Skocz do zawartości

Arma Hobby - zapowiedzi i nowości lotnicze


Roland_Sebastian

Rekomendowane odpowiedzi

48 minut temu, Wymysl napisał:

Zwrociliście uwagę na szachownicę na górze skrzydeł? Pytałem i odpowiedzieli, że dotarli do nowych fotek.

 

Oby jak najszybciej się nimi podzielili. 

 

 

Polecam świeży materiał użytkownika balszoi na temat min naszej AiraCobry. BYŁY TRZY: jedna lotna, druga cała, a trzecia zdekompletowana.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maxy napisał:

Znalazłem dlaczego otwierano głównie prawe drzwi. Po lewej stronie była manetka  gazu, czy też kontrola przepustnicy, częściowo zachodząca na drzwi. Co czyniło trudnym wychodzenie przez nie bez obijania sobie kolana. Przepustnica owa jest zaznaczona na wyprasce w modelu. Przód części  nr 12. 

 

Nie tylko przepustnica. Tutaj zdjęcie z manuala które wyjaśnia jak sądzę, uciążliwość korzystania z lewych drzwi:

002.thumb.JPG.9d606f6f8d4596e314ff961250db16b1.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Kolekcjoner WP napisał:

 

Oby jak najszybciej się nimi podzielili. 

 

 

Polecam świeży materiał użytkownika balszoi na temat min naszej AiraCobry. BYŁY TRZY: jedna lotna, druga cała, a trzecia zdekompletowana.

 

 

 

 

"... dwa działka 20 mm w gondolach podskrzydłowwych."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Wymysl napisał:

Zwrociliście uwagę na szachownicę na górze skrzydeł? Pytałem i odpowiedzieli, że dotarli do nowych fotek.

zdjęcie jest w zasobach urzędu miasta Warszawy. Każdy może znaleźć, jeśli szuka. Chyba było też kiedyś już publikowane w "Lotnictwie z Szachownicą". Ludzie siedzący w temacie znają. Nie będę go tu wklejał, żeby nie spalić.  Jeszcze może będą materiały z CAW, ale to trwa. Cierpliwości.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Baas ArK napisał:

A spróbuj się nie wypowiedzieć

Dostałem do rąk własnych to się wypowiadam :mrgreen:

Wypraski bardzo ładne - czyste, bez nadlewek. Detal ostry i wyraźny ale zdecydowanie nie przerysowany - do Airfixa to mu jeszcze daleko. Nitowanie delikatne i bardzo ładne.  Oszklenie czyste i ładne. Kulki stalowe są stalowe i są stalowego koloru acz wagi raczej nie za wielkiej.  A teraz wady - są dwa zapadliska: na wewnętrznej stronie pokryw podwozia głównego i na radiostacji. Tymi na pokrywach podwozia to bym nawet sobie głowy nie zawracał bo golenie je całkowicie zasłonią.  A to na radiostacji to wymaga odrobinkę szpachli. 

"Ster zdrady" - no tu panowie trzeba napisać wprost cytując znany cytat ze znanego polskiego filmu - "w dupach się poprzewracało" . Średnio rozgarnięty modelarz te słynne " tory kolejowe" (ktoś kto tak to określił to chyba w życiu torów kolejowych nie widział) przy pomocy papieru ściernego gradacji np. 400, jednym  ruchem w "górę" i w "dół" jest w stanie usunąć  praktycznie do zera. Więc jak dal mnie  - problemu nie ma. A nawet jak to zostanie tak jak jest to też niewielki problem (albo i w cale)

I tyle mojego w temacie.

Można się z tym zgodzić albo nie.  Można też mieć zupełnie odmienne zdanie :wink: 

  • Like 8
  • Thanks 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że temat nie dla mnie, ale jak zobaczyłem model z szachownicami... normalnie wypada go mieć.

Czekam tylko na pokazanie tych wspomnianych fotek...

  • Like 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Grzes napisał:

normalnie wypada go mieć.

