Jump to content

Aerograf cz.2


Recommended Posts

Może tak przesunąć wycieczki osobiste do innego wątku i nie zaśmiecać tematu o aerografach?

Nb. Solo ma prawo krytykować czyjeś prace, bez względu na to jaki poziom sam prezentuje. Gdyby było inaczej, to kompetentnie krytykować np. występy sportowców mogliby jedynie inni sportowcy, a w dodatku wyłącznie ci lepsi.

Edited by HKK
Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mój AS-186 też się nagrzewał, ale odczuwalne to było tylko przy malowaniu marmurków przez godzinę. I to był problem, ponieważ gorące powietrze = problemy z malowaniem. Natomiast z PS-290 po prostu pro

zgodnie za namowami nabyłem PS-290, muszę powiedzieć ze mechianicznie japońskie proconboye naprawdę są świetne, ciężkawe może ale powodują radość malowania. Zaskakująco mała kreska w okrągłej końcówce

A ten kluczyk to jakiś dynamometryczny jest? Z tego co widać na filmiku facet w momencie kiedy poczuł opór od razu przestał dokręcać dyszę. Nie rozumiem jak taki przyrząd uchroni dyszę przed "zamyślen

Posted Images

15 godzin temu, Solo napisał:

Pogratulować poziomu...

Mnie nie musisz nic gratulować.

Jakoś dziwnie tylko w tematach gdzie pojawisz się ty i atlis to zazwyczaj robi się zadyma.

Jeszcze raz proszę cię o to byś bardziej szanował forumowych kolegów. To że przeczytałeś poradniki Miga Jemeneza i powielasz jego techniki nie uprawnia cie do tego żeby być wyrocznia co jest dobre a co złe. Sam kiedyś pisałeś że modelarz przedstawia swoją wizję ale jak jego wizja jest inna od twojej to już jest wróg nr 1. Wrzuć na luz

Napisz porostu że coś Ci się nie podoba zamiast narzucać swoją racje.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
31 minut temu, kzugaj napisał:

Napisz porostu że coś Ci się nie podoba zamiast narzucać swoją racje.

Takie zdanie powinno być w pierwszym punkcie zasad komunikacji na kazdym forum . Inaczej robi sie poza zadymą takie coś :

 

 

Edited by Hello
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

A ja mam pytanie.

Zabieram się za jakiś czas za zakup aerografu. Czy ktoś kiedyś sprawdzał coś z aliexpress? Ostatnio dość mocno zaskoczyła mnie jakość produktów z tego portalu i może jest coś wartego uwagi? 

Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Kubix napisał:

A ja mam pytanie.

Zabieram się za jakiś czas za zakup aerografu. Czy ktoś kiedyś sprawdzał coś z aliexpress? Ostatnio dość mocno zaskoczyła mnie jakość produktów z tego portalu i może jest coś wartego uwagi? 

Jedyne co może być warte uwagi na aliexpress to aerografy MENG. Reszta to te same "chińczyki" co na allegro kupisz, więc jedyna kwestia gdzie ci wyjdzie taniej.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
W dniu 10.07.2019 o 11:55, Bobek napisał:

Czas pokaże, bo widać ze jest dokładniej wykonana, ścianki są grubsze na długości skosu, może nie na końcu gdzie styka się z igłą, trzeba by porównać, ale jednak lepiej wykonana. Czy cos to zmieni, zobaczymy.  To zasychanie to IMO wynika z wysunięcia poza obrys nakretki niż z budowy, ale kto wie, moze...

 

W dniu 10.07.2019 o 14:09, Solo napisał:

Daj znać jeśli dojdziesz do jakiś wniosków, bo jeśli te iglice faktycznie poprawiają pracę aerków H&S, to na pewno bym je zanabył do mojego sprzętu.
Kto wie, może jeszcze stare Ultry i Infinity zyskają drugą młodość. :)

I jak ma się sprawa  w praktyce z tymi nowymi iglicami?

Dzisiaj rozmawiałem z Fine-Art i powiedzieli, że owszem te nowe iglice są zrobione z twardszego materiału, ale ten podwójny skos na iglicy to widać dopiero na iglicach od 0,6 mm. Nowymi iglicami maluje się tak samo jak starymi. Oczywiście trudniej jest je uszkodzić.

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, lesio-69 napisał:

I jak ma się sprawa  w praktyce z tymi nowymi iglicami?

Jeśli mnie pytasz, to nie wiem, bo ich jeszcze nie kupowałem.
I nie planuję na razie, chyba że coś będę w Fine-Art. kupować, to może wezmę na próbę tę nową dyszę i iglicę, ale na razie nie mam.

Link to post
Share on other sites
16 minut temu, lesio-69 napisał:

zrobione z twardszego materiału

nie prawda, zresztą dostałem informacje z niemiec  ze zmienii tylko  kształt

 

 

18 minut temu, lesio-69 napisał:

ale ten podwójny skos na iglicy to widać dopiero na iglicach od 0,6 mm. Nowymi iglicami maluje się tak samo jak starymi

skos widac juz na  0,4 a może i mniej, nie wiem  nie miałem. potwierdzam ze maluje sie tak samo, a czy są wytrzymalsze pewnie tak bo juz sama budowa jest lepsza

Link to post
Share on other sites

Malowałem ze dwa razy dobrze rozcieńczonymi  farbami i nie zauważyłem problemow. Później sprzedalem h&s i kupilem procona,  wiec ciężko mówić o mnie jako wyznaczniku, powoli dochodzę do wniosku zer najważniejsze są farby i ich konsystencja rozcieńczenie.

Link to post
Share on other sites

Mój PS-289.

IMG_20191020_203558.thumb.jpg.0780747efa0b83b38c0c2d2e858e479c.jpg

IMG_20191020_203735.thumb.jpg.c681935c3ab26b159df89972ff0cf9aa.jpg

 

Tak więc tego... nie takie idealne, 400pln w błoto jeżeli amazon mi nie zrefunduje.

Zamieniłem bebechy z moim WA 0,3mm, ale dalej to samo. Czytaj - korpus musi nie trzymać osi albo gniazdo dyszy krzywo osadzone.

Link to post
Share on other sites

Dziękuję za pocieszenie. Problem w tym, że tym guanem można malować tylko brudną wodą, a i to leci nierównomiernie. Tą samą "farbę" przelałem do drugiego aero, mocno zagęściłem i malowało się bez problemu (PS-264, iglica idealnie na środku otworu). W ogóle to pod światło widać wytarcie iglicy z tej strony, którą ślizga się po ściance dyszy.

Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Tap-chan napisał:

Dziękuję za pocieszenie. Problem w tym, że tym guanem można malować tylko brudną wodą, a i to leci nierównomiernie. Tą samą "farbę" przelałem do drugiego aero, mocno zagęściłem i malowało się bez problemu (PS-264, iglica idealnie na środku otworu). W ogóle to pod światło widać wytarcie iglicy z tej strony, którą ślizga się po ściance dyszy.

Twoje problemy biorą się zapewne z czego innego.

U mnie w ŻADNYM aerografie igła nie chodzi centralnie. Ani w PS-289, ani w PS-770 ani w Iwatach, ani w Olymposie. Przez kilka dni miałem nową Iwatę Custom Micron CM-B i też nie było wyśrodkowane. Jeśli się zdarzy aero w którym jest to idealnie, to będzie raczej przypadek. I sądzę, że po jakimś czasie "problem" się i tak pojawi.

Zauważ, że te przesunięcie względem otworu, zaczyna być widoczne gdy igła jest mocno cofnięta. A wtedy, przy dużym otwarciu nie ma to już znaczenia.

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, HKK napisał:

Twoje problemy biorą się zapewne z czego innego.

U mnie w ŻADNYM aerografie igła nie chodzi centralnie. Ani w PS-289, ani w PS-770 ani w Iwatach, ani w Olymposie. Przez kilka dni miałem nową Iwatę Custom Micron CM-B i też nie było wyśrodkowane. Jeśli się zdarzy aero w którym jest to idealnie, to będzie raczej przypadek. I sądzę, że po jakimś czasie "problem" się i tak pojawi.

Zauważ, że te przesunięcie względem otworu, zaczyna być widoczne gdy igła jest mocno cofnięta. A wtedy, przy dużym otwarciu nie ma to już znaczenia.

Nie wiem co innego, farba przelana do drugiego aero jest ok. Problem nie jest widoczny tylko przy maksymalnym cofnięciu, ale tak najłatwiej pokazać. Najdobitniej. Zobacz na zdjęcie #1, jak igła wisi nisko, może w 1/3 średnicy otworu. To wypada daleko poza obrębem wylotu dyszy.

Link to post
Share on other sites

Ale problem. 🤣

przeciez to nie musi być idealnie wycentrowane. W moich iwatach na sucho tez nie jest centrycznie. Iglica jest podparta uszczelką przed zbiornikiem i drugie podparcie to sruba na usprężynowanej obejmie. Tolerancje sa takie ze wysrodkowane raczej nie będzie. Jak farba plynie to oplywa całą iglicę i ta się centruje w strumieniu farby bo ciśnienie ja tak ustawia.   Gdyby iglica byla sztywna to przy takim przekoszeniu plamka  malowana aerografem ustawionym pod katem prostym do powierzchni byłaby przesunieta w bok i do tego  owalna. Jak ci farba nie idzie to nie tu problem. Sprawdz czy masz obudowe igly dobrze dokręconą do korpusu. Czubek dyszy ma minimalnie (0,2 mm) wystawac ponad pólkolistą osłonę, która widać po odkreceniu koronki. Jak tego nie ma to farba nie jest prawidłowo ssana przez aero.

Edited by Qz9
Link to post
Share on other sites
19 minut temu, Tap-chan napisał:

Nie wiem co innego, farba przelana do drugiego aero jest ok. Problem nie jest widoczny tylko przy maksymalnym cofnięciu, ale tak najłatwiej pokazać. Najdobitniej. Zobacz na zdjęcie #1, jak igła wisi nisko, może w 1/3 średnicy otworu. To wypada daleko poza obrębem wylotu dyszy.

No dobra, odkręciłem dyszę w moim PS-289 i mam tak samo. Lepiej powiedz, na czym dokładnie polega problem z malowaniem.

Link to post
Share on other sites

Kiedyś też się tym martwiłem bo myślałem, że kupiłem jakieś buble, ale to jest standard, a im większa dysza to problem wydaje się większy. Wystarczy tylko odkręcić tylną osłonę aero i zobaczyć jakie iglica ma luzy względem osi, nawet w najdroższych modelach. Idealnie wycentrowana iglica względem dyszy to raczej przypadek niż "planowana precyzja" a i tak gdy taką idealnie wycentrowaną iglicę odciągniemy do tyłu to siła jaką przykładamy na iglicę przez spust ją zdecentruje 😁

   

Edited by arhtus
Link to post
Share on other sites

Skoro taki minimalny odchył ma iglica a maluje perfekt to widać tak już jest. zaprojektowane .Wniosek szkoda dyskusji na ten temat bo Japonce skoro tak mają a  świetnie malują znaczy problem nie istnieje.Najważniejsza żywotność dysz.A te jak wiemy są bardzo dobre i trwałe.

Link to post
Share on other sites

Dobra, przyznaję, że spanikowałem. Chodziło o farbę Tamki, jedna otwarta była 1,5 roku temu, druga niecały rok. Pan delikatny stroi fochy, a koń roboczy daje radę bez narzekań.

Wczoraj zalałem platinuma farbką gunze i ta szła bez problemu, nawet całkiem gęsta.

Prawda jest taka, że w 3 wcześniejszych aero miałem igłę zawsze w osi (tak, w obu chińczykach też) i pierwszy raz spotkałem się z takim odchyłem.

 

 

Z drugiej strony jednak skoro jeden aero daje radę a drugi nie to jednak jakiś wpływ jest.

Link to post
Share on other sites

Nie wiem co ty tam masz w warsztacie ale akurat pomiędzy gunze czy tamka różnicy w malowaniu nie ma. Nawet jak zgęstnieje to wystarczy mocniej rozcieńczyć i bardzo dobrze wymieszać. Mam farby w dużych słoikach tamki sprzed diabli wiedzą ilu lat (15?)  i jedyny z nimi problem, że czasami ciężko zakrętkę otworzyc jak się przylepi do gwintu. Farba cały czas zdatna do użytku i bezproblemowa. Akurat japończyk z dyszą 0,3 to koń a nawet wół roboczy, nie do zarżnięcia. 

Link to post
Share on other sites

Gunze serii C. To chyba jednak nie to samo co Tamka.
I właśnie mówię, przelewam farbkę z jednego aero do drugiego i zaczyna działać, więc to na pewno nie jedynie wina farbki.

Link to post
Share on other sites
Teraz, Tap-chan napisał:

Gunze serii C. To chyba jednak nie to samo co Tamka.

No zdecydowanie nie to samo. Tamkami mi się pracuje znacznie lepiej, są delikatniejsze, ale jednocześnie wybaczają więcej błędów, łatwiej mi jakoś nimi malować i cienkie kreski, i wszelkiej maści cieniowania. Dla mnie Tamki akrylowe to numer jeden ze wszystkich farb, wolę je nawet od MRP. Naturalnie Gunze i MRP to znakomite farby, ale Tamki jednak o włos lepsze, zawsze tak było i pewnie już będzie. A to że Ci farba inaczej pracuje w jednym i inaczej w drugim aerku, to nic dziwnego, jednak jeśli jeden aerek pracuje dobrze, a drugi wcale, to jednak obstawiałbym problem ze sprzętem. Ja rozumiem że mogą być różnice w komforcie pracy między dwoma aerkami, np. w kwestii zapychania się, czy problemów z uzyskaniem cienkiej kreski, ale różnica działa/nie działa, to już problem zbyt duży żeby zrzucać go na farbę. Reklamowałbym sprzęt.

Link to post
Share on other sites

To jest tak prosty sprzęt że tu sie niema co zepsuć.

To jest twoje pierwsze malowanie tym aerografem? 

Na zdjęciu masz zalany gwint pod koronke jakaś żółtawą farbą. Rozbierałeś ten aerograf? czyściłeś go? Masz czystą dyszę i czystą iglicę? Prawidłowo zmontowałeś po rozkręceniu? Dysza nie jest pęknieta ( raczej nie - patrząc na zdjęcia)  Jeśli masz aerograf zalany farbą i wszystko jest ok, to jak dasz dyszą do dołu i bez włączania powietrza ruszysz przód tył spustem na iglicy powinna być kropelka farby. Jeśli tak jest to nie problem z kanałem farby.

Powietrze idzie ci równo? Może skręciłeś dławik pod zbiornikiem i dlatego ci nie idzie farba bo nie ma strumienia  powietrza żeby farbę ciągnąć? Nie zalałeś farbą kanału doprowadzającego powietrze?  

Objawy jakie opisujesz ( jeśli tu i ty wlewasz tą samą farbę tak samo rozmieszaną i masz to samo ciśnienie na sprężarce ) wskazują na zdławienie ciśnienia - aero brak powietrza. To że jest niecentryczna iglica nie ma żadnego znaczenia dla takiego zachowania aerografu.

Edited by Qz9
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.