DivinE Napisano 5 Marca 2015 Share Napisano 5 Marca 2015 Witam, potrzebuję pomocy z farbami Alclada. Maluję chromem na podkładzie czarnym błyszczącym z tej samej firmy, przy zalecanych ustawieniach kompresora i ... wychodzi mi raczej aluminium niż lustrzany chrom. Czasami części mają zamierzony efekt, ale zazwyczaj nie. Czy może chodzić o kąt malowania, odległość lub coś innego? Czy malować cieńszym czy też szerszym strumieniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 6 Marca 2015 Share Napisano 6 Marca 2015 Poradniki mówią o tym, żeby malować jak najcieńszymi warstwami, właściwie nie warstwami, a mgiełkami, mikromgiełkami, i jak zobaczysz efekt błysku to koniec! Nie poprawiaj, nie domalowuj, bo wtedy matowieje. Ja jeszcze przelatywałem miękkim pędzelkiem po jakimś czasie, alclad i tak jest bardzo szybko suchy, a takie przeciągnięcie pędzelkiem wybłyszcza nieco powierzchnię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kashato Napisano 7 Marca 2015 Share Napisano 7 Marca 2015 Alclad dla mnie to jest wielkie nieporozumienie, ta butelka kosztuje prawie 30 zł, starcza na krótko i do tego trzeba mieć umiejętności żeby to dobrze położyć. Ja kupiłem proszek kosutte Gin san (C1 Metalizer), który wciera się w pomalowaną na czarny połysk powierzchnię. Nie ściera się, jest mega wydajny, łatwo się aplikuje. Dla mnie wygrywa z Alcladem 10:0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 7 Marca 2015 Share Napisano 7 Marca 2015 Alclad dla mnie to jest wielkie nieporozumienie, ta butelka kosztuje prawie 30 zł, starcza na krótko i do tego trzeba mieć umiejętności żeby to dobrze położyć. Ja kupiłem proszek kosutte Gin san (C1 Metalizer), który wciera się w pomalowaną na czarny połysk powierzchnię. Nie ściera się, jest mega wydajny, łatwo się aplikuje. Dla mnie wygrywa z Alcladem 10:0. To jeszcze zdradź tajemnicę, gdzie i za ile można go w Polsce kupić. Ja najbliżej znalazłem w Czechach w cenie 3 razy droższej niż Alclad (Alclad 159 koron, C1 - 479 koron). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misioptys Napisano 7 Marca 2015 Share Napisano 7 Marca 2015 Ja uzywam Mr.Hobby super mettalics i jak dla mnie allclada bije na glowe, chocbe ze wzgledu na dodatek utwardzacza. Po 20 minutach mozna ze spokojem dotykac a nie tak jak allclad ktory od patrzenia schodzi. Na ebay-u sloiczek kosztuje rownowartosc 40 zl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 7 Marca 2015 Share Napisano 7 Marca 2015 Czy Maskol Hmbrola może z czasem stracić stracić swoje właściwości? po prostu się przeterminować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 7 Marca 2015 Super Moderator Share Napisano 7 Marca 2015 Mój maskol leżał w szufladzie 4 lata. Tydzień temu wziąłem go porządnie wymieszałem i nałożyłem najpierw w celu sprawdzenia na lustro. Ku mojemu zaskoczeniu maskol nadal jest dobry, więc nałożyłem go na owiewkę. Śmierdzi amoniakiem, jak zgnite jaja ale wyczytałem, że one tak mają. Tak że nie wiem czy one się psują, czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 7 Marca 2015 Share Napisano 7 Marca 2015 W sprawie Alclad'ów: stosuję na wierzch ALC-600. Nie ściera się, ale traci troszkę na połysku Zamierzam spróbować jeszcze MM 2780 (super shine clear), bo stosowany na MM 2734 sprawdza się rewelacyjnie. Kiedyś byłem zwolennikiem Alclad'ów - teraz widzę, że są inne alternatywy. Alclad'y wielu błędów nie wybaczają ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kashato Napisano 8 Marca 2015 Share Napisano 8 Marca 2015 Alclad dla mnie to jest wielkie nieporozumienie, ta butelka kosztuje prawie 30 zł, starcza na krótko i do tego trzeba mieć umiejętności żeby to dobrze położyć. Ja kupiłem proszek kosutte Gin san (C1 Metalizer), który wciera się w pomalowaną na czarny połysk powierzchnię. Nie ściera się, jest mega wydajny, łatwo się aplikuje. Dla mnie wygrywa z Alcladem 10:0. To jeszcze zdradź tajemnicę, gdzie i za ile można go w Polsce kupić. Ja najbliżej znalazłem w Czechach w cenie 3 razy droższej niż Alclad (Alclad 159 koron, C1 - 479 koron). Ja go ściągam z Chin, można go kupić też w Japonii - 1999.co.jp/eng. Fakt, kosztuje 60-80 zł, w zależności od źródła, ale za to tym proszkiem możesz wysmarować kilka modeli aut w 1/24 w całości i jeszcze ci starczy. Nie ściera się itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kashato Napisano 8 Marca 2015 Share Napisano 8 Marca 2015 Do Alclada ponadto musisz mieć aerograf, kompresor i musisz znać podstawowe techniki malowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
langes Napisano 8 Marca 2015 Share Napisano 8 Marca 2015 Siemka! Właśnie kleje model Tamiya - Nissan 300zx turbo. Chciałbym się was zapytać o jakieś rady dotyczące klejenia tarczy hamulcowej. Wiadomo, że jak zaleje klejem to nie będą kręcić mi się koła. Co zrobić, żeby mi się tak nie stało ? Czy po prostu ostrożnie małą ilość kleju nałożyć ? Z góry dzięki za info ;) Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 8 Marca 2015 Share Napisano 8 Marca 2015 Wiadomo, że jak zaleje klejem to nie będą kręcić mi się koła. Wiadomo. Ale po co mają się kręcić? To zabawka czy model? Na początku też bawiłem się i męczyłem z tym aż w końcu . Zwłaszcza, jak planujesz podstawkę do modelu, to problem i tak znika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 9 Marca 2015 Share Napisano 9 Marca 2015 Czy Maskol Hmbrola może z czasem stracić stracić swoje właściwości? po prostu się przeterminować? U mnie stracił. Nie powiem ile miał, może ze 2-3 lata przeleżał, ale w środku zrobiła się kulka, a to co zostało płynne było już prawie samą wodą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
langes Napisano 14 Marca 2015 Share Napisano 14 Marca 2015 Witam! Sprawa polega na tym, że pierwszy raz malowałem ramki szyb przy modelu. Wszystko zamaskowałem taśmą i zacząłem malować. Gdy farba wyschła ściągnąłem maskowanie i jak się okazało efekt jest tak tragiczny, że szkoda to w ogóle komentować : 1: http://zapodaj.net/7a9d08543ac91.jpg.html 2: http://zapodaj.net/29a136f66da12.jpg.html No i tu moje pytanie czy jest jakaś możliwość naprawy tego ? Mam położony bardzo ładny lakier na karoserii a takie coś psuję kompletnie efekt. Chłopaki pomóżcie Z góry dziękować ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mark666 Napisano 14 Marca 2015 Share Napisano 14 Marca 2015 Czym to malowałeś ? . Jaka farba ? Jakiej taśmy użyłeś . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diobeu Napisano 14 Marca 2015 Share Napisano 14 Marca 2015 Sposobu usunięcia z szyby bez szkody nie znam, więc konkretnie nie doradzę. Wydaje mi się, że wszelkie próby Kretem lub DOT3 skończą się zmatowieniem szyby, więc bez polerki się nie obejdzie. Na drugi raz radzę stosować taśmę maskującą Tamiya i DOBRZE ją przykleić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
langes Napisano 14 Marca 2015 Share Napisano 14 Marca 2015 Malowałem to sprayem i użyłem zwykłej taśmy bo obawiałem się że mocniejsza zostawi klej potem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin M. Napisano 15 Marca 2015 Share Napisano 15 Marca 2015 Wydaje mi się, że wszelkie próby Kretem lub DOT3 skończą się zmatowieniem szyby, więc bez polerki się nie obejdzie. langes, jeżeli masz jakiś jeszcze kawałek przeźroczysty, to wypróbuj jednak kreta, o ile pamiętam, mi nie zmatowił bezbarwnego, ale lepiej sprawdź na czymś niepotrzebnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmroczko Napisano 15 Marca 2015 Share Napisano 15 Marca 2015 Cześć! Płyn hamulcowy nie prowadzi do zmatowienia przezroczystego tworzywa - to już wypróbowane. Kret też raczej nie powinien, ale warto spróbować na odpadach. Jednak w tym przypadku wydaje mi się, że wewnątrz tworzywa porobiły się już wżery - także może być ciężko. Być może, że najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji było by wykorzystanie zniszczonej części do wykonania kopyta, na którym następnie można by na gorąco ukształtować nowe części. Mam nadzieję, że to pomoże - pozdrawiam i życzę miłego dnia Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bubapmi Napisano 16 Marca 2015 Share Napisano 16 Marca 2015 Miał ktoś okazję kontaktowania się z Revell'em w Niemczech? Mam takie przypadek że kupiłem model beetla w cabrio i brakuję części paru. Znalazłem informację że przez Revella DE idzie zamówić części. Pisałem już dwa razy do nich i dostawałem odpowiedź taką: Dear customer, we received your request, but the mail address seems to be incomplete. Please send us an email with your mail address (with ZIP-code). Kind regards your service department Revell No i nie wiem o co chodzi z tym zip code? Mógłby ktoś pomóc o jaki kod chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjp_a_man Napisano 16 Marca 2015 Share Napisano 16 Marca 2015 …Pisałem już dwa razy do nich i dostawałem odpowiedź taką:Dear customer,we received your request, but the mail address seems to be incomplete. Please send us an email with your mail address (with ZIP-code). Kind regards your service department Revell No i nie wiem o co chodzi z tym zip code? Mógłby ktoś pomóc o jaki kod chodzi? Szanowny kliencie!Odebraliśmy twoją prośbę, ale twój adres pocztowy jest niekompletny. Prosimy, podaj nam twój pełny adres pocztowy (z kodem pocztowym). Z wyrazami szacunku. Dział obsługi Revell. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bubapmi Napisano 16 Marca 2015 Share Napisano 16 Marca 2015 Pisałem do nich pełen adres. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
langes Napisano 18 Marca 2015 Share Napisano 18 Marca 2015 Odwołując się do mojego wcześniejszego pytania dotyczącego ramek szyby - moczenie w dot3 przez 24h nic nie pomogło farba nawet nie drgnęła :( Nie wiem co zrobić :( Spróbować może pomoczyć w krecie ? A może zmatować 1500 na wodę i wypolerować ? Czekam na odpowiedź Podgląd sytuacji : 1: http://zapodaj.net/7a9d08543ac91.jpg.html 2: http://zapodaj.net/29a136f66da12.jpg.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwarciu21 Napisano 18 Marca 2015 Share Napisano 18 Marca 2015 Kup Cleanlux(zmywacz do sidoluxu, jest o wiele lepszy od Dota, ponieważ nie osłabi ci elementów z plastiku jak dot i nie jest tak szkodliwy jak dot. Jesłi po 24h nic nadal nie bd zostaw na dłużej, a na pewno zejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mordechaj Napisano 29 Marca 2015 Share Napisano 29 Marca 2015 Panowie, pytanie z gatunku kombinatorstwo stosowane. Podczas ostatniej wizyty w sklepie modelarskim nabyłem sobie słoiczek maskolu, który pan sklepowy określił jako "Tyn lypszy japoński". Nazywa się to cudo M-132 Mr. Masking Sol Neo-Maskol. Polski dystrubutor (jak mniemam) podał na opakowaniu, że rozcieńczać ten specyfik należy wodą destylowaną. W sumie to będzie to konieczne bo po nabraniu na pędzel i położeniu na fragment owiewki "drugiej porcji" ta pierwsza jest już sucha i odchodzi. Trzeba więc (jak rozumiem) to troszkę rozcieńczyć i położyć raz a dobrze, dać przeschnąć, a potem nałożyć na owiewkę farbę. Tak czy inaczej - czy istnieje inny sposób rozcieńczania zakupionego przeze mnie specyfiku, niż ten podany przez producenta? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.