Kubix Napisano 13 Września 2019 Share Napisano 13 Września 2019 A ja mam pytanie. Zabieram się za jakiś czas za zakup aerografu. Czy ktoś kiedyś sprawdzał coś z aliexpress? Ostatnio dość mocno zaskoczyła mnie jakość produktów z tego portalu i może jest coś wartego uwagi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzz Napisano 13 Września 2019 Share Napisano 13 Września 2019 Nie bardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixer Napisano 13 Września 2019 Share Napisano 13 Września 2019 9 minut temu, Kubix napisał: A ja mam pytanie. Zabieram się za jakiś czas za zakup aerografu. Czy ktoś kiedyś sprawdzał coś z aliexpress? Ostatnio dość mocno zaskoczyła mnie jakość produktów z tego portalu i może jest coś wartego uwagi? Jedyne co może być warte uwagi na aliexpress to aerografy MENG. Reszta to te same "chińczyki" co na allegro kupisz, więc jedyna kwestia gdzie ci wyjdzie taniej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesio-69 Napisano 14 Października 2019 Share Napisano 14 Października 2019 W dniu 10.07.2019 o 11:55, Bobek napisał: Czas pokaże, bo widać ze jest dokładniej wykonana, ścianki są grubsze na długości skosu, może nie na końcu gdzie styka się z igłą, trzeba by porównać, ale jednak lepiej wykonana. Czy cos to zmieni, zobaczymy. To zasychanie to IMO wynika z wysunięcia poza obrys nakretki niż z budowy, ale kto wie, moze... W dniu 10.07.2019 o 14:09, Solo napisał: Daj znać jeśli dojdziesz do jakiś wniosków, bo jeśli te iglice faktycznie poprawiają pracę aerków H&S, to na pewno bym je zanabył do mojego sprzętu. Kto wie, może jeszcze stare Ultry i Infinity zyskają drugą młodość. I jak ma się sprawa w praktyce z tymi nowymi iglicami? Dzisiaj rozmawiałem z Fine-Art i powiedzieli, że owszem te nowe iglice są zrobione z twardszego materiału, ale ten podwójny skos na iglicy to widać dopiero na iglicach od 0,6 mm. Nowymi iglicami maluje się tak samo jak starymi. Oczywiście trudniej jest je uszkodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 14 Października 2019 Share Napisano 14 Października 2019 8 minut temu, lesio-69 napisał: I jak ma się sprawa w praktyce z tymi nowymi iglicami? Jeśli mnie pytasz, to nie wiem, bo ich jeszcze nie kupowałem. I nie planuję na razie, chyba że coś będę w Fine-Art. kupować, to może wezmę na próbę tę nową dyszę i iglicę, ale na razie nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bobek Napisano 14 Października 2019 Share Napisano 14 Października 2019 16 minut temu, lesio-69 napisał: zrobione z twardszego materiału nie prawda, zresztą dostałem informacje z niemiec ze zmienii tylko kształt 18 minut temu, lesio-69 napisał: ale ten podwójny skos na iglicy to widać dopiero na iglicach od 0,6 mm. Nowymi iglicami maluje się tak samo jak starymi skos widac juz na 0,4 a może i mniej, nie wiem nie miałem. potwierdzam ze maluje sie tak samo, a czy są wytrzymalsze pewnie tak bo juz sama budowa jest lepsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 14 Października 2019 Share Napisano 14 Października 2019 Według producenta ten nowy kształt iglicy ma zmniejszać prawdopodobieństwo zapychania się dyszy. Zauważyłeś jakieś różnice? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bobek Napisano 14 Października 2019 Share Napisano 14 Października 2019 Malowałem ze dwa razy dobrze rozcieńczonymi farbami i nie zauważyłem problemow. Później sprzedalem h&s i kupilem procona, wiec ciężko mówić o mnie jako wyznaczniku, powoli dochodzę do wniosku zer najważniejsze są farby i ich konsystencja rozcieńczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tap-chan Napisano 21 Października 2019 Autor Share Napisano 21 Października 2019 Mój PS-289. Tak więc tego... nie takie idealne, 400pln w błoto jeżeli amazon mi nie zrefunduje. Zamieniłem bebechy z moim WA 0,3mm, ale dalej to samo. Czytaj - korpus musi nie trzymać osi albo gniazdo dyszy krzywo osadzone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 21 Października 2019 Share Napisano 21 Października 2019 Pocieszę Cię że w moich Iwatach również iglice nie wychodzą idealnie centralnie z wylotu dyszy, tylko lekko bokiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tap-chan Napisano 21 Października 2019 Autor Share Napisano 21 Października 2019 Dziękuję za pocieszenie. Problem w tym, że tym guanem można malować tylko brudną wodą, a i to leci nierównomiernie. Tą samą "farbę" przelałem do drugiego aero, mocno zagęściłem i malowało się bez problemu (PS-264, iglica idealnie na środku otworu). W ogóle to pod światło widać wytarcie iglicy z tej strony, którą ślizga się po ściance dyszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 21 Października 2019 Share Napisano 21 Października 2019 16 minut temu, Tap-chan napisał: Dziękuję za pocieszenie. Problem w tym, że tym guanem można malować tylko brudną wodą, a i to leci nierównomiernie. Tą samą "farbę" przelałem do drugiego aero, mocno zagęściłem i malowało się bez problemu (PS-264, iglica idealnie na środku otworu). W ogóle to pod światło widać wytarcie iglicy z tej strony, którą ślizga się po ściance dyszy. Twoje problemy biorą się zapewne z czego innego. U mnie w ŻADNYM aerografie igła nie chodzi centralnie. Ani w PS-289, ani w PS-770 ani w Iwatach, ani w Olymposie. Przez kilka dni miałem nową Iwatę Custom Micron CM-B i też nie było wyśrodkowane. Jeśli się zdarzy aero w którym jest to idealnie, to będzie raczej przypadek. I sądzę, że po jakimś czasie "problem" się i tak pojawi. Zauważ, że te przesunięcie względem otworu, zaczyna być widoczne gdy igła jest mocno cofnięta. A wtedy, przy dużym otwarciu nie ma to już znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tap-chan Napisano 21 Października 2019 Autor Share Napisano 21 Października 2019 5 minut temu, HKK napisał: Twoje problemy biorą się zapewne z czego innego. U mnie w ŻADNYM aerografie igła nie chodzi centralnie. Ani w PS-289, ani w PS-770 ani w Iwatach, ani w Olymposie. Przez kilka dni miałem nową Iwatę Custom Micron CM-B i też nie było wyśrodkowane. Jeśli się zdarzy aero w którym jest to idealnie, to będzie raczej przypadek. I sądzę, że po jakimś czasie "problem" się i tak pojawi. Zauważ, że te przesunięcie względem otworu, zaczyna być widoczne gdy igła jest mocno cofnięta. A wtedy, przy dużym otwarciu nie ma to już znaczenia. Nie wiem co innego, farba przelana do drugiego aero jest ok. Problem nie jest widoczny tylko przy maksymalnym cofnięciu, ale tak najłatwiej pokazać. Najdobitniej. Zobacz na zdjęcie #1, jak igła wisi nisko, może w 1/3 średnicy otworu. To wypada daleko poza obrębem wylotu dyszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qz9 Napisano 21 Października 2019 Share Napisano 21 Października 2019 (edytowane) Ale problem. przeciez to nie musi być idealnie wycentrowane. W moich iwatach na sucho tez nie jest centrycznie. Iglica jest podparta uszczelką przed zbiornikiem i drugie podparcie to sruba na usprężynowanej obejmie. Tolerancje sa takie ze wysrodkowane raczej nie będzie. Jak farba plynie to oplywa całą iglicę i ta się centruje w strumieniu farby bo ciśnienie ja tak ustawia. Gdyby iglica byla sztywna to przy takim przekoszeniu plamka malowana aerografem ustawionym pod katem prostym do powierzchni byłaby przesunieta w bok i do tego owalna. Jak ci farba nie idzie to nie tu problem. Sprawdz czy masz obudowe igly dobrze dokręconą do korpusu. Czubek dyszy ma minimalnie (0,2 mm) wystawac ponad pólkolistą osłonę, która widać po odkreceniu koronki. Jak tego nie ma to farba nie jest prawidłowo ssana przez aero. Edytowane 21 Października 2019 przez Qz9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 21 Października 2019 Share Napisano 21 Października 2019 19 minut temu, Tap-chan napisał: Nie wiem co innego, farba przelana do drugiego aero jest ok. Problem nie jest widoczny tylko przy maksymalnym cofnięciu, ale tak najłatwiej pokazać. Najdobitniej. Zobacz na zdjęcie #1, jak igła wisi nisko, może w 1/3 średnicy otworu. To wypada daleko poza obrębem wylotu dyszy. No dobra, odkręciłem dyszę w moim PS-289 i mam tak samo. Lepiej powiedz, na czym dokładnie polega problem z malowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arhtus Napisano 21 Października 2019 Share Napisano 21 Października 2019 (edytowane) Kiedyś też się tym martwiłem bo myślałem, że kupiłem jakieś buble, ale to jest standard, a im większa dysza to problem wydaje się większy. Wystarczy tylko odkręcić tylną osłonę aero i zobaczyć jakie iglica ma luzy względem osi, nawet w najdroższych modelach. Idealnie wycentrowana iglica względem dyszy to raczej przypadek niż "planowana precyzja" a i tak gdy taką idealnie wycentrowaną iglicę odciągniemy do tyłu to siła jaką przykładamy na iglicę przez spust ją zdecentruje Edytowane 21 Października 2019 przez arhtus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
push-up78 Napisano 21 Października 2019 Share Napisano 21 Października 2019 Skoro taki minimalny odchył ma iglica a maluje perfekt to widać tak już jest. zaprojektowane .Wniosek szkoda dyskusji na ten temat bo Japonce skoro tak mają a świetnie malują znaczy problem nie istnieje.Najważniejsza żywotność dysz.A te jak wiemy są bardzo dobre i trwałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tap-chan Napisano 22 Października 2019 Autor Share Napisano 22 Października 2019 Dobra, przyznaję, że spanikowałem. Chodziło o farbę Tamki, jedna otwarta była 1,5 roku temu, druga niecały rok. Pan delikatny stroi fochy, a koń roboczy daje radę bez narzekań. Wczoraj zalałem platinuma farbką gunze i ta szła bez problemu, nawet całkiem gęsta. Prawda jest taka, że w 3 wcześniejszych aero miałem igłę zawsze w osi (tak, w obu chińczykach też) i pierwszy raz spotkałem się z takim odchyłem. Z drugiej strony jednak skoro jeden aero daje radę a drugi nie to jednak jakiś wpływ jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qz9 Napisano 22 Października 2019 Share Napisano 22 Października 2019 Nie wiem co ty tam masz w warsztacie ale akurat pomiędzy gunze czy tamka różnicy w malowaniu nie ma. Nawet jak zgęstnieje to wystarczy mocniej rozcieńczyć i bardzo dobrze wymieszać. Mam farby w dużych słoikach tamki sprzed diabli wiedzą ilu lat (15?) i jedyny z nimi problem, że czasami ciężko zakrętkę otworzyc jak się przylepi do gwintu. Farba cały czas zdatna do użytku i bezproblemowa. Akurat japończyk z dyszą 0,3 to koń a nawet wół roboczy, nie do zarżnięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tap-chan Napisano 22 Października 2019 Autor Share Napisano 22 Października 2019 Gunze serii C. To chyba jednak nie to samo co Tamka. I właśnie mówię, przelewam farbkę z jednego aero do drugiego i zaczyna działać, więc to na pewno nie jedynie wina farbki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 22 Października 2019 Share Napisano 22 Października 2019 Teraz, Tap-chan napisał: Gunze serii C. To chyba jednak nie to samo co Tamka. No zdecydowanie nie to samo. Tamkami mi się pracuje znacznie lepiej, są delikatniejsze, ale jednocześnie wybaczają więcej błędów, łatwiej mi jakoś nimi malować i cienkie kreski, i wszelkiej maści cieniowania. Dla mnie Tamki akrylowe to numer jeden ze wszystkich farb, wolę je nawet od MRP. Naturalnie Gunze i MRP to znakomite farby, ale Tamki jednak o włos lepsze, zawsze tak było i pewnie już będzie. A to że Ci farba inaczej pracuje w jednym i inaczej w drugim aerku, to nic dziwnego, jednak jeśli jeden aerek pracuje dobrze, a drugi wcale, to jednak obstawiałbym problem ze sprzętem. Ja rozumiem że mogą być różnice w komforcie pracy między dwoma aerkami, np. w kwestii zapychania się, czy problemów z uzyskaniem cienkiej kreski, ale różnica działa/nie działa, to już problem zbyt duży żeby zrzucać go na farbę. Reklamowałbym sprzęt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qz9 Napisano 22 Października 2019 Share Napisano 22 Października 2019 (edytowane) To jest tak prosty sprzęt że tu sie niema co zepsuć. To jest twoje pierwsze malowanie tym aerografem? Na zdjęciu masz zalany gwint pod koronke jakaś żółtawą farbą. Rozbierałeś ten aerograf? czyściłeś go? Masz czystą dyszę i czystą iglicę? Prawidłowo zmontowałeś po rozkręceniu? Dysza nie jest pęknieta ( raczej nie - patrząc na zdjęcia) Jeśli masz aerograf zalany farbą i wszystko jest ok, to jak dasz dyszą do dołu i bez włączania powietrza ruszysz przód tył spustem na iglicy powinna być kropelka farby. Jeśli tak jest to nie problem z kanałem farby. Powietrze idzie ci równo? Może skręciłeś dławik pod zbiornikiem i dlatego ci nie idzie farba bo nie ma strumienia powietrza żeby farbę ciągnąć? Nie zalałeś farbą kanału doprowadzającego powietrze? Objawy jakie opisujesz ( jeśli tu i ty wlewasz tą samą farbę tak samo rozmieszaną i masz to samo ciśnienie na sprężarce ) wskazują na zdławienie ciśnienia - aero brak powietrza. To że jest niecentryczna iglica nie ma żadnego znaczenia dla takiego zachowania aerografu. Edytowane 22 Października 2019 przez Qz9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tap-chan Napisano 22 Października 2019 Autor Share Napisano 22 Października 2019 Farba momentalnie zapychała aero. Robiłem preshading, kreska w miarę cienka przecież, i żeby utrzymać grubość linii musiałem cały czas odchylać spust, bo trzymany w jednej pozycji zaraz powodował zanikanie strumienia. Robię kreskę, przerwa i odpuszczenie spustu żeby przejechać w nowe miejsce (max 1 sekunda) i już przy nowej linii delikatne odchylenie spustu nic nie daje. I tak odciągam pół spustu i nic, przesuwam nad papier, daję delikatnie mocniej i sru, kleks. Farba tak rzadka, że każdą linię po 6-7 razy poprawiam. Jak zagęszczam to lecą grube grudki tak jak przy za gęstej farbie. Przelewam ze zbiorniczka jednego aero do drugiego i widzę "woda" leci. Musiałem zagęścić żeby miało to sens. Platinumem dałem radę nimal jedno skrzydło polecieć, wersją "bieda" resztę modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 22 Października 2019 Share Napisano 22 Października 2019 Godzinę temu, Qz9 napisał: To że jest niecentryczna iglica nie ma żadnego znaczenia dla takiego zachowania aerografu. A ja uważam, że ma i to zasadnicze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tap-chan Napisano 22 Października 2019 Autor Share Napisano 22 Października 2019 Zdecydowanie ma dla strumienia. Przy centralnie położonej igle ilość farby spływającej po jej ściankach będzie w każdym miejscu taka sama. Kiedy igła dotyka ścianki dyszy, to po przeciwnej stronie od styku będzie leciało bardzo dużo farby, za to zaraz obok miejsca styku prawie wcale. Przy jednorodnym strumieniu powietrza z każdej strony, część farby będzie szybciej schła i, naturalnie, będzie jej się w tych kącikach ciężej wydostać. I będzie właśnie szybciej tworzyła zatory na i obok styku igły z dyszą. Ale specem nie jestem i może się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.