Jump to content

F/A-18F Super Hornet, Hasegawa, 1:48


Recommended Posts

Marcin bardzo ładna robota z tym F-18 i twoja tablica lepsza niż ten żywiczny gniot. Tak prawdę mówiąc to raczej większość żywić jest tak robiona ze kopyto do odlewów to wydruk 3D.

  • Thanks 2
Link to post
Share on other sites
  • Replies 136
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Po tym jak znalazłem zdjęcie, na którym Super Hornet ma jedną dyszę rozwartą, a drugą przymkniętą (taka mocno tomcatowa cecha), postanowiłem zrobić tak w modelu. Miałem zestaw przymkniętych dysz jakie

Zamiar z jakim zacząłem budowę tego modelu to dość szybkie i sprawne połączenie zestawu i kilku dodatków. Bez otwierania, paneli (co bardzo lubię), czy maksymalnego trzymania się dostępnej dokumentacj

Tym razem ostatnie zdjęcia przed malowaniem. Na ostatniej prostej przed tym procesem pokazuję kilka zdjęć warsztatowych i cały płatowiec w konwencji jaką będzie przedstawiał w finale. Klapolotki

Posted Images

7 godzin temu, Solo napisał:

Nie lepiej było pokusić się o gotową żywicę Metallic Design?

nie wszyscy lubią gotowe.

A Marcina i tak będzie lepsza.

  • Thanks 2
Link to post
Share on other sites

Dzięki za miłe słowo. 

Do tematu cockpitu niebawem wrócę, bo tam oprócz mebli powoli zbliża się koniec. Tymczasem mała zajawka tego co dzieje się na skrzydłach, które postanowiłem złożyć. 

49777879341_fb6df021dd_h.jpg

49894964571_57332bccb8_h.jpg

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Dzięki za miłe słowo.

Tymczasem w cockpicie podziało się na tyle, że można to i owo pokazać zanim zasłonię wnętrze do kolejnych etapów, czyli w zasadzie już malowania. Do cockpitu wrócę po malowaniu i dopiero wtedy będę robił fotele i kilka brakujących detali wewnątrz. Na tę chwilę pomalowana jest wanna cockpitu z bocznymi panelami. Gotowe są obydwie tablice, przy czym obudowa tylnej wykonanej od zera będzie dopieszczana po malowaniu, kiedy też ją finalnie wkleję. Samej tablicy przyda się jeszcze nieco make'upu bo na zbliżeniach widzę kurz (jak wszędzie na tym etapie), ale i brakujące przyciski. Dojdzie tez kilka detali między nią, a ramą kabiny. Niepomalowane są również przestrzeń bezpośrednio za cockpitem, która kryje się pod owiewką, jak również rama kabiny. To na razie czarny podkład. 

49926800748_65d6aa3fa7_h.jpg

49926809208_04a768f49d_h.jpg

 

Pokusiłem się o wykonanie wystających rantów na ramie wiatrochronu. W jego podstawie zrobiłem też oprofilowania i otwory, w które wchodzą rygle owiewki. Wokół ramy wiatrochronu będę jeszcze dość mocno działał masą szpachlującą. Znikną też szczeliny widoczne u podstawy tego elementu. 

49927649052_8a74636f33_h.jpg

49927639087_bf77057f71_h.jpg

 

Szybę wiatrochronu lekko u jej podstawy z przodu przykurzyłem. Na wielu zdjęciach Super Hornetów widać charakterystyczne ślady przy dyszach nadmuchu systemu klimatyzacji. Spróbowałem je delikatnie zaznaczyć na obudowie tablicy przyrządów i własnie na szybie.

49927399396_32989cc48f_h.jpg

HUD. Wyszedł, jak widać. Różnie :) 

49927686657_06235207d2_h.jpg

49927374146_e940d9ef9d_h.jpg

49927681732_34c20b3ec6_h.jpg

 

  • Like 4
Link to post
Share on other sites

Szacunek Marcinie ! Fajny pomysł z tymi wyświetlaczami. Podoba mi się i fajnie, że stosujesz samoróbki zamiast sięgać po gotowce bo to jest szlachetny wkład własny w model. To lubię ! Podziwiam i podglądam Twój warsztat.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dzięki za komentarze.

Miałem wczoraj z aktualizacją dorzucić i mi wyleciało. 

Mechanizm składania skrzydła będzie widoczny od przodu/z boku, w zakresie 1/4 obwodu zawiasów. Ten zespół jest na razie pociągnięty białym podkładem, a kilka detali jak przeniesienie napędu klap przednich, czy drobne przewody i inne szpeje czeka na montaż razem z końcówką skrzydła. To też dopiero po malowaniu całego modelu. Widać na tym drobne niedociągnięcia, ale przy trybie w jakim robię ten model, mogę na to przymknąć oko.

49926756043_c6c024d273_h.jpg

Z kolei przed przyklejeniem stateczników pionowych zrobiłem dysze zrzutu paliwa, przeprofilowałem anteny i na prawym stateczniku dorobiłem pozycyjną lampę stroboskopową. Odchudziłem i naostrzyłem też krawędzie na samym szczycie. 

49927268516_fc3d1ee8ed_h.jpg

 

Edited by Marcin Witkowski
  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Po tym jak znalazłem zdjęcie, na którym Super Hornet ma jedną dyszę rozwartą, a drugą przymkniętą (taka mocno tomcatowa cecha), postanowiłem zrobić tak w modelu. Miałem zestaw przymkniętych dysz jakie oferuje Aires w dużym zestawie, a dzięki przyjacielskiej przysłudze (wielkie dzięki Piotrek), dostałem też te, które Aires sprzedaje osobno, jako otwarte. Okazało się, że słabo odpowiadają temu co powinno być bo wnętrze dyszy jest dokładnie takie samo jak w zamkniętej wersji, a to właśnie tam średnica zmienia się najbardziej, ukazując komorę dopalacza i turbinę. Postanowiłem więc obydwie dysze zrobić od podstaw. Pomysł na takie rozwiązanie kołatał mi się w głowie od dawna, ale w tym modelu postanowiłem zrobić to w nieco uproszczony sposób, wewnętrzne pióra wykonując z tworzywa (jako mniej "upierdliwego" w obróbce i łączeniu), a nie z metalu, tak jak to zrobiłem z tymi zewnętrznymi. Najpierw powstała rozwarta, którą uznałem za trudniejszą, Ma też sporo więcej części, a później przymknięta. 

Kilka zdjęć warsztatowych z etapu powstawania dysz. 

49938714108_a03f4ef11f_h.jpg

49939528932_836b8c70c0_h.jpg

49938713223_e49729b94c_h.jpg

49939527847_dbb9804b9e_h.jpg

49938713483_2180109276_h.jpg

49938712498_9cb4301afd_h.jpg

49894964881_85bf4b1dfa_h.jpg

49939527312_8f5faa2a6d_h.jpg

  • Like 10
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Właśnie się przymierzałem do własnych dysz do F-15C ? Co prawda są "trochę" insze ? Ale widać pomysły jakie mi się kołatały po głowie w dobrą stronę mnie "ciągnęły". Na pewno skorzystam podglądając troszeczkę tutaj ?

Superrobota !!:super:

Edited by thor_
Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, Apek napisał:

Kosmos jakiś. Niesamowite

Mieli dziś polecieć, ale podobno w sobotę ? 

Anyway, dzięki :)

 

2 godziny temu, thor_ napisał:

Właśnie się przymierzałem do własnych dysz do F-15C(...)

Superrobota !!:super:

Dziękuję. Będę kibicował, bo w F-15, czy B-1B dysze pozbawione zewnętrznych piór są mega skomplikowane. Wszystkie popychacze, żeberka, etc. są na wierzchu. Fest wyzwanie. Ale widziałem, że są świetne aftermarkety. 

 

2 godziny temu, floggerFAN napisał:

i to jest to co lubię. :super:

Piona! :)

Link to post
Share on other sites

A tu efekt końcowy jeśli chodzi o samą budowę. Na malowanie pewnie jeszcze chwilę trzeba będzie poczekać. 

Robiąc dysze od podstaw wykorzystałem okazję by pokazać także różnice w kształcie zewnętrznych piór (wycięcie jednego z rogów), czy tych wewnętrznych, które występują na tej samej dyszy z inną opcją mocowań. Zrobiłem więc po kilka odmiennych. 

49927592247_574925a9bd_h.jpg

49927285131_aa771131bd_h.jpg

Dysza rozwarta ma więcej elementów, bo w jej przypadku będzie widać krótsze blachy wewnątrz całego zespołu, które odpowiadają za regulację profilu kanału dopalacza i dyszy. Dorobiłem też nieco mechanizmów widocznych między zewnętrznymi piórami. 

49927299531_6374fc1d85_h.jpg

A tu porównanie z dyszami żywicznymi Airesa, które jak wspominałem, szczególnie w opcji otwartej, raczej słabo wypadają. 

49926794683_8de756ac78_h.jpg

49927607327_52f5ca7fb6_h.jpg

 

 

  • Like 4
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
9 godzin temu, Marcin Witkowski napisał:

Dysza rozwarta ma więcej elementów, bo w jej przypadku będzie widać krótsze blachy wewnątrz całego zespołu, które odpowiadają za regulację profilu kanału dopalacza i dyszy. Dorobiłem też nieco mechanizmów widocznych między zewnętrznymi piórami. 

Czy to, że masz tam różną ilość elementów wewnętrznych miedzy dyszami to Twój świadomy wybór czy kwestie techniczne z "ciasnotą" albo czymś podobnym? 

 

Super wyszły te dysze. W przyszłym tygodniu się zabiorę za swoje ? Ale nie wiem czy się pochwalę :oops: 

Edited by thor_
Link to post
Share on other sites

 

 

47 minut temu, thor_ napisał:

Czy to, że masz tam różną ilość elementów wewnętrznych miedzy dyszami to Twój świadomy wybór czy kwestie techniczne z "ciasnotą" albo czymś podobnym? 

 

?

Tylko dlatego, że rozwarta dysza więcej ukazuje. Chodzi o strukturę wewnętrznych łopatek, które zrobiłem z białego styrenu, a którą widać niekiedy między zewnętrznymi, metalowymi piórami. Szczególnie tam gdzie zrobiłem pióra z wyciętym rogiem. Doszło tam więc łącznie 24 elementy. Kolejnych 24 to wspomniane wcześniej blaszki widoczne od tyłu. Rozwarta dysza pozwala dojrzeć je jeśli do wnętrza zajrzy się pod sporym kątem. W zamkniętej dyszy nie było sensu tych elementów robić. Nie przy konwencji mocnego uproszczenia jaką sobie założyłem przy tym projekcie. 

 

A swoje koniecznie pokazuj. Nie ma co trzymać takich rzeczy w szufladzie. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.