Skocz do zawartości

Aerograf cz.2


Tap-chan

Rekomendowane odpowiedzi

A to źle zrozumiałem. Dokręć tak żeby iglica sama wracała i po prostu używaj, zapewne z czasem uszczelka się nieco rozchodzi, a o szczelność to raczej bym się nie martwił, jeśli iglica chodzi dość "ciasno" to znaczy, że uszczelka uszczelnia ?

Edytowane przez arhtus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Herod napisał:

Zastanawiam się dlaczego teflonowa uszczelka się skurczyła. Zwłaszcza iż to produkt iwaty - to mnie dziwi.

Bo pewnie się odkształciła przy zbyt mocnym dokręceniu. Teflon ma niemal same zalety w porównaniu z syntetycznymi "gumami" oprócz jednej - nie jest elastyczny i może się trwale odkształcić. Na pewno żadna modelarska chemia nie uszkodziła teflonu. To niemożliwe.

Tak jak stwierdzili przedmówcy, śruba trzymająca uszczelkę iglicy nie służy do dokręcania, tylko do regulacji. Jeśli obraca się zbyt luźno, to trzeba czymś potraktować gwint (np. uszczelniaczem do gwintów) a nie dokręcać do oporu. Ja praktycznie nigdy nie odkręcam i nie wyjmuję tych uszczelek. Sporadyczne wyczyszczenie kanału cienką szczoteczką z rozpuszczalnikiem wystarcza. Częste wyjmowanie powoduje jedynie sukcesywne luzowanie gwintu i efekty jak wyżej.

Kup nową uszczelkę - ale nie od Iwaty - poszukaj po prostu odpowiedniego rozmiaru. Do tego nasmaruj czymś gwint od śrubki - może być czerwona pasta do gwintów albo wosk pszczeli. Wyreguluj odpowiednio docisk i będzie git. I nie ruszaj tego zbyt często.

Edytowane przez HKK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo w Proconie więc tylko wycyrklować trzeba te dokręcenie śrubki z tą uszczelką.Jak za słabo farba ,rozcieńczalnik dostanie się do tyłu jak za mocno to ciężej chodzi iglica.Idzie to wycyrklować ,że będzie ok.No i uszczelniacz też pomoże z pewnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ją dokręciłem, bo po czyszczeniu aero wyciorkami nie wiem czemu, ale farba zalała mi mechanizm spustowy. Tylko, że doświadczenia miałem z piwatami, gdzie jest guma, więc za mocne dokręcenie to nie problem, bo uszczelka wraca do  kształtu. Ale ja nie dokręciłem na siłę, po prostu do momentu aż poczułem lekki opór. Mam jeszcze taką lipę, że śrubokręty płaskie jakie mam są albo za szerokie, albo za wąskie i to dokręcanie jest takie niezbyt precyzyjne. I pomimo lepszego ustawienia też cały czas miałem lekki opór na igle, ale on znikł po 1 malowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Hej

Czy ma/miał ktoś w rękach taki regulator przepływu powietrza od Tamki?

https://www.mojehobby.pl/products/Air-Control-Valve-II.html

Zastanawiam się jak on działała, tzn domyślam się, że kręci się tą karbowaną częścią przy gwincie, ale czy wtedy musimy obracać niejako całym wężykiem, czy to pokrętło obraca się niezależnie od całości?     

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Nie wiem jak duże mają być te podkłady (w sensie jaka skala i jakie modele) ale dysza 0,4mm i zbiorniczek 2ml nie wróżą jakiś dłuższych sesji... Chyba wolałbym nieco dołożyć i jak już, to kupić Sparmaxa Max3, niby dysza 0,3mm, ale jeśli to jakieś "standardowe" modele to da radę obskoczyć, a sam aerograf mógłby służyć nie tylko jako "podkładowiec"

W ogóle nie bardzo rozumiem racji bytu takich aerografów jak proponowany HB-040, no ok 2ml farby to wcale nie tak mało, ale tak naprawdę jeśli zalejemy taki zbiorniczek do pełna to bardziej musimy się skupić na tym, żeby z niego farby nie wylać niż na samym malowaniu😀 Jak dla mnie ten model aerografu to taki mocno wyspecjalizowany typ i ja jakoś nie specjalnie dostrzegam użyteczności tego aerka w takim standardowym warsztacie modelarskim.  

Chociaż ja przy założeniu  ukierunkowania tylko na podkłady brałbym jakiegoś chińczyka do stufy😀

 

Edytowane przez arhtus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rozumiem posiadanie aerografu "wyspecjalizowanego"w podkłądowaniu i lakierowaniu, choć same te specyfiki (jeśli to nie błoto) nie różnią się niczym specjalnie od "kolorków", no po lakierach bezbarwnych z racji, że nic nie widać, troszkę ciężej doprowadzić aerek do czystości.  

No ale po co Ci aerograf z dyszą 0,4mm jeśli korzystanie z dobrodziejstw takiej dyszy ograniczy mały zbiorniczek. Przy skali 1/48 raczej żadnego modelu nie pomalujesz bez dolewania podkładu do zbiorniczka. W skrócie, większa dysza jest ok, ale połączenie większej dyszy z małym zbiorniczkiem nie jest zbyt sensowne, chyba że po prostu chcesz szybko "zalać" jakiś model w 72, ale równie dobrze możesz to zrobić dyszą 0,3mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat lakiery to przez aerograf przechodzą chyba najłatwiej. Jak chcesz mieć coś co szybko pokrywa duże powierzchnie, to Procon PS-290 albo Iwata HP-TH 0,5mm, oba z nasadkami do eliptycznej plamki. Tyle że to już tanio nie będzie, zwłaszcza Iwata.

Swoją drogą to już kolejny raz pytasz o  aerograf na forum, może napisz konkretnie co chcesz malować, w jakiej skali, jakimi farbami i jakie masz problemy z obecnym sprzętem to ci ludzie coś lepiej doradzą.

Edytowane przez Fixer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Bartas89 napisał:

W jakich proporcjach rozcieńczacie x-22?

Zabrzmi to śmiesznie ale ja na oko.Jednak lepiej bardziej  rozcieńczyć niż za słabo.Według mnie oczywiście ale co ja tam wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, arhtus napisał:

W ogóle nie bardzo rozumiem racji bytu takich aerografów jak proponowany HB-040

Jesli malujesz innymi farbami niz modelarskie np model RC. Większa powierzchnia powoduje, że potrzebujesz większa dyszę a i farbe lejesz gestszą niz to co idzie do cieniowania modeli. Ale fakt, że taka średnia kombinacja jeśli chodzi o "normalne" modele. PS-290 ściagany z Japonii będzie za mniej niz 6 stówek ale jeśli chodzi o x-22 to dobre rozcieńczenie levelling thinnerem i dysza 0,3 w japończyku daja bardzo dobre efekty. No chyba, że kładziesz błysk na samochodzie w 1:24 to wtedy juz zdecydowanie warto stożkowa plamkę uzywać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Szybkie pytanie - czy ktoś ostatnimi czasy(wrzesień,pazdziernik) zamawiał cos z amiami - jesli tak to czy byly jakies problemy z przesylka? Czy najlepsza opcja przesyłki to SAL czy coś jeszcze polecacie? Ile mogą wynieść koszty przesyłki dla jednego aerografu?

Pzdr.

Jaro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.