu na twardy spust i czasem mi się przez to coś wykleksi. I tu pojawia się pytanie w co teraz iść? Czy odczuję dużą różnicę między dyszami 0,2 i 0,3 w Proconach? Do podkładów i lakierów bezbarwnych mam Patriota 0,4 więc pod tym kątem nowego aerografu nie rozpatruję. Następne pytanie: dostępny jest Procon 289 ver.2. O co chodzi z tym ver.2? Trzecie pytanie to czy przy transporcie w niskich temperaturach jakie nas czekają coś się może z tym aerografem stać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TAWMam oba aerografy. Podstawowe pytanie czym malujesz, bo PS-770 jest dość wymagający co do farby/rozcieńczenia. W PS-289 spust chodzi bardzo lekko i miękko, ale precyzyjnie.  Z tego co zauważyłem, to mimo dyszy 0,3 nadal da się nim osiągnąć cienkie linie.

 

EDIT - sorry, doczytałem, że chodzi o 270 a ja mam 770

Edytowane przez Fixer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Poziomka napisał:

Tak. Może mu chrom zaparować gdy go gwałtownie wyjmiesz z pudełka.

Dzięki za odpowiedź. Czyli raczej nie... Tak tylko pytam bo mogą tam być jakieś uszczelniacze, smarowidła itp a na co dzień pracuję w magazynie z temp -20 stopni i widzę jakie to sprawia problemy ze sprzętem. A aerograf to jednak delikatny sprzęt i nie tani.

 

4 minuty temu, Fixer napisał:

Podstawowe pytanie czym malujesz, bo PS-770 jest dość wymagający co do farby/rozcieńczenia.

Hataka Orange, Tamiya, Gunze, AK RC i ogólnie wszystko co pójdzie z Leveling Thinner. Nie wiem czy Ci się omsknął palec ale chodziło PS 270. Czy jest pod tym względem bardziej wymagający od Ultry z takim samym rozmiarem dyszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, TAW napisał:

Odgrzeję dyskusję o Proconach a dokładnie PS 270 i PS 289 bo między tymi dwoma się zastanawiam. Dodam, że chodzi o pancerkę 1/35. Większość doradza PS 289 ale do tej pory malowałem aerografami z dyszą 0,2 i chyba się do nich przyzwyczaiłem. Obecnie mam właśnie taką Ultrę ale nie lubię jej ze względu na twardy spust i czasem mi się przez to coś wykleksi. I tu pojawia się pytanie w co teraz iść? Czy odczuję dużą różnicę między dyszami 0,2 i 0,3 w Proconach? Do podkładów i lakierów bezbarwnych mam Patriota 0,4 więc pod tym kątem nowego aerografu nie rozpatruję. Następne pytanie: dostępny jest Procon 289 ver.2. O co chodzi z tym ver.2? Trzecie pytanie to czy przy transporcie w niskich temperaturach jakie nas czekają coś się może z tym aerografem stać?

Mam polecam nie odradzam 270.Mam jeszcze doszlifowaną iglicę by była bardziej cieńsza .Ciut mocniej wystaje z dyszy.Przy dobrze rozrzedzonej farbie daje 0.2 kreskę.Można ultra cienkie wyciągnąć.Przy jakimś szczególiku .Brwi w popiersiu 1;10namaluje się.Ale po co.Fakt też taki ,że doszlifować iglice w Japońcu nie łatwa sprawa.Na prawdę twarde są.Ale to moja inwencja była taki myk airbrusherów.Nawet nie wiem co to kleks.Miałem i patriota 105 .Fajny sprzęt.Ale mam ps 266 i spokojnie mi go zastąpił.Na pewno lepszy od ultry czy Evolution ten ps 270.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.