Skocz do zawartości

[Pojazdy wojsk.] Zadajemy pytania. Otrzymujemy odpowiedzi.


Złośliwiec

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Rigiel napisał:

PZ III M ... . Czy podzieliłby się ktoś zdjęciem jak powinno wyglądać łączenie i spawy w miejscu, gdzie płyta boczna łączy się z wanną i tyłem, jak na zdjęciu ?

Taki jak Twój model -  Pz.Kpfw.III ausf.M 1047165102_meser262@Ausf.M.thumb.jpg.0b11034000eb0d1b2aadb375ba37a215.jpgPopatrz - myślę że zdjęcie zastąpi wiele słów.:szampan1:

 

Pozdrawiam

Krzysztof

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc.  Udało mi się przywrócić kształt płyt i połączeń z użyciem skalpela i pilników,  cieszy mnie to bardzo,  ponieważ widzę jak bardzo wzrosły moje umiejętności w budowie :D  Wydaje mi się, że wygląda to znacznie lepiej niż wcześniej.

Czeka mnie jeszcze trochę zabawy w łatanie i szlifowanie rury wydechowej z tłumikiem, bo w tym zestawie jest wykonana tragicznie z dwóch połówek. Szkoda, że nie można dostać jakichś zamienników z plastiku/ żywicy albo drukowanych w 3D

187725376_293437042486742_3707475624994697295_n.thumb.jpg.2b35d44016316edeee2cb9cdc2fac697.jpg

Edytowane przez Rigiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy z forum Odkrywcy szukają informacji , jaka polska jednostka lub formacja miała oznaczenie na pojazdach "żółty wiatrak"

 

Może ktoś wie coś na ten temat , podobno oznaczenia te były na Starach 660 z zabudową specjalną i na Gazach 69 , widziane były około 20 lat temu w północno-wschodniej Polsce i na poligonie w Toruniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Cypis napisał:

Koledzy z forum Odkrywcy szukają informacji , jaka polska jednostka lub formacja miała oznaczenie na pojazdach "żółty wiatrak"

 

Może ktoś wie coś na ten temat , podobno oznaczenia te były na Starach 660 z zabudową specjalną i na Gazach 69 , widziane były około 20 lat temu w północno-wschodniej Polsce i na poligonie w Toruniu.

To była prawdopodobnie 16 Kaszubska Dywizja Pancerna. Ale ona została rozformowana w 1989r. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam pytanie o ten produkt: Mr Hobby C181 semi-glos primary for coat.

1453167505_Beztytuu.jpg.e18f98e0852a66735bab15cb321bfd5f.jpg

Nie jest to lakier z serii GX więc pytanie jest o to czy nadaje się do położenia na kalki i późniejszą pracę na nim olejami, czy jest to produkt typu połóż i już więcej na modelu nic nie rób?

 

 

Edytowane przez TAW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanko - chcę spróbować sił z Królewskim Tygrysem - Takom wydaje mi się bardzo fajny, tylko kwestia które wersja z dopiskiem "with new track parts" czy bez? a może