astarott Napisano 19 Października 2022 Share Napisano 19 Października 2022 (edytowane) 18 minut temu, filipsg napisał: Odrzutowce są bardziej skomplikowane jako modele 2 połówki kadłuba, skrzydła gora/dół, stateczniki, nie widzę tu nic bardziej skomplikowanego niż samoloty z ww2. Jedyna wyróżniającą cecha to chyba tylko rozmiar (i to nie zawsze - patrz iskra). Edytowane 19 Października 2022 przez astarott 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artek82 Napisano 19 Października 2022 Share Napisano 19 Października 2022 43 minuty temu, Staryfajter1954 napisał: No nie bo śmiglaki są ważniejsze a jety to jakieś coś nie wartego uwagi. Szkoda i smutno mi to pisać :(. Także ten... 3 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psar77 Napisano 19 Października 2022 Share Napisano 19 Października 2022 1 minutę temu, astarott napisał: 2 połówki kadłuba, skrzydła gora/dół stateczniki, nie widzę tu nic bardziej skomplikowanego niż samoloty z ww2 Jedyna wyróżniającą cechą to chyba tylko rozmiar. hahaha - bez jaj - to tak jakby sprowadzić pancernik do kadłuba i wieżyczek z lufami Cięzko to nawet poważnie skomentować. Porównaj sobie wypraski samolotu drugowojennego i jakiegokolwiek nowoczesnego jeta wydanego na poziomie. 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipsg Napisano 19 Października 2022 Share Napisano 19 Października 2022 1 minutę temu, astarott napisał: 2 połówki kadłuba, skrzydła gora/dół stateczniki, nie widzę tu nic bardziej skomplikowanego niż samoloty z ww2. Jedyna wyróżniającą cecha to chyba tylko rozmiar (i to nie zawsze). Naprawdę? Pylony, podwieszenia, wloty powietrza, bardziej skomplikowane kokpity i elementy podwozia, owiewki (nie bez powodu to na współczesnych owiewkach trzeba usuwać szwy po łączeniu form), często konieczność odlania jako jednego elementu całego płatowca razem z grzbietem kadłuba... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wymysl Napisano 19 Października 2022 Share Napisano 19 Października 2022 (edytowane) Koło mojego domu jest bardzo dobra pizzeria. A ja mam ochotę na kebaba. Dlaczego nie sprzedają tam kebabów? Chętnie dałbym zarobić Polakowi, ale zarobi Syryjczyk Edytowane 19 Października 2022 przez Wymysl 6 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
astarott Napisano 19 Października 2022 Share Napisano 19 Października 2022 24 minuty temu, Psar77 napisał: hahaha - bez jaj - to tak jakby sprowadzić pancernik do kadłuba i wieżyczek z lufami Cięzko to nawet poważnie skomentować. Porównaj sobie wypraski samolotu drugowojennego i jakiegokolwiek nowoczesnego jeta wydanego na poziomie. sorry nadal nie widzę różnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psar77 Napisano 19 Października 2022 Share Napisano 19 Października 2022 (edytowane) 5 minut temu, astarott napisał: sorry nadal nie widzę różnicy A teraz ? Juz nie wpsomne, ze ten drugowojenny sie miesci na jednej ramce a ten badz co badz najprostszy z jetow czyli MiG-21 na .. 4 ... (w przypadku Edkowego wypustu) Edytowane 19 Października 2022 przez Psar77 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
astarott Napisano 19 Października 2022 Share Napisano 19 Października 2022 4 minuty temu, Psar77 napisał: A teraz ? Jak wspomniałem powyżej jedynie rozmiar ( w sensie ilość ramek) pod względem skomplikowalności nie ma różnicy. Jedynie potrzebny czas i środki na jego opracowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzeM Napisano 19 Października 2022 Share Napisano 19 Października 2022 6 godzin temu, Roland_Sebastian napisał: Wystarczy posłuchać podcastu Sprue Cutters Union, w którym Grzegorz Mazurowski udzielił wywiadu - wspomina tam, że wypuszczają modele takich maszyn, które ich samych (założycieli AH i pracowników firmy) interesują. Tzn. maszyny z okresu II WŚ. Link do podcastu, wywiad zaczyna sie w 1:35:30. https://spruecuttersu.buzzsprout.com/1776945/11330312 Drobne sprostowanie - samoloty z II WŚ to na pewno nie są jedyne które nas interesują, to jest raczej nasza "część wspólna". Mnie np. bardzo interesuje I wojna, Zbyszek poza japońskimi i Pacyfikiem pasjonuje się śmigłowcami, a Marcin (współwłaściciel firmy i główny projektant) lubi i cały czas robi dużo jetów, można to zobaczyć na jego blogu, np. tu: http://bearcat.armahobbynews.pl/2021/12/12/f-a-18e-super-hornet-academy-1-72/ Rzeczywiście ostatnio wypuszczamy II wojnę, ale przecież była i Iskra, i Fokker, wcześniej gdy jeszcze robiliśmy żywice było dużo rzeczy do Miga 29, F-16, ale też np. polskiego Herculesa. Na wszystko przyjdzie czas. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roland_Sebastian Napisano 19 Października 2022 Share Napisano 19 Października 2022 3 minuty temu, astarott napisał: sorry nadal nie widzę różnicy Nie wiem na ile Mig 21 jest współczesnym myśliwcem. Po drugie, jak juz coś robisz, to rób do końca. Wrzuciłeś zdjęcie jednej z trzech ramek. Dalej nie widzisz różnicy? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
astarott Napisano 19 Października 2022 Share Napisano 19 Października 2022 5 minut temu, Roland_Sebastian napisał: Nie wiem na ile Mig 21 jest współczesnym myśliwcem. dla mnie wszystko po 45 jest współczesne 6 minut temu, Roland_Sebastian napisał: Dalej nie widzisz różnicy? 7 minut temu, astarott napisał: Jak wspomniałem powyżej jedynie rozmiar ( w sensie ilość ramek) pod względem skomplikowalności nie ma różnicy. Jedynie potrzebny czas i środki na jego opracowanie. 7 minut temu, GrzeM napisał: ... i tajemnica rozwiązana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
giberes Napisano 19 Października 2022 Share Napisano 19 Października 2022 Chłopcy, nie kłóćcie się 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psar77 Napisano 19 Października 2022 Share Napisano 19 Października 2022 2 minuty temu, giberes napisał: Chłopcy, nie kłóćcie się My tu tylko rozmawiamy - do bijatyki jeszcze nie doszło 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemekW Napisano 19 Października 2022 Share Napisano 19 Października 2022 Ale taki MIG-17F / LIM-5/6 itd. to by się na dwóch ramkach chyba zmieścił. Pozdrawiam, Przemek 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roland_Sebastian Napisano 19 Października 2022 Share Napisano 19 Października 2022 8 minut temu, GrzeM napisał: Drobne sprostowanie - samoloty z II WŚ to na pewno nie są jedyne które nas interesują, to jest raczej nasza "część wspólna". Czyli trochę namieszałem... 9 minut temu, GrzeM napisał: Na wszystko przyjdzie czas. I tego należy się trzymać. Wszystko w swoim czasie, bez zgubnego pośpiechu. 9 minut temu, astarott napisał: Jedynie potrzebny czas i środki na jego opracowanie. No właśnie tu jest różnica. Spora, bo więcej ramek = więcej drogich, stalowych form, które trzeba zrobić, którym w narzędziowni trzeba poświęcić więcej czasu i które muszą na siebie zapracować, itd. Przy czym wydaje mi się, że koszt form to jeden z większych wydatków w przypadku nowego modelu. 9 minut temu, giberes napisał: Chłopcy, nie kłóćcie się Kto tu się kłóci? Pałki pochowane, nawet epitetów żadnych nie było pod kątem drugiej strony. To bardzo kulturalna* i wydaje mi się, że rzeczowa dyskusja. *jak na standardy forumowe w przypadku tematów związanych z AH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
astarott Napisano 19 Października 2022 Share Napisano 19 Października 2022 5 minut temu, Roland_Sebastian napisał: No właśnie tu jest różnica. Spora, bo więcej ramek = więcej drogich, stalowych form, które trzeba zrobić, którym w narzędziowni trzeba poświęcić więcej czasu i które muszą na siebie zapracować, itd. Przy czym wydaje mi się, że koszt form to jeden z większych wydatków w przypadku nowego modelu. Przecież rozmawialiśmy o skomplikowalności a nie o opłacalności, nikt nie wymaga aby od razu wydawać F-14, 8 minut temu, PrzemekW napisał: Ale taki MIG-17F / LIM-5/6 itd. to by się na dwóch ramkach chyba zmieścił. Pozdrawiam, Przemek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixer Napisano 19 Października 2022 Share Napisano 19 Października 2022 Godzinę temu, Staryfajter1954 napisał: Zrobili Iskrę i… gdzie reszta jetów ? Gdzie porządny F-16C Block 52+? Przecież ten model także sprzedawałby się przynajmniej dobrze. Bez majstrowania dodatkami, przeróbkami itp. No nie bo śmiglaki są ważniejsze a jety to jakieś coś nie wartego uwagi. Szkoda i smutno mi to pisać :(. A skąd ty możesz wiedzieć co by się dobrze sprzedawało i czy nakład środków na opracowanie takich tematów by się zwrócił? Bo przykład TSR-2 to chyba dokładnie o czymś innym świadczy. Niby Staryfajter a zachowujesz się jak dziecko. Jeszcze nóżką tupnij, że nie chcą dla ciebie samolociku zrobić. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lord_karton Napisano 19 Października 2022 Share Napisano 19 Października 2022 Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem. Kolega narzeka na modele z Army co to ich Arma nie zrobi i ich nie kupi bo przechodzi na inną skalę? Albo za krótko dzisiaj kleję, albo za długo 2 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Staryfajter1954 Napisano 19 Października 2022 Share Napisano 19 Października 2022 25 minut temu, Fixer napisał: A skąd ty możesz wiedzieć co by się dobrze sprzedawało i czy nakład środków na opracowanie takich tematów by się zwrócił? Bo przykład TSR-2 to chyba dokładnie o czymś innym świadczy. Niby Staryfajter a zachowujesz się jak dziecko. Jeszcze nóżką tupnij, że nie chcą dla ciebie samolociku zrobić. Podałem przykłady samolotów, które na zachodzie a dokładniej w Wielkiej Brytanii o Kanadzie dobrze by się sprzedawały ponieważ to maszyny brytyjska i kanadyjska a Kanadyjczycy tego co mi wiadomo cieszy się ogromnym szacunkiem. Tym bardziej Arrow miałby szanse na sprzedaż i w Polsce ponieważ jednym z oblatywaczy był Polak Janusz Żurakowski. A co do F-16C Blok 52+ to było sporo zapytań o to jak przerobić taki czy inny model F-16 na to żeby przedstawiał maszynę używaną przez polskie lotnictwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixer Napisano 19 Października 2022 Share Napisano 19 Października 2022 (edytowane) 22 minuty temu, Staryfajter1954 napisał: Podałem przykłady samolotów, które na zachodzie a dokładniej w Wielkiej Brytanii o Kanadzie dobrze by się sprzedawały ponieważ to maszyny brytyjska i kanadyjska a Kanadyjczycy tego co mi wiadomo cieszy się ogromnym szacunkiem. Tym bardziej Arrow miałby szanse na sprzedaż i w Polsce ponieważ jednym z oblatywaczy był Polak Janusz Żurakowski. A co do F-16C Blok 52+ to było sporo zapytań o to jak przerobić taki czy inny model F-16 na to żeby przedstawiał maszynę używaną przez polskie lotnictwo. TSR-2 robi Airfix, a CF-105 HobbyCraft - w wydaniu Army pewnie kosztowałyby ze 300 PLN. Już widzę jak brytyjscy czy kanadyjscy sklejacze rzucają się do sklepów. Myślisz, że oni nie liczą się z kasą? Poczytaj trochę forum britmodeller to zobaczysz ze każdego funta, euro czy dolara na tym mitycznym zachodzie oglądają 5 razy przed wydaniem. Zarówno TSR-2 jak i CF 105 to samoloty który skończyły się zanim na dobre powstały. Pewnie kupiłaby to garstka zapaleńców, argument o polskim oblatywaczu moim zdaniem mocno naciągany. F-16, pewnie też koszt ze 200 PLN - dzieciaki i "patryjoci" kupią sobie Mistercrafta z polskimi kalkomaniami, a że w pudełku będzie stare Italeri w zupełnie innej wersji czy coś podobnego to im wisi. O poważniejszych, ambitnych projektach tego typu można myśleć jak firma umocni swoją pozycję na rynku, a do tego najlepsze właśnie takie "pewniaki" jak Arma teraz robi. Edytowane 19 Października 2022 przez Fixer 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xmen Napisano 19 Października 2022 Share Napisano 19 Października 2022 Arma powinna zrobić F-104. Prosta rura z małymi skrzydełkami. Letko na jednej ramce się zmieści. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wymysl Napisano 19 Października 2022 Share Napisano 19 Października 2022 27 minut temu, Xmen napisał: Arma powinna zrobić F-104. Prosta rura z małymi skrzydełkami. Letko na jednej ramce się zmieści. I z krzyżami można zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Staryfajter1954 Napisano 19 Października 2022 Share Napisano 19 Października 2022 26 minut temu, Xmen napisał: Arma powinna zrobić F-104. Prosta rura z małymi skrzydełkami. Letko na jednej ramce się zmieści. Dlaczego nie? F-104 może nie na jednaj a na dwóch ramkach by się zmieścił. Ostatni model jaki się na rynku pojawił to Revell z 1998 roku. Nie miałbym nic przeciw 104 opracowanej zupełnie na nowo wg współczesnych standardów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Staryfajter1954 Napisano 19 Października 2022 Share Napisano 19 Października 2022 Teraz, Wymysl napisał: I z krzyżami można zrobić Dlaczego z krzyżami ? Przecież F-104 był używany jeszcze przez 14 innych użytkowników na całym świecie w ciekawszych niż niemieckie kamuflażach jak choćby japońskie czy kanadyjskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BRAVO112 Napisano 19 Października 2022 Share Napisano 19 Października 2022 6 godzin temu, Roland_Sebastian napisał: rury niech wydają inni producenci to nie dotyczy oczywiscie Irydy z AH Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.