I normalnie wypada go zrobić :wink:

Cobra w twoim wykonaniu - to jest coś na co będę czekał z niecierpliwością :szampan:

Edytowane przez abtb
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • jawkers changed the title to Arma Hobby - zapowiedzi i nowości lotnicze
1 godzinę temu, abtb napisał:

Dostałem do rąk własnych to się wypowiadam :mrgreen:

Wypraski bardzo ładne - czyste, bez nadlewek. Detal ostry i wyraźny ale zdecydowanie nie przerysowany - do Airfixa to mu jeszcze daleko. Nitowanie delikatne i bardzo ładne.  Oszklenie czyste i ładne. Kulki stalowe są stalowe i są stalowego koloru acz wagi raczej nie za wielkiej.  A teraz wady - są dwa zapadliska: na wewnętrznej stronie pokryw podwozia głównego i na radiostacji. Tymi na pokrywach podwozia to bym nawet sobie głowy nie zawracał bo golenie je całkowicie zasłonią.  A to na radiostacji to wymaga odrobinkę szpachli. 

"Ster zdrady" - no tu panowie trzeba napisać wprost cytując znany cytat ze znanego polskiego filmu - "w dupach się poprzewracało" . Średnio rozgarnięty modelarz te słynne " tory kolejowe" (ktoś kto tak to określił to chyba w życiu torów kolejowych nie widział) przy pomocy papieru ściernego gradacji np. 400, jednym  ruchem w "górę" i w "dół" jest w stanie usunąć  praktycznie do zera. Więc jak dal mnie  - problemu nie ma. A nawet jak to zostanie tak jak jest to też niewielki problem (albo i w cale)

I tyle mojego w temacie.

Można się z tym zgodzić albo nie.  Można też mieć zupełnie odmienne zdanie :wink: 

Czyli nie taki diabeł straszny, jak się umaluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, letalin napisał:

zdjęcie jest w zasobach urzędu miasta Warszawy. Każdy może znaleźć, jeśli szuka. Chyba było też kiedyś już publikowane w "Lotnictwie z Szachownicą". Ludzie siedzący w temacie znają. Nie będę go tu wklejał, żeby nie spalić.  Jeszcze może będą materiały z CAW, ale to trwa. Cierpliwości.

 

1 godzinę temu, letalin napisał:

Znałem je od dawna i nie pamiętam skąd. 

Oj, coś kolega kręci ! Wie gdzie jest zdjęcie , a nie wie skąd je zna . Jest jeszcze tu to co lubię : mam, ale się nie podzielę, nie chcę spalić tematu ??? Ja jak bym znalazł nieznane zdjęcie to od razu bym się nim podzielił. Nie takimi rewelacjami ludzie się dzielili.  Oczywiście, podałeś namiary na źródło i każdy może szukać na własną rękę, tylko po co ? Wystarczy wkleić link do konkretnego zdjęcia. Tak to działa w przypadku jakiejś wspólnoty. Jednak dziękuję za podanie choć źródła, może ktoś będzie przekopywał się przez archiwum w poszukiwaniu tego co już odkryte...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do celów dyskusji zapodaję dwa znane zdjęcia Airacobry. Dodam, że każde inne szeroko dostępne w necie zdjęcie (w tym u nas na forum, o tutaj VVV) ukazuje samolot widziany z poziomu gruntu, bez widocznych górnych powierzchni skrzydeł.

 

 

Dwie różne maszyny i na obydwu nie widać górnych powierzchni skrzydeł.'

 

Bell_P-39Q_Airacobra_01.thumb.jpg.3d2c53c0086fe1b9bb194bc196ab1b38.jpg

 

i29b9XV.thumb.jpg.8bb1e9136bc470adeb8ac3cdeb35fa9d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, abtb napisał:

Cobra w twoim wykonaniu - to jest coś na co będę czekał z niecierpliwością

Panie!

