Qz9 Napisano 22 Października 2019 Share Napisano 22 Października 2019 (edytowane) To tak nie działa, pisało ci juz kilka osób. Igła nie centryczna to norma. Jak farba płynie wyciągana podcisnieniem to odciągnięcie iglicy powoduje że ona się wirtualnie centruje w strumieniu. to sa dwa różne stożki - profil iglicy i profil wewnatrz dyszy. Nie ma problemu, że iglica nie jest idelnie w osi. Gdyby było inaczej aerograf nie mógłby zrobic okrągłej plamki tylko robił by skośną. Robi twój skośną? nie to nie mamy o czym gadac. Sprawdziłes ten zawór, czy nie masz zdławionego? jeśli aerograf na farbie-wodzie sie dusi to znaczy że nie ma właściwego przepływu powietrza albo farba nie jest zabierana z dyszy. objawy które opisujesz świadcza o tym, że nie masz wystarczającego podciśnienia, żeby pociągnac farbę. Albo masz zdławione podawanie powietrza albo żle dokręcony nozzle cap i dysza ci z niego nie wystaje wystarczająco. masz farbę na gwincie od srodka co by świadczyło o tym, że farba idzie do srodka aerografu a nie na zewnątrz. I zacznij zaprzyjaźnianie się z aero od normalnego strumienia. sprawdż co sie musi stac, żebyś nim malował normalnie. potem zacznij schodzić do cieńkich kreseczek. Edytowane 22 Października 2019 przez Qz9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tap-chan Napisano 22 Października 2019 Autor Share Napisano 22 Października 2019 (edytowane) Żeby nie być gołosłownym: PS-264 Adler AD-7781 Adler AD-7704 PS-289 PS. Wychodzi na to, że po prostu będę musiał księżniczkę traktować inaczej i starsze farby mieszać w myjce. Edytowane 22 Października 2019 przez Tap-chan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thalgonis Napisano 22 Października 2019 Share Napisano 22 Października 2019 W moim PS-289 jest tak samo jak u Ciebie, a nie mam takich „objawów” jak Ty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tap-chan Napisano 22 Października 2019 Autor Share Napisano 22 Października 2019 Może ten typa tak ma? Skłaniam się ku teorii, że taki właśnie ficzer w połączeniu z niedokładnie wymieszaną starszą farbą dał ten oto efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 22 Października 2019 Share Napisano 22 Października 2019 6 godzin temu, Tap-chan napisał: Farba momentalnie zapychała aero. Robiłem preshading, kreska w miarę cienka przecież, i żeby utrzymać grubość linii musiałem cały czas odchylać spust, bo trzymany w jednej pozycji zaraz powodował zanikanie strumienia.. Wg mnie, to klasyczne zarastanie igły. Czym rozcieńczasz Tamiyę? Następnym razem w takiej sytuacji obejrzyj igłę. Sądzę, że zobaczysz ją z obwódką przyschnietej farby w pobliżu dyszy. To, że inny aero działa lepiej, o niczym nie świadczy. Inny profil dyszy może sprawiać, że otwiera się ona szybciej i blokada zostaje spłukana zanim zacznie przytykać przepływ. Bardziej agresywny rozcieńczalnik, albo wolniej wysychający może tu pomóc. Sądzę, że właśnie dlatego Gunze zachowuje Ci się lepiej. Ale główny problem leży wg mnie w zamykaniu dopływu powietrza PRZED zamknięciem farby. Zapewne minimalnie przed. Odrobina nie zdmuchniętej farby zaschnie w pobliżu dyszy i gotowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baas ArK Napisano 22 Października 2019 Share Napisano 22 Października 2019 8 godzin temu, Tap-chan napisał: Farba momentalnie zapychała aero. Robiłem preshading, kreska w miarę cienka przecież, i żeby utrzymać grubość linii musiałem cały czas odchylać spust, bo trzymany w jednej pozycji zaraz powodował zanikanie strumienia. Robię kreskę, przerwa i odpuszczenie spustu żeby przejechać w nowe miejsce (max 1 sekunda) i już przy nowej linii delikatne odchylenie spustu nic nie daje. I tak odciągam pół spustu i nic, przesuwam nad papier, daję delikatnie mocniej i sru, kleks. ... ...i widzę "woda" leci. Mam prawie identyczne objawy jak Tap-chan. Tylko na HS Evo Chwilę jest ok, potem jakby przysychało, więc na bok i pełne otwarcie żeby przedmuchać, znowu dobrze i ... "woda". Humbrol, Hataka Orange, Gunze C, bez różnicy. Mieszane poza aero. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 23 Października 2019 Share Napisano 23 Października 2019 8 godzin temu, Baas ArK napisał: Mam prawie identyczne objawy jak Tap-chan. Tylko na HS Evo Chwilę jest ok, potem jakby przysychało, więc na bok i pełne otwarcie żeby przedmuchać, znowu dobrze i ... "woda". Humbrol, Hataka Orange, Gunze C, bez różnicy. Mieszane poza aero. Taka sama rada jak dla Tap-Chan-a. Obejrzyj igłę. Jeśli zarasta, to być może źle operujesz spustem. Można również pomyśleć o przepolerowaniu igły. Ustawienie nieco większego ciśnienia też może pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tap-chan Napisano 23 Października 2019 Autor Share Napisano 23 Października 2019 Wg mnie, to klasyczne zarastanie igły. Czym rozcieńczasz Tamiyę? Następnym razem w takiej sytuacji obejrzyj igłę. Sądzę, że zobaczysz ją z obwódką przyschnietej farby w pobliżu dyszy. To, że inny aero działa lepiej, o niczym nie świadczy. Inny profil dyszy może sprawiać, że otwiera się ona szybciej i blokada zostaje spłukana zanim zacznie przytykać przepływ. Bardziej agresywny rozcieńczalnik, albo wolniej wysychający może tu pomóc. Sądzę, że właśnie dlatego Gunze zachowuje Ci się lepiej. Ale główny problem leży wg mnie w zamykaniu dopływu powietrza PRZED zamknięciem farby. Zapewne minimalnie przed. Odrobina nie zdmuchniętej farby zaschnie w pobliżu dyszy i gotowe. Otóż nie. Na pierwszym modelu zostawiałem kropki przy podawaniu farby. Poszukałem, okazało się, że aero pluje resztką farby pozostałej na igle, od tego czasu oduczyłem się odcinać powietrze przed lub równo z farbą.Tamkę rozcieńczałem MLT. Teraz tak sobie myślę, że może ja Lacquer Retardera z przyzwyczajenia dodałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 23 Października 2019 Share Napisano 23 Października 2019 19 minut temu, Tap-chan napisał: Otóż nie. Na pierwszym modelu zostawiałem kropki przy podawaniu farby. Poszukałem, okazało się, że aero pluje resztką farby pozostałej na igle, od tego czasu oduczyłem się odcinać powietrze przed lub równo z farbą. Czasem, szczególnie pracując z drobnym otwarciem spustu może to umknąć. I nawet nie zauważysz, bo nie ma plucia. Odrobina farby na igle jest zbyt mała albo już przyschła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baas ArK Napisano 23 Października 2019 Share Napisano 23 Października 2019 HKK, igła czysta, spróbuję z ciśnieniem, ale dopiero koło soboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek R Napisano 29 Października 2019 Share Napisano 29 Października 2019 Witam , mam pytanie gdzie dokupię igłę i dysze do tego aero : Mr.Hobby PS-289 Mr. Procon Boy WA Platinum (0.3 mm) ver.2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
push-up78 Napisano 29 Października 2019 Share Napisano 29 Października 2019 3 minuty temu, Przemek R napisał: Witam , mam pytanie gdzie dokupię igłę i dysze do tego aero : Mr.Hobby PS-289 Mr. Procon Boy WA Platinum (0.3 mm) ver.2 A w M-ZONE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemek R Napisano 29 Października 2019 Share Napisano 29 Października 2019 1 minutę temu, push-up78 napisał: A w M-ZONE Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baas ArK Napisano 1 Listopada 2019 Share Napisano 1 Listopada 2019 W dniu 23.10.2019 o 09:20, HKK napisał: Taka sama rada jak dla Tap-Chan-a. Obejrzyj igłę. Jeśli zarasta, to być może źle operujesz spustem. Można również pomyśleć o przepolerowaniu igły. Ustawienie nieco większego ciśnienia też może pomóc. Niestety ze smutkiem donoszę, że nic się nie zmieniło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 2 Listopada 2019 Share Napisano 2 Listopada 2019 8 godzin temu, Baas ArK napisał: Niestety ze smutkiem donoszę, że nic się nie zmieniło. Cóż, jakaś przyczyna być musi. Jeśli na pewno nic z tego co wymieniłem, to może za gęsta farba lub w ostateczności uszkodzona dysza . Zakładam, że dysza czysta. Nie widząc sprzętu, trudno coś więcej radzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
push-up78 Napisano 2 Listopada 2019 Share Napisano 2 Listopada 2019 Niestety podczas malowania należy mieć pod ręką pędzelek z rozcieńczalnikiem i co parę chwil przemyć końcówkę iglicy.Nie ma takiego sprzętu by na szpicy igły nic nie zasychało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 2 Listopada 2019 Share Napisano 2 Listopada 2019 (edytowane) Godzinę temu, push-up78 napisał: Niestety podczas malowania należy mieć pod ręką pędzelek z rozcieńczalnikiem i co parę chwil przemyć końcówkę iglicy.Nie ma takiego sprzętu by na szpicy igły nic nie zasychało. Przy malowaniu mocno rozcieńczoną farbą i przy stosowaniu odpowiednich farb, nie widzę takiej potrzeby. Uwierz mi, nie mam z tym problemów. Ale jeśli ktoś chce malować jednocześnie drobną, ale kryjącą plamką to owszem, skazuje się na taką walkę. Edytowane 2 Listopada 2019 przez HKK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tap-chan Napisano 2 Listopada 2019 Autor Share Napisano 2 Listopada 2019 (edytowane) Sprawdź uszczelniacz na gwincie dyszy. U mnie był nierównomiernie położony i przepuszczał powietrze. Poza tym było go mało i przy dokręconej dyszy była ona zaledwie zlicowana z powierzchnią aircapa. Położyłem uszczelkę z maskolu, nieco grubszą niż firmowa co dało większy dystans i farba już nie zasycha w dyszy. Edytowane 2 Listopada 2019 przez Tap-chan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HKK Napisano 2 Listopada 2019 Share Napisano 2 Listopada 2019 5 godzin temu, Tap-chan napisał: Sprawdź uszczelniacz na gwincie dyszy. U mnie był nierównomiernie położony i przepuszczał powietrze. Poza tym było go mało i przy dokręconej dyszy była ona zaledwie zlicowana z powierzchnią aircapa. Położyłem uszczelkę z maskolu, nieco grubszą niż firmowa co dało większy dystans i farba już nie zasycha w dyszy. Ale mówimy o HS Evolution. Tam dysza jest wkładana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golf czarny Napisano 2 Listopada 2019 Share Napisano 2 Listopada 2019 ta porada nie jest pozbawiona wad...ale jak się wkurzę tym całym zapychaniem, co w moim EVO należy do rytuału, to cofam igłę tak z 1-2 mm. To już nie nie jest kreseczka albo kropeczka . Coś za coś ale spokój jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baas ArK Napisano 2 Listopada 2019 Share Napisano 2 Listopada 2019 (edytowane) Tak myślę, żeby jeszcze spróbować pod uszczelkę coś podłożyć. Nie jestem mistrzem aerografu, ale na Adlerze tego nie miałem (ot, taka ciekawostka przyrodnicza). A propos konia (Adlera): nie zalega komuś gdzieś w kącie/piwnicy/strychu nieużywany już 7790? Potrzebuję w sumie jedną część. Edytowane 3 Listopada 2019 przez Baas ArK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnrambo Napisano 4 Listopada 2019 Share Napisano 4 Listopada 2019 Proszę o pomoc : jak wyczyścić (osuszyć ) zaparowany przeźroczysty filtr przy reduktorze ? Czy da się to odkręcić ? (próbowałem - ale nie idzie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arhtus Napisano 4 Listopada 2019 Share Napisano 4 Listopada 2019 (edytowane) Jeśli chodzi o ten przezroczysty plastikowy słoiczek to da się go odkręcić tylko trzeba użyć troszkę więcej siły. Ja go złapałem kluczem nastawnym (żabka) za te wypustki przy samym reduktorze, dodatkowo przez szmatkę, żeby go nie pokruszyć. Wiadomo trzeba to robić z wyczuciem bo firmowo jest naprawdę mocno skręcony, a gdy się uda odkręcić to potem go lepiej tak bardzo siłowo nie dokręcać. Pod tym słoiczkiem jest taki duży gumowy oring, którego aż tak mega mocno chyba nie ma sensu dokręcać, po prostu mocno w ręcach wystarczy Edytowane 4 Listopada 2019 przez arhtus 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnrambo Napisano 4 Listopada 2019 Share Napisano 4 Listopada 2019 Dziękuję - zgodnie ze wskazówkami - udało się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjp_a_man Napisano 4 Listopada 2019 Share Napisano 4 Listopada 2019 Godzinę temu, johnrambo napisał: Proszę o pomoc : jak wyczyścić (osuszyć ) zaparowany przeźroczysty filtr przy reduktorze ? Czy da się to odkręcić ? (próbowałem - ale nie idzie) Na pytanie czy da się odkręcić już udzielono odpowiedzi, którą zweryfikowałeś. Czy twój cwancykator nie posiada takiego dzynksa zwanego w Fachsprache wihajster? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.