Skocz do zawartości

[Pojazdy wojsk.] Zadajemy pytania. Otrzymujemy odpowiedzi.


Złośliwiec

Rekomendowane odpowiedzi

20200807_104405.thumb.jpg.cb53d5387d6f20a57d9b8d4bf028c3c6.jpg

Niestety nie miałem możliwości zakupienia normalnego rotbraun do modelu więc zacząłem kombinować i wymieszałem kilka farb. Czy kolor pasuje? Jak nie to Jaka jest najlepsza kombinacja? ( Jak coś to są koła od jagdpanther e-75)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Szkielzu napisał:

 

Niestety nie miałem możliwości zakupienia normalnego rotbraun do modelu więc zacząłem kombinować i wymieszałem kilka farb. Czy kolor pasuje? Jak nie to Jaka jest najlepsza kombinacja? ( Jak coś to są koła od jagdpanther e-75)

No wspaniały C kolorek wyszedł, zamiast rotbraun  określiłbym to raczej jako sinokoperkowy  róż:mrgreen:, nadający się tylko do zmycia "Wamodem" :D. Jak to mówi mój bezpośredni przełożony z pracy " nie dziaduj" weź i kup sobie ten rotbraun o choćby  taki :

https://www.mojehobby.pl/products/A.MIG-014-RAL-8012-ROTBRAUN.html

Cena nie powala , a  jeżeli  jak widać  idziesz w hitlerowską pancerkę to ten MIG starczy Ci  na co najmniej na kompanię  tych szkopskich tanków, , gdybyś miał pomalować  jedną sztukę  to faktycznie byłoby szkoda kasy. Pozdr. A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Adams M1A1 napisał:

No wspaniały C kolorek wyszedł, zamiast rotbraun  określiłbym to raczej jako sinokoperkowy  róż:mrgreen:, nadający się tylko do zmycia "Wamodem" :D. Jak to mówi mój bezpośredni przełożony z pracy " nie dziaduj" weź i kup sobie ten rotbraun o choćby  taki :

https://www.mojehobby.pl/products/A.MIG-014-RAL-8012-ROTBRAUN.html

Cena nie powala , a  jeżeli  jak widać  idziesz w hitlerowską pancerkę to ten MIG starczy Ci  na co najmniej na kompanię  tych szkopskich tanków, , gdybyś miał pomalować  jedną sztukę  to faktycznie byłoby szkoda kasy. Pozdr. A.

Ten rotbraun który zaproponowałeś Nie wygląda zbyt brązowo? te podkłady niemieckie były dosyć czerwone. No chyba że to po prostu tak wygląda w zbiorniku a podczas malowania inaczej wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten cały rotbraun jest opisany  w RAL  jako 8012 czyli wpisując sobie w internetach RAL 8012  wyskakuje Ci np. to :

 http://www.sklep.wirbialystok.pl/farba-do-frontow-meblowych-ral-8012-polysk-p-2856.html

I to jest prawdziwy kolor, może ma zdjęciu z  Moje Hobby  wyszło to trochę ciemno ale z innej strony ta sama farbka wygląda tak :

https://agtom.eu/farby-akrylowe-17ml/357288-ammo-of-mig-farba-ral-8012-rotbraun-8432074000143.html

A tutaj wygląda tak:

https://hardknoxgames.com/products/ammo-acrylic-color-amig014-ral8012-rottbraun

To jest tylko kwestia zdjęcia. Pozdr. A.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Szkielzu napisał:

Ten rotbraun który zaproponowałeś Nie wygląda zbyt brązowo? te podkłady niemieckie były dosyć czerwone. No chyba że to po prostu tak wygląda w zbiorniku a podczas malowania inaczej wygląda.

Używam jak już podkład musi być to gunze H414.Najbardziej podpada pod oryginalną minię wojenną.A miałem element pomalowany w ten kolor oryginalny lampę tylną notek i cześć  ,na której był dokręcana do pojazdu miała ten kolor i mogę  ten polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo się zapytam zanim zrobię jeszcze większą głupotę, ten czerwonawy kolor na czołgach niemieckich pod koniec II wojny światowej  to był podkład tak ?  A jak tak to w końcu jaki to jest kolor ( i tym razem nie proszę o zestaw farb  i takie rzeczy tylko po prostu o kolor) 20200807_163526.jpg.59af47e7fc060dd155da059b565f3df6.jpg20200807_163913.jpg.3588cb9a3911c09a027b1531874a536e.jpg25599_rd.jpg.8a31fac4e9a0cd397d2bd5aeaadf9037.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te pojazdy nie istniały więc ciężko odpowiedzieć na pytanie co artysta miał na myśli. Adam Wilder chyba zrobił lata temu Panther ausf. F z niezamalowaną minią i to niby zaczęło modę na te czerwone wstawki, ale to wszystko s-f więc możesz malować i Rotbraun i czerwonym jak minia i czymkolwiek tylko pasuje.