Ja to zwykłego szybowca nie mogę dokończyć, a co dopiero coś bardziej skomplikowanego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kolekcjoner WP napisał:

 

Teraz kwestia barwy statecznika pionowego. Nie zapraszam do dyskusji :woot:

Wg mnie samolot został przemalowany w tym fragmencie,  a zaraz po wojnie był cały OD/NG i miał biały numer. Z racji, że nikt nie jest w stanie określić jakim dokładnie kolorem pomalowano ogon, kiedy i dlaczego, to została wybrana pierwsza wersja,  po lipcu 1945 roku. Wcześniej były gwiazdy.  Wersja późniejsza, opisana przez Morgałę miała żółty/żółtawy statecznik, czerwony ster kierunku i żółty numer. Kalkomanie zawierają obie wersje numeru i można wykonać malowanie z późniejszego okresu, którego całkiem prawdopodobna interpretacja jest w drugim tomie PFC Stratusa. Na ten żółty kolor ogona jest ustna relacja świadka, który widział ten samolot w TSL w Boernerowie. Szukaj  Lotnictwo z Szachownicą nr 22 i stare prace Morgały. Jasnoniebieski ogon z TBiU, to raczej zniekształcona interpretacja Królikowskiego, który tam na ogonie widział NG. Mniej wiarygodna moim zdaniem od tej żółtej. 

 

2 godziny temu, kopernik napisał:

 

Oj, coś kolega kręci ! Wie gdzie jest zdjęcie , a nie wie skąd je zna Wystarczy wkleić link do konkretnego zdjęcia. Tak to działa w przypadku jakiejś wspólnoty. Jednak dziękuję za podanie choć źródła, może ktoś będzie przekopywał się przez archiwum w poszukiwaniu tego co już odkryte...

Nie mam powodu kręcić. Zdjęcie znam od dawna. Było gdzieś publikowane, nie pamiętam dokładnie  gdzie. To, że można je znaleźć w UM Warszawy wiem od niedawna. 

Plan jest taki, żeby pojawił się artykuł na blogu AH opisujący polską Kobrę. Oparty na wszystkich dostępnych materiałach. Dlatego nie chcę "palić" tematu. Cierpliwości. Nie wszystko da się zrobić szybko i dobrze. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy koledzy modelarze przyłożyli osłone kabiny P - 39 do kadłuba? Jest za długa. Bez cięcia osłony lub skrobania kadłuba sie nie obejdzie. Jak ktoś cos zrobi konkretnego, niech da znać jak to wykonać by nie stracić 108 zł.  Na czeskim forum zaczynają liczenie nitów na Aircobrze,... jakieś takie marudne te Pepiczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tosie dolacze.W/G mnie były 2 kobry.Polynina,później Boernerowo oraz radomsko/wawelbersko/melowska. Nic więcej.Odnosnie malowania kobry Polynina zawsze mówiłem że wychylony ster kierunku jest zacieniony ,stąd interpretacje o innym kolorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, em napisał:

Odnosnie malowania kobry Polynina zawsze mówiłem że wychylony ster kierunku jest zacieniony ,stąd interpretacje o innym kolorze.

Popatrz na cień na ziemi idący od lewego podwozia. Słońce jest mniej więcej na godzinie siódmej. Ster musiałby być wychylony ponad 30 stopni, żeby być zacienionym. Nie widać tam takiego wychylenia, o ile widać jakiekolwiek. Gdyby tam był cień, to wcinający się w ster zawias i tylna część statecznika byłyby też ciemniejsze, a są  tak samo jasne jak reszta statecznika i końcówki kadłuba. 

No i jest świadectwo Morgały, że w czasie gdy samolot był w TSL, to ster był czerwony. Kiedy zmieniono malowanie nie wiadomo. Królikowski jednak też wspomina, że samolot miał dwa różne malowania w czasie swojej  dość długiej służby. 

01 (2).jpg

Edytowane przez letalin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Maxy napisał:

Czy koledzy modelarze przyłożyli osłone kabiny P - 39 do kadłuba? Jest za długa.

 Tak na szybko:

IMG_20221009_133206.thumb.jpg.1efbc833306183f05394456d27313502.jpg

 

Osłona nie jest za długa, trzeba tylko dobrze oczyścić miejsca po kanałach wlewowych. 

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Greif locked this temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.