Jump to content

Dornier Do-24K - Italeri plus dodatki - 1:72


Recommended Posts

W ramach pacyficznego konkursu na pwm buduję swoją pierwszą łódkę.

thGpIo1l.jpg

Będzie powolutku...

Italeri dba o naszą inwencję względem wnętrza i zostawia nam wolną rękę w tym zakresie. Najpierw ogólnie ścianki działowe:

zo1CNMBl.jpg

Przygotowałem pozycjonery:

ektJMDol.jpg

Dzięki nim wręgi się wpasowują i na tej bazie dorobię podłogę i ścianki boczne mając zamiar zrobić coś w rodzaju wewnętrznej skorupki:

tW4Pe3Vl.jpg

CDN :)

  • Like 5
Link to post
Share on other sites
  • Replies 154
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

No to wreszcie kadłub sklejony: I kilka zbliżeń: CDN... 

Efekty dla oka słabo widoczne, a roboty dużo. Italerka dała w zasadzie gładkie skrzydło. Zostało oilniowane, onitowane, doszły różne własnej roboty osłony popychaczy, zawiasy, chwytanka, łączenia itp.

Baas ArK - no na pewno coś tam trzeba będzie dorobić.. 😉 Mała aktualizacja - ponieważ w moich warsztatach wypowiedzi często akcentują sprawy detali, chcę pokazać, że także inny aspekt jest ważny

Posted Images

O - to już wiem czym się różni wersja "historic upgrade" od oryginalnej - w tej nowszej jest dodane wnętrze 🙂

Najlepsza zabawa dopiero przed tobą - czyli ustalanie położenia wsporników skrzydła bez kołków mocujących...

Mój jest już na wykończeniu w trakcie brudzenia:

do24t.thumb.png.9d76a58f86d57e71f7301ea04a709bb8.png

Edited by Fixer
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Dzięki za zainteresowanie. Fixer - ładnie się Twój Dornier prezentuje. Oczywiście spodziewam się różnych "premii górskich" w tym modelu.

Natomiast Panowie nie będzie to model w stylu Tomaszowego Wellingtona, planuję nieco prostszą tzw. festiwalową konwencję, choć coś tam oczywiście będzie otwarte i zmienione 😉

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Mikolaj75 napisał:

Italeri dba o naszą inwencję względem wnętrza i zostawia nam wolną rękę w tym zakresie.

Tak mówi tylko opanowany dyplomata albo optymista . Teraz już wiem dlaczego Tobie tak wszystko wychodzi . I to jeszcze ładnie . Nic Cię nie zniechęca .

Pozdrawiam Hello

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Hello napisał:

Tak mówi tylko opanowany dyplomata albo optymista . Teraz już wiem dlaczego Tobie tak wszystko wychodzi . I to jeszcze ładnie . Nic Cię nie zniechęca .

Pozdrawiam Hello

To model sprzed 40 lat - cudów nie ma. zresztą jak wiadomo zrobili "zremasterowany" zestaw z bardziej rozbudowanym wnętrzem.

 

Fixer - mam pytanie - jakimi kolorami malowałeś swojego Do 24?

Mikołaj75  - też mam pytanie - a nie korci Cię zrobić wnętrze razem z przedziałem ratunkowym?

Link to post
Share on other sites

A nie powinno być Schwarzgrun RLM 70 i  Dunkelgrun RLM71?  Przynajmniej takie były instrukcje Luftwaffe dotyczące malowania samolotów niemyśliwskich . Właściwie obowiązywało to do końca wojny z niewielkimi modyfikacjami.

EDIT - Sprawdziłem, masz rację

Edited by WujekAlice
Link to post
Share on other sites

Cóż, Suczka jest tak wymagającym tematem, że przerwy są nieuniknione. Ale niebawem jakiś nowy wpis się tam pojawi.

Wujek - myślałem o tym, ale jednak K (Holender) różni się od T. Na chwilę obecną nie dysponuję kwitami na ten przedział w wersji K. Ostrzeżenie - bohater wielu walkaroundów z Holandii ma wprawdzie holenderskie barwy ale to nie K.

Link to post
Share on other sites

Nie K. Holenderskie miały nieco inne wieżyczki strzeleckie, inne uzbrojenie strzeleckie - karabiny Colt Browning zamiast MG15,  poza tym inne silniki Wright Cyclone. Ale nie wiem, czy akurat to wpływ na kształt samych gondoli silnikowych.

Link to post
Share on other sites

Baas ArK - no na pewno coś tam trzeba będzie dorobić.. 😉

Mała aktualizacja - ponieważ w moich warsztatach wypowiedzi często akcentują sprawy detali, chcę pokazać, że także inny aspekt jest ważny - planowania i przygotowania bazy pod owe detale. Cóż nam bowiem po najładniej wykonanym podzespoliku, jeśli umieścimy go w jakiejś niezagospodarowanej brzydkiej przestrzeni.

Italkowy Dornier akurat tych otchłani ma w sobie trochę. Poprzednio pokazałem wręgi - te przednie połączyłem "mostkami" - klejenie nastąpiło w kadłubie i dopiero po wyschnięciu zespół wyjąłem - dzięki temu jest dokładnie w takich odległościach i pozycjach jak trzeba:

AL0vcwsl.jpg

Następnie dorobiłem podłogę w układzie V - ma to zaimitować dno łodzi - choć faktycznie będzie finalnie mało widoczne po zamontowaniu kolejnych detali. Pod kokpitem widać cztery trapezowe płytki - to gołe na razie ścianki boczne:

mw9kbmml.jpg

Każda została indywidualnie docięta poprzez bardzo precyzyjne wymiarowanie i "ciachanie" po kilka dziesiątych milimetra. Dzięki temu pasują praktycznie idealnie tworząc spójną przestrzeń kokpitu - mogę je teraz spokojnie detalować bez obaw o wspomniane wyżej "czarne dziury":

7lQZ850l.jpg

CDN :)

  • Like 9
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.