https://www.mojehobby.pl/products/A.MIG-7142-GERMAN-FACTORY-COLORS-Set.html

Edytowane przez Irgr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IIIIII znowu kombinuje, teraz wymieszałam inne farby i wydaje mi się że ta kombinacja jest najbliższa Rot Braun. Co w o tym sądzicie ( ten model który teraz składam jest w sumie testem dla mnie różnych technik modelarskich itd itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Szkielzu napisał:

IIIIII znowu kombinuje, teraz wymieszałam inne farby i wydaje mi się że ta kombinacja jest najbliższa Rot Braun. Co w o tym sądzicie ( ten model który teraz składam jest w sumie testem dla mnie różnych technik modelarskich itd itp

20200807_194424.thumb.jpg.e56335e6a6bc6f034fec73341ab20fbb.jpg

UPS zapomniałem zdjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.08.2020 o 19:46, Szkielzu napisał:

IIIIII znowu kombinuje, teraz wymieszałam inne farby i wydaje mi się że ta kombinacja jest najbliższa Rot Braun. Co w o tym sądzicie ( ten model który teraz składam jest w sumie testem dla mnie różnych technik modelarskich itd itp

Na zdjęciu oryginalne pojemniki po pigmencie,  z których  po dodaniu rozpuszczalnika (np. benzyna, terpentyna) otrzymywana farbę do malowania kamuflażu.  Odcień koloru mógł być bardzo różny. Chyba z tego mieszania farb oraz oddziaływania warunków atmosferycznych na pomalowany pojazd-modelarze rozpoczęli proces badawczy i odkryli kolory: "wczesne, wczesno-średnie, średnio-późne itp". Niemy jako naród o wysokiej kulturze technicznej, mieli wszystko zhierarchizowane, znormalizowane i  prawnie dopracowane.  Kolory  kamuflażu w czasie wojny się oczywiście się zmieniały- są na to stosowne dokumenty. Jeżeli sklejasz niemieckie pojazdy zainwestuj raz w duże pojemniki z farbami po 200 ml i będziesz miał problem rozwiązany. Kup np. Vallejo - robi wszystkie podstawowe kolory- używane przez państwa biorące udział w II wojnie światowej.

 

 

Edytowane przez robertmodelarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jakiego modelu najlepiej będzie w skali 1:35 zrobić polski Renault FT z okresu bitwy warszawskiej? Zostaje tylko RPM, czy może jest jakaś wariacja od MENGa, bez nitowanej wieży?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Dudzio napisał:

Z jakiego modelu najlepiej będzie w skali 1:35 zrobić polski Renault FT z okresu bitwy warszawskiej? Zostaje tylko RPM, czy może jest jakaś wariacja od MENGa, bez nitowanej wieży?

Model żywiczny w przyzwoitej cenie robi firma M-Model 35137 FT-17 with 37mm gun.Model RPM to mydło - gąsienice i dodatki znacznie przewyższą cenę modelu MENGa.

https://www.mojehobby.pl/products/FT-17-with-37mm-gun.html

6030_rd.jpgrenault-ft.jpg

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Szkielzu napisał:

Pytanie, jak jest dysza do aerografu 0,25 mm, to do tej dyszy pasuje tylko iglica 0,25 mm tak? Czy inne rozmiary też ( aerograf to jest Ad 7770)

Inne rozmiary niż 0,25 mm nie pasują. Są aerografy z dyszami 0,20 mm, 0,30 mm, 0,50 mm. Korpus jest jeden-wymienia się dyszę i iglicę. 

https://mar-pol.sklep.pl/aerograf-trzy-dysze,3,8611,5548

Tani chińczyk, ale na początek wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Slawulo napisał:

Cześć może głupie pytanie, ale czy specyfiki typu MiG streaking kładzie się na farbę bazowa ( np po wykonaniu zarysowań) czy dopiero na lakier błyszczący tak jak wasch?

 

9c68f7a1537d34bc500c7b00ad4a53c2.jpg

Za forumowym kolegą Solo podaję kolejność czynności przy malowaniu modelu:

Model szpachlujesz i szlifujesz przez cały proces budowy- jeżeli jest taka konieczność.

Gdy bryła modelu gotowa jest do malowania, warto ją odtłuścić i osunąć pozostałości po obróbce. 

Jest to po to, aby usunąć wszelkie tłuste ślady, żeby farba lepiej trzymała się plastiku.

Krok następny to podkład: dzięki niemu widzisz wszelkie nierówności powierzchni, które trzeba jeszcze szpachlować/szlifować, a także lepiej się na nim trzyma farba.

Jeśli robisz jakieś poprawki/szpachlowanie/szlifowanie, na koniec warto znowu w tych miejscach położyć podkład.

Potem farba.

Po farbie lakier bezbarwny błyszczący, dzięki czemu masz gładką i śliską powierzchnię. To po to aby łatwo układać kalkomanie, które na szorstkiej powierzchni trudno przesuwać, także żeby pod nie nie dostawało się powietrze, unikniesz wtedy efektu tzw. srebrzenia.

Gdy kalki wyschną, zabezpieczasz je znowu takim samym lakierem, żeby ich nie zerwać przypadkiem, a po drugie aby na gładkiej powierzchni kłaść washa i weathering.

Generalnie najpierw kładziesz washa w linie podziału, a potem po wyschnięciu i starciu go, zabezpieczasz go znowu warstwą lakieru, a to po to aby podczas weatheringu (do którego często używa się produkty olejne/emalie, takie jak do washa) nie zetrzeć washa.

Pod weathering często warto dawać lakier półmatowy, a czasami nawet matowy, a to po to aby łatwiej kłaść i rozprowadzać efekty weatheringu. Na śliskiej, błyszczącej powierzchni jest to dużo trudniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale super wyczerpującą odpowiedź. Dzięki.

Ja dawałem najpierw podkład, później kolor bazowy, później malowałem zadrapania i podobne. Następnie kładłem lakier błyszczący (sidolux), kleiłem kalki, na to sidolux i wasch i na koniec mat.

Na lakier matowy kładłem wszelkie pigmenty, fixy itd. Więc trochę nie tak.

Robię dopiero czwarty model i ciągle się uczę. Dziękuję za odpowiedź.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Szkielzu napisał:

Czy ktoś może wie Jak się nazywało te "przebranie" do czołgów is-2 które miało przypominać tygrysa?( i nie, nie chodzi "białego tygrysa")

:?::?::?::?: Czy możesz to doprecyzować,z tego co wiem to  tylko hitlerowcy w czasie ofensywy w Ardenach w  zimie 1944 , upodobniali swój sprzęt pancerny do pojazdów US Army (ale robili to w celach sabotażu i z powodu braku sprzętu zdobycznego). Pozdr. A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że chodzi Ci o filmowe potworki z jedynie słusznych filmów.Miało to przedstawiać czołgi Panther a jak niech każdy oceni sam. A jeszcze jedno stare  Isy upodabniano do  M60 Patton i w czeluściach netu są zdjęcia bodajże z ćwiczeń ,,Czerwonych Beretów" pozdrawiam Olo

Edytowane przez OLO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, OLO napisał:

Myślę że chodzi Ci o filmowe potworki z jedynie słusznych filmów.Miało to przedstawiać czołgi Panther a jak niech każdy oceni sam. A jeszcze jedno stare  Isy upodabniano do  M60 Patton i w czeluściach netu są zdjęcia bodajże z ćwiczeń ,,Czerwonych Beretów" pozdrawiam Olo

No właśnie mi chodziło o takie " potworki ". Problem w tym że teraz jakoś nie mogę znaleźć żadnych zdjęć owych pojazdów, Zna ktoś jakieś tytuł filmów w których one się znajdują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, robertmodelarz napisał:

Za forumowym kolegą Solo podaję kolejność czynności przy malowaniu modelu (...)

Solo podawał procedurę przy modelach samolotów. Pancerkę zwykle traktuje się nieco inaczej. Poza tym, trochę za dużo tych warstw. Można tak robić, ale uważam to za przesadę.

Satynowa powierzchnia nadaje się pod kalki i nie powinno być srebrzenia. Więc o ile farba nie jest trupio matowa lakier pod kalki niekonieczny. W przeciwnym wypadku, półmat wystarczy.

Pod washa w większości wypadków też satynowa powierzchnia będzie ok. Można wtedy połączyć łoszowanie z filtrowaniem.

Zabezpieczanie washa lakierem przed cieniowaniem olejnymi, to też wg mnie strata czasu. Olejne się rozciera a nie zmywa. Ilości rozcieńczalnika (jeśli już) są śladowe i nie naruszają washa. Używając rozcieńczalnika zrobimy z cieniowania filtrowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.