tombie01 Napisano 15 Marca 2015 Share Napisano 15 Marca 2015 aceton moim zdaniem jest idealny ponieważ nie jest tak 'silny' jak nitro dlatego nie uszkadza uszczelek, nie ma tez problemu z natychmiastowym używaniem aerka po myciu, jest tani w porównaniu do płynu Gunze (poza tym wydaje mi się skuteczniejszy) Śmierdzi bardzo? Pytam, bo nie wiem już czego używać do mycia po pactrach. znośnie, mniej niż Gunze i nitro oczywiście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjp_a_man Napisano 15 Marca 2015 Share Napisano 15 Marca 2015 … Pytam, bo nie wiem już czego używać do mycia po pactrach.Miszczu! Aleś mnię zaskoczył.Jeden ←dwa ← trzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irlandczyk85 Napisano 19 Marca 2015 Share Napisano 19 Marca 2015 Witam bardzo serdecznie.Jako iż zbliżają sie moje 30 urodziny czas na zakupy :] Szukam aerografu w cenie 400-600zł.Puki co mam tani aerograf ale jestem całkowicie zawiedziony.Cały czas coś nie tak.Albo sie zapcha albo przerywa.Ogólnie masakra.Czas na zakup czegoś lepszego. Dużo czytałem na forum i zastanawiam nie nad H&S Czy możecie coś mi doradzić.Jaki model wybrać i jakiś sklep co wysyła do irlandi. Dziekuję bardzo za dobre rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjp_a_man Napisano 19 Marca 2015 Share Napisano 19 Marca 2015 Szukam aerografu w cenie 400-600zł. … zastanawiam nie nad H&S …Kolega dorian1997 ma na sprzedaż bardzo dobry Badger Renegade Velocity.Ja jestem bardzo zadowolony z Paasche TG Talon. W tej cenie Amazon ci sprzeda w zestawie ze wszystkimi dyszami. Kolega od Badgera twierdził, że aerografy Gunze pracują jeszcze płynniej, natomiast tutaj zachwalają Tamiya. Jestem przekonany, że dystrybutora każdej z tych marek znajdziesz bezpośrednio w Irlandii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 19 Marca 2015 Share Napisano 19 Marca 2015 H&S w tej cenie zmieścisz starczy na model Evolution, oczywiście kolega kjp_a_man poleca również areografu Paasche ja również dużo dobrego o nich słyszałem dlatego też zamówiłem sobie VJR z najcieńsza dyszą ponoć rewelacyjny do wąskich linia - mala plamka - trzyma wymiar przez cały proces malowania ponoć równie bezproblemowy w myciu; niestety jeszcze go nie używam i to tylko przekaz innych osób które mi poleciły ten sprzęt, natomiast z H&S Evolution korzystam od przeszło 3 lat i jestem zadowolony; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 19 Marca 2015 Share Napisano 19 Marca 2015 Najmniejsza dysza VJR to bodaj ok 0,25. To raczej uniwersalny aerograf, nie specjalistyczny do cienkich kresek. Oczywiście można wyczyniać nim cuda, ale podobnie Evolution, który ma chyba nawet większy potencjał. Paashe VJR jest trochę 'toporniejszy' w użyciu, ale jeszcze przyjaźniejszy w codziennym 'serwisie' niż H&S. Ja sobie go cenię jako bardzo dobry sprzęt. Edycja. Zerknąłem jeszcze na tego VJRa. To jest aerograf do precyzyjnego malowania w tym sensie, że ma wbudowany niewielki zbiorniczek i można do niego zalać mało farby. Konstrukcyjnie (w sensie elementów odpowiedzialnych za malowanie) nie różni się niczym od pozostałych Paashe V, np. mojego millenium. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek1990rtk Napisano 6 Kwietnia 2015 Share Napisano 6 Kwietnia 2015 panowie w końcu dorobiłem się fukawki i pompki http://www.hobbysta.pl/mini-kompresor-186-zbiornikiem-wentylatorem-aerografu-p-40832.html?osCsid=fgp87oqo5p851pohe7rgisj2r1 http://www.hobbysta.pl/aerograf-130k-double-action-komplet-p-31974.html?osCsid=fgp87oqo5p851pohe7rgisj2r1 i mam dwa pytania 1. coś jeszcze do tego potrzebuję? 2. czym najlepiej czyścić aerograf? do tej pory malowałem głównie tamkami chociaż teraz rozważam czy nie przejść na vallejo zwłaszcza air Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milczacy Napisano 6 Kwietnia 2015 Share Napisano 6 Kwietnia 2015 Mam ten sam zestaw. Niedawno domówiłem szybkozłączkę (np. taką ) w celu łatwiejszego operowania aerografem i odłączania do czyszczenia. Maluję głównie Vallejo (Air i Model Color) i Revell (olejne emalie). Czyszczę acetonem technicznym i cleanluxem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vacat77 Napisano 7 Kwietnia 2015 Share Napisano 7 Kwietnia 2015 Witam serdecznie Jestem zupełnie świeżym miłośnikiem modelarstwa redukcyjnego i chciałbym prosić Was o kilka porad w tematyce użytkowania aerografu. Od kilku dni jestem posiadaczem aerografu H&S Infinity Solo. Zdążyłem użyć go dopiero dwa razy, ale zaniepokoiła mnie pewna rzecz. Po podłączeniu go do kompresora, usłyszałem świszczenie/syczenie powietrza wydobywające się z okolic dyszy. Myślałem, że jest to wina niedokręconej głowicy lub źle osadzonej dyszy, ale po uszczelnieniu gwintów i zdecydowanym dokręceniu, nadal z dyszy wydobywało się powietrze. Po przystawieniu palca do dyszy, czuje delikatne uderzenie powietrza, tak jakbym nieznacznie przesunął spust (spustu oczywiście nie dotykam). 1. Co może być przyczyną nieustannego "przeciekania" strumienia powietrza? W moim poprzednim aerografie nie zauważyłem tego zjawiska. Może to normalne i nie powinienem się tym przejmować... Zauważyłem jeszcze jedną rzecz przy tym aerografie. Po kilku sekundach pracy z farbą, podczas nanoszenia ją na model, aerograf zaczyna pluć małymi grudkami farby. Przyczyna leży w kapturku, gdzie przy otworze wylotowym gromadzi się farba, a to z kolei jest efektem minimalnego zakrzywienia igły na jej szczycie, co przyczynia się do złego kierowania strumienia farby. 2. Jak mogę "zregenerować" iglice i pozbyć się tego minimalnego zadzioru na jej końcu, tak by jej trwale nie uszkodzić? Macie jakiś pomysł? Może najprościej i najbezpieczniej to wymienić ją na gwarancji? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d3cf90d06df2301.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a948bfacbfbc00c.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b74ffe9020a75f9e.html I pozostałe pytania odnośnie aerografu: 3. W jakim stosunku rozcieńczalnik:farba rozcieńczacie farby akrylowe np. Tamiya? 4. Czy po zakończeniu pracy z aerografem wystarczy przeczyścić go płynem do czyszczenia aerografów czy należy rozebrać go na części i wyczyścić wszystko dokładnie? Ja rozbieram go za każdym razem, ale czasami, gdy kończę z nim pracę o 1:00 w nocy, to często mam ochotę odłożyć tą robotę do następnego razu. Będę wdzięczny za Waszą pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 7 Kwietnia 2015 Share Napisano 7 Kwietnia 2015 Do Vacat77 Igłę da się przeszlifować. Nieszczelność pewnie też się da łatwo usunąć, ale jeśli to jest infiniti na gwarancji to niech się tym martwi sprzedawca. To jest za drogi sprzęt, i takie cuda nie mają się prawa dziać w nowym Infiniti. Chyba, że to Ty "pomogłeś" zakrzywić się iglicy. Moim zdaniem sprzęt należy po prostu reklamować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesio-69 Napisano 7 Kwietnia 2015 Share Napisano 7 Kwietnia 2015 Witam Wg mnie ten kapturek to tylko zabezpieczenie dyszy i iglicy. Do malowania nalezy go zdjąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 7 Kwietnia 2015 Share Napisano 7 Kwietnia 2015 Witam Wg mnie ten kapturek to tylko zabezpieczenie dyszy i iglicy. Do malowania nalezy go zdjąć. Ciekawa teoria. Czasem zresztą prawdziwa. Czy możesz wytłumaczyć po co na kapturku, który należy zdjąć do malowania, producent stosuje dosyć skomplikowane i trudne do wykonania wycięcia, otwory, podszlifowania itp??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wisa Napisano 7 Kwietnia 2015 Share Napisano 7 Kwietnia 2015 Tak jak napisał lesio-69: ten kapturek to osłona dyszy i głowicy przed ich zniszczeniem. Z nim się nie maluje. Do malowania zakłada się regulator strumienia lub, jeśli masz, distance cap. Igłę ewidentnie sam zniszczyłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vacat77 Napisano 7 Kwietnia 2015 Share Napisano 7 Kwietnia 2015 Igły raczej sam nie zniszczyłem, przynajmniej nie przypominam sobie takiej sytuacji. To mój drugi aerograf i staram się bardzo dbać o ten sprzęt, szczególnie, że trochę kosztował. W każdym razie reklamacje już złożyłem. Ciekawi mnie jeszcze problem nieustannego przedostawania się powietrza przez aerograf. Czy to wina igły? Bo to właśnie z tego miejsca powietrze jest "wypluwane". Ciśnienie jest bardzo małe i nie wyrzuca farby, która znajduje się w zbiorniczku, ale cały czas ono ucieka i kompresor załącza się po pewnym czasie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesio-69 Napisano 7 Kwietnia 2015 Share Napisano 7 Kwietnia 2015 Witam Wg mnie ten kapturek to tylko zabezpieczenie dyszy i iglicy. Do malowania nalezy go zdjąć. Ciekawa teoria. Czasem zresztą prawdziwa. Czy możesz wytłumaczyć po co na kapturku, który należy zdjąć do malowania, producent stosuje dosyć skomplikowane i trudne do wykonania wycięcia, otwory, podszlifowania itp??? Tu masz filmik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vacat77 Napisano 7 Kwietnia 2015 Share Napisano 7 Kwietnia 2015 Rzeczywiście mówią o tym, że kapturek zastosowano w tym przypadku na czas transportu, a gdy używa się tego aerografu, należy go zdjąć i zastosować np. załączoną koronkę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 7 Kwietnia 2015 Share Napisano 7 Kwietnia 2015 Zastanawia mnie to powietrze wylatujące z dyszy. Jeśli nie dotykasz w ogóle spustu, to może po prostu iglica jest niedociśnięta do końca dyszy i przez to powietrze wylatuje. Ale z drugiej strony jeśli nie naciskasz spustu, to sprężone powietrze nie ma prawa dostawać się do korpusu aerografu. Może coś tam jest z zaworkiem? Bo to po prostu bardzo dziwne. Zdarzało mi się nie raz, że farba leciała mimo nie odciągniętego spustu, ale zawsze przy wciśniętym spuście. Powietrze mu się skądś brać, a skoro nie naciskasz niczego, to jednak coś jest nie halo ze sprzętem i w tym wypadku reklamacja jest wskazana. Sprawdź na wszelki wypadek czy wszystko tam przy tym zaworze jest dokręcone. Co do kapturka, to naturalnie należy go zdjąć i założyć tę "koronkę" czyli air-cap. Lekkim zadziorem czy nawet zagięciem igły nie przejmuj się, bo to nie ma aż tak dużego wpływu na pracę sprzętu, no chyba że mówimy o bardzo dużym zagięciu. Ja maluję lekko zgiętą igłą i z lekkim zadziorem i nie mam żadnych problemów. Co do płukania i czyszczenia: szkoda używać płynu do czyszczenia aerografów, np. Tool Cleanera, bo jest bardzo drogi. Ja nim czyszczę sprzęt raz, na koniec pracy. Przepłukuję aero acetonem technicznym. Rozcieńczanie farb akrylowych typu Gunze czy Tamiya: ja z reguły lubię gęstsze farby, wiec robię mieszankę ok. 1:3, choć wiele osób uważa że znacznie rzadsze mieszanki są lepsze. Musisz popróbować i zobaczyć co Ci pasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vacat77 Napisano 7 Kwietnia 2015 Share Napisano 7 Kwietnia 2015 Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Dzisiaj po pracy spróbuję go raz jeszcze rozkręcić i skręcić, może rzeczywiście coś źle złożyłem po jego czyszczeniu, ale nie robię to pierwszy raz, więc zupełnie się temu dziwę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 7 Kwietnia 2015 Share Napisano 7 Kwietnia 2015 Czekaj, przypomniałem sobie, że ja też kiedyś coś takiego miałem jednak - spust był zabrudzony (ta kulka naciskająca na zaworek) i zdaje się on dociskał mimowolnie zawór i powietrze leciało. Spróbuj przyjrzeć się czy ze spustem wszystko ok, czy nie jest brudny, może się przykleił do za zaworka. Z tego co pamiętam to cos podobnego właśnie u mnie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vacat77 Napisano 7 Kwietnia 2015 Share Napisano 7 Kwietnia 2015 Ok, dzięki. Spróbuję dokładnie i delikatnie przeczyścić cały mechanizm spustu. Może rzeczywiście tam tkwi przyczyna. Pytanie przy okazji - czy areo aceton techniczny można zastąpić zwykłym zmywaczem do paznokci? Wielu z Was stosuje ten preparat do czyszczenia aerografów, zastanawia mnie jedynie jego wpływ na uszczelki i czy wszystkie zmywacze do paznokci nadają się do tego typu rzeczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 7 Kwietnia 2015 Share Napisano 7 Kwietnia 2015 Aceton techniczny nie niszczy uszczelek wewnątrz korpusu, bo są teflonowe, nie próbowałem zmywacza do paznokci, ale on jest nieekonomiczny. Butelka technicznego kosztuje tylko 6-7 zł za pół litra. Aceton skutecznie za to niszczy gumową uszczelkę na air-capie i nie wolno jej moczyć, bo po kilkunastu minutach nie nadaje się ona już do użytku. Importer H&S generalnie odradza używanie acetonu, choć twierdzi że do przepłukiwania jest ok, nie należy tylko namaczać całego aero w acetonie, choć ja muszę przyznać, że Infinity jest odporny na wszelkie działania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabatms Napisano 7 Kwietnia 2015 Share Napisano 7 Kwietnia 2015 czy aceton nie zaszkodzi dla TS-ów ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 7 Kwietnia 2015 Share Napisano 7 Kwietnia 2015 Co to są TSy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 7 Kwietnia 2015 Share Napisano 7 Kwietnia 2015 Zastanawia mnie to powietrze wylatujące z dyszy.Jeśli nie dotykasz w ogóle spustu, to może po prostu iglica jest niedociśnięta do końca dyszy i przez to powietrze wylatuje. I powinno zastanawiać. W Aerografie przez dyszę leci wyłącznie farba i powietrze nijak nie ma jak tam się dostać. Chyba, że dysza jest rozszczelniona z korpusem (niedokręcona), to cholera wie, ale wtedy gwarantowane jest bąbelkowanie w zbiorniczku. Drugie, cytowane zdanie jest absurdalne konstrukcyjnie. Bywa, że oprócz przybrudzenia spustu pojawia się temat spuchniętej uszczelki spustu, albo po prostu lekko za dużej, grubej. Taka po ściśnięciu potrafi przyblokować spust i uniemożliwić domknięcie. Doraźnie pomaga poluzowanie gwintu obudowy spustu w korpusie. Działa bez zarzutu, tylko trzeba uważać, żeby obudowa nie wykręciła się nadmiernie przy malowaniu. Minimalny zadzior może generować problemy przy bardzo precyzyjnym malowaniu. Rzeczywiście do podszlifowania, choć ryzyko zmiany parametrów pracy istnieje. Trzeba sprawdzić w praktyce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vacat77 Napisano 7 Kwietnia 2015 Share Napisano 7 Kwietnia 2015 Problem z wyciekiem powietrza rozwiązany Dokładnie przeczyściłem mechanizm spustowy i przedmuchałem wszystko drugim aerografem. Pomogło. Bardzo dziękuję za podpowiedź. Iglice reklamuję i mam nadzieję, że wymienią na nową... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi