Skocz do zawartości

PZL.23/I - Tata wszystkich Karasi - 1:72


Mikolaj75

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, a czy zwróciliście uwagę, że ta widoczna ramka nie jest na środku tylko mniej więcej w jednej trzeciej szerokości kabiny?  Zrobiłem na szybko taki mały i może niezbyt dokładny szkic, ale widać na nim to o czym piszę.

Moim zdaniem autor ma całkowitą rację sugerując dwie ramki.    

Karaś ramki oszklenia.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim skromnym zdaniem jest jedna - tylko fotka pod skosem,

ale co innego mnie zastanawia...ten kawałek szkła od góry - czy on aby jest zaokrąglony na rogach?

to prototyp - tak mi się wydaje że tam są proste szyby tylko wstawione w ramki ...kto by się męczył z takim szkłem jak nie wiadomo czy samolot się sprawdzi....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie i konsultacje. W zasadzie kolega PioBan ujął precyzyjnie pogląd, który mi jest najbliższy. Nie wydaje mi się aby to było złudzenie, fotka, choć słaba, przedstawia jednak prawdziwy samolot i takich zniekształceń raczej nie powinno być, a asymetria byłaby nieznośna... Stawiam na dwie poprzeczki :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I poniżej sposób na szybką chłodnicę. IBG daje tak:

0AJADpLl.jpg

W moim modelu i tak poszło precz przez zmiany w kadłubie. W każdym razie rozpocząłem od przekładańca z wąskich pasków płytek:

9Cu2r9Il.jpg

Który został wklejony w obudowę dociętą do potrzebnych wymiarów (trzeba pamiętać o zachowaniu lekkiego łuku):

FB1bqKAl.jpg

Po zaokrągleniu boków i obróbce tak wygląda na modelu (wiadomo, że liczba płytek się nie zgadza, ale uważam, że do siedem dwójki ujdzie, jeśli nie umiemy fototrawić - około godzinki roboty):

zjSuWAKl.jpg

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podciech - przepraszam za zwłokę w odpowiedzi, weekend trochę był zajęty... Tu akurat były kulki 0,25 mm, wydaje się, że powinny się sprawdzić, podkład jako pierwszy test pokazał, że nie rażą (przynajmniej mnie), a poza tym nie ujawnił żadnych przykrości:

6IjDKhMh.jpg

0FCHyPCh.jpg

DOmG6Ibh.jpg

3ugNiHEh.jpg

DQEWEV4h.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź Mikołaju  :) . Wracając do modelu  przepięknie to wszystko wygląda. Jesteś magikiem w tym co robisz .Rewelacyjne zdjęcia model wygląda na nich jak render 3d w zapowiedziach od cenionej firmy modelarskiej . Pozdrawiam 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miki, u Ciebie to się ogląda jak kolejny, długo wyczekiwany odcinek ulubionego serialu :) Pochłania się z wilczym apetytem, a i tak człowiek wiecznie nienasycony. Podziwiam niezmiennie :)

Drobna uwaga. Nie wydaje Ci się, że profil osłony kabiny nie do końca współgra z grzbietem kadłuba? Mam wrażenie, że osłona ma nieco większy promień obłości niż kadłub i masz tam "schodek".   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, to się nie wydaje, ta rozbieżność tam jest, na szczęście na żywo nie tak wielka, a i są możliwości i pomysły, aby problem się optycznie zmarginalizował w przyszłości. Czy się nie przeliczę, to nie wiem, okaże się, na razie jestem dobrej myśli ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alu pięknie siadło. Bardzo ładnie wygląda 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za dobre słowo. Sianko - miłe co piszesz, ale to jednak prototyp i do budowy seryjnych przyda się tylko częściowo.

W zakresie metalurgii pierwsze etapy różnicowania:

TI9DtHgh.jpg


wbpAAOXh.jpg

Na razie tylko skrzydła bez centropłata, badam sobie zagadnienie, polecam przejrzeć opisy na modelpaint i kfs-miniatures - warto.

CDN..

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzychu, no zobaczymy jak to teraz z tymi wyjazdami będzie..

tenzan - w tym różnicowaniu największą trudność i upierdliwość stanowi maskowanie poszczególnych paneli, dobra godzina potrafi zejść, a potem parę sekund z aero. Na tym co widać są poza bazą, dodatkowe dwa kolory - aluminium i white aluminium, przy czym niektóre panele dostały aluminium lekkuchno podciemnione dark alu, a white raz kładłem na jedną warstwę, a raz na dwie - to też powoduje lekkie różnice. Wszystkie kolory na razie z palety Xtreme AK, na kadłub może jednostkowo dam Alclady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Metalizer dobrze się trzyma mimo maskowania. Jakiego podkładu używasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kapsel - Gunze Surfacer 1500 najczęściej, tu jako drugą warstwę dałem surfacer z Bilmodela - ładnie się kładzie i wygląda.

PiotrL - no właśnie tu jest takie zagadnienie, że uparłem się, aby był srebrny. Wynika to z faktu, że całe moje lotniczo-hobbystyczne życie tkwiłem w przekonaniu, zobaczywszy owo boczne zdjęcie prototypu, że był niemalowany. I to też zdecydowało o budowie, bo nasze khaki jest fatalnie smutne. W toku debat i nauki okazało się, iż dominujący jest pogląd o malowaniu - na wystawie samolot na pewno był dwukolorowy z oznaczeniami, wcześniej być może khaki/oliwka po całości. 

Jednakowoż aby samolot był pomalowany, musi być uprzednio - ta dam! - niepomalowany, i w takiej fazie go przedstawię, mimo że być może oznacza to obiekt, który nie zdążył się jeszcze wzbić do lotu ?

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



tu jako drugą warstwę dałem surfacer z Bilmodela - ładnie się kładzie i wygląda.


Własnie zachęcony zakupilem ten wynalazek. Czy po pomalowaniu powierzchnia była matowa czy półmat - jak surfacer1500 mrHobby?

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Mikolaj75 napisał:

PiotrL - no właśnie tu jest takie zagadnienie, że uparłem się, aby był srebrny. Wynika to z faktu, że całe moje lotniczo-hobbystyczne życie tkwiłem w przekonaniu, zobaczywszy owo boczne zdjęcie prototypu, że był niemalowany. I to też zdecydowało o budowie, bo nasze khaki jest fatalnie smutne. W toku debat i nauki okazało się, iż dominujący jest pogląd o malowaniu - na wystawie samolot na pewno był dwukolorowy z oznaczeniami, wcześniej być może khaki/oliwka po całości. 

Jednakowoż aby samolot był pomalowany, musi być uprzednio - ta dam! - niepomalowany, i w takiej fazie go przedstawię, mimo że być może oznacza to obiekt, który nie zdążył się jeszcze wzbić do lotu ?

W sumie logiczne - jednoznacznie uważa się ze srebrny metal pokrywany lakierem ochronnym - i potem zaczynają się dywagacje khaki - jaki? ciemny, wczesny,późny itd czy też srebrny - szaroniebieski,niebieskoszary itd...Oczywiście nie wspominając czy srebrny srebrny czy srebrny aluminiowy... :) Zresztą - parafrazując - jak fakty nie pasują do koncepcji - tym gorzej dla faktów

Oczywiście nie wspominam o podziwie dla warsztatu i sztuki - bo to byłoby trywialne....

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr - nagromadzenie niewiadomych dotyczących prototypu jakoś usprawiedliwia moją "srebrną" koncepcję. Zagadek i tak jest więcej, być może nawet trzeba będzie gotową pracę nazwać wizją autorską aniżeli modelem. W każdym razie miło, iż cieszy się zainteresowaniem.

Andrzej - to fajny pomysł, nawet kiedyś w Aeroplanie była fotka takiej modelarskiej scenki - ale pewnie się nie skuszę ?

sebastain - Bilmodelowy surfacer u mnie dał półmat ale taki w kierunku matu - to zresztą nawet jakoś tam widać na zdjęciach nieco wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.