Sławko Napisano 9 Grudnia 2012 Share Napisano 9 Grudnia 2012 wcisnij mocniej ten zbiornik tam nie ma prawa nic ciec Wczoraj delikatnie pojawiało się co nieco farby a dziś już nie - mozliwe, że jest to kwestia wyczucia z jaką siłą należy wcisnąć zbiornik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 9 Grudnia 2012 Share Napisano 9 Grudnia 2012 ja wcisnołem do oporu i staram się go nie wyjmowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tofik Napisano 10 Grudnia 2012 Share Napisano 10 Grudnia 2012 Zrobiłem sobie prezent na mikołaja i zakupiłem Harder&Steenbeck Ultra Narazie się nim tylko chwilkę pobawiłem ale już widać ze w porównaniu z pseudo-iwiatą to niebo a ziemia. Całkiem nowe mozliwosci, praca nim to czyta przyjemność a nie orka na ugorze jak z tym chińskim rupieciem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 10 Grudnia 2012 Share Napisano 10 Grudnia 2012 A jak z rozbieraniem i czyszczeniem? ile części trzeba myć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławko Napisano 10 Grudnia 2012 Share Napisano 10 Grudnia 2012 A jak z rozbieraniem i czyszczeniem? ile części trzeba myć? Całego jeszcze nie rozbierałem więc nie powiem ile ma części dokładnie. Co do mycia... czasem wystarczy solidne przepłukanie. Gdy jednak to za mało to trzeba odkręcić tylną osłonę i ukrytą pod nią nakrętkę przytrzymującą iglicę a następnie wyjąć i wytrzeć iglicę. Dysza, jak już tu pisałem, nie ma żadnego gwintu i po odkręceniu osłony po prostu wyjmujemy ją i czyścimy. Dysza jest większa niż w mojej pIwacie przez co łatwiej utrzymać ją w palcach podczas czyszczenia. Do pełni szczęścia można jeszcze wyjąć zbiornik z korpusu co da wygodniejszy dostęp do oczyszczenia kanału w korpusie. Oczywiście nie można zapomnieć o przetarciu także i zbiornika. Składanie odbywa się w kolejności odwrotnej i nie nastręcza żadnych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 10 Grudnia 2012 Share Napisano 10 Grudnia 2012 Czekam zatem na przypływ gotówki... dzięki za wyjaśnienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matthew Napisano 10 Grudnia 2012 Share Napisano 10 Grudnia 2012 Jak wyżej koledzy, szczerze polecam ten aerograf. Zakupiłem go niedługi czas temu i naprawdę jest świetny. Warto tylko dokupić większy zbiorniczek na farby, bo z tego trochę za szybko schodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabatms Napisano 13 Grudnia 2012 Share Napisano 13 Grudnia 2012 Czekam zatem na przypływ gotówki... dzięki za wyjaśnienia ja też chcę kasy ale na "evo" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tap-chan Napisano 18 Grudnia 2012 Share Napisano 18 Grudnia 2012 Witam, ja zajmuję się malowaniem większych modeli (czołgi w 1:25). Rozglądałem się ostatnio i spodobał mi się Paasche Talon TG-3F - przyjemny zestawik za już nieco mniej przyjemną cenę. Biorąc jednak pod uwagę Iwaty za 1000 to tani jak barszcz. Pytanie - czy ktoś może miał go w rękach? Czy wart jest swojej ceny? http://allegro.pl/aerograf-paasche-talon-tg-3f-nowy-okazja-i2858422690.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apache Napisano 19 Grudnia 2012 Share Napisano 19 Grudnia 2012 Aerograf nie "ciągnie" farby.Po naciśnieciu spustu powietrze leci a bardzo mało farby.Aero to tg130. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 19 Grudnia 2012 Share Napisano 19 Grudnia 2012 za gesta farba,zapchana dysza .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinej Napisano 19 Grudnia 2012 Share Napisano 19 Grudnia 2012 Zagadnienie zdaję się znane, ale odpowiedzi nie mogłem znaleźć - chodzi o zjawisko "prószenia" aerografu, tj. nie mogę uzyskać 'czystego psiknięcia', zawsze towarzyszy temu odprysk farby. Próbowałem już z niskim i wysokim ciśnieniem, farbą słabo i mocno rozcieńczoną, z bliska i daleka ale zawsze ten sam efekt. Aerograf to pseudoiwata - czy to jest przyczyna ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 19 Grudnia 2012 Share Napisano 19 Grudnia 2012 farba jaka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinej Napisano 19 Grudnia 2012 Share Napisano 19 Grudnia 2012 farba jaka Próbowałem z Tamiya XF-1 i Gunze H308, obie rozcieńczałem Leveling Thinnerem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 19 Grudnia 2012 Share Napisano 19 Grudnia 2012 mysle ,ze za mało rozcienczona i zle dobrane ciśnienie ,ale niech wypowie sie ktos bardziej obeznany np. Kamil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinej Napisano 20 Grudnia 2012 Share Napisano 20 Grudnia 2012 mysle ,ze za mało rozcienczona i zle dobrane ciśnienie ,ale niech wypowie sie ktos bardziej obeznany np. Kamil Rozcieńczałem niemal do gęstości wody, więcej już się nie dało bo farba spływałaby. Jeśli to nie wina aerografu, bo to właśnie z nim coś może być nie tak (?), to prawie na pewno winowajcą jest ciśnienie. Na jakim maluję, cóż... nie jestem w stanie odpowiedzieć, powietrze do aerografu dociera z tzw. kompresorka/inhalatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 20 Grudnia 2012 Share Napisano 20 Grudnia 2012 Za duże ciśnienie, słabej jakości rozcieńczalnik. To też są możliwe opcje. Ale czynnika "humbrol matowy" nie można tutaj zignorować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinej Napisano 20 Grudnia 2012 Share Napisano 20 Grudnia 2012 Za duże ciśnienie, słabej jakości rozcieńczalnik. To też są możliwe opcje. Ale czynnika "humbrol matowy" nie można tutaj zignorować. Ciśnienie być może, ale rozcieńczam dedykowanym. "Humbrol matowy" - tego nie znam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 20 Grudnia 2012 Share Napisano 20 Grudnia 2012 Matowy humbrol po prostu tak ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klobukos Napisano 24 Grudnia 2012 Share Napisano 24 Grudnia 2012 Posiadam aero tzw pseudo Ivatę - marki Fachowiec z dyszą 0,3. Mam problem z jego (niedokładnym?) czyszczeniem Używałem go już kilkanaście razy. Maluję akrylami, sido oraz surfacerem. Zawsze po malowaniu kilkukrotnie płuczę go zmywaczem wamodu. Ostatnio miałem problemy z jego zasychaniem, więc po każdym malowaniu wyciągam iglicę i ją również czyszczę - na niej zasycha farba. Dziś zapchał się myślałem totalnie. Okazało się, że zasycha farba w kanale pomiędzy zbiorniczkiem na farbę a dyszą - i w zasadzie nie wiem dlaczego. Farbka w zbiorniczku nie stoi dłużej niż 10 minut, co kilka minut malowania zatykam dyszę i mieszam farbę 'cofając powietrze'. Do akryli zawsze dodaję retarder, do surfacera nie (leveling thinner już go posiada). Dlaczego tak się dzieje i jak tego uniknąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cloner16 Napisano 25 Grudnia 2012 Share Napisano 25 Grudnia 2012 No właśnie. Ja mam podobne cuda w swoim. Dlatego... Czy iwaty i inne aerografy powyżej 500zł są tak bardzo warte swojej ceny? Czy to prawda ze są niedozajechania jak kałasznikow? Czy również ich wytrzymałość jest o wiele większa? Jeśli wszystkie te twierdzania są prawdą czy ktoś mógłby mi polecić aerogeaf którym dam radę malować pojazdy oraz np. peleryny figurek z warhammer? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 25 Grudnia 2012 Share Napisano 25 Grudnia 2012 Aerografy, podobnie jak chyba wszystkie dostępne na rynku urządzenia podlegają zasadzie, która mówi, że ich użytkowa wartość rośnie odwrotnie proporcjonalnie do kwadratu przyrostu ceny. Ten kwadrat to też umownie, bo wykładnik potęgi jest tu w zasadzie również rosnący. Być może Kałasznikow rządzi się innymi prawami prawami, nie mam pojęcia, ale wydając pięć razy więcej na aerograf na pewno nie dostaniesz pięć razy lepszego sprzętu. Dostaniesz trochę lepszy i to trochę może się znaleźć w rejonach dla Ciebie mało ważnych, albo np. ujawniać się dopiero przy działaniach, których w ogóle nie będziesz czynił. Zawsze najlepiej jest popróbować sprzętem kumpla, o ile komfort ogólny obcowania z urządzeniem wyższej klasy i satysfakcja z tego wynikająca nie jest wystarczającą nagrodą za wydaną kasę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 25 Grudnia 2012 Share Napisano 25 Grudnia 2012 Polecam cos H&S ,ja mam najtańszy Ultra /ok 270 zł/ i tam czyszczenie to bajka choc nadal używam zamiennie piwaty ma juz kilka ładnych latek ale czyszczenie już nie jest tak kolorowe .Z H&S masz jeszcze Evo i Infinity http://www.fine-art.com.pl/category/aerografy-harder-steenbeck Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
produdi Napisano 26 Grudnia 2012 Share Napisano 26 Grudnia 2012 Witam Mam mały problem z H&S evo silverline . Otóż wczoraj go wymyłem a dziś podczas malowania powietrze cofało mi się do zbiorniczka z farbą . Co bym nie zrobił to i tak to samo zjawisko . Jaka może być tego przyczyna ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
babcia131 Napisano 26 Grudnia 2012 Share Napisano 26 Grudnia 2012 Zatkana dysza wylotowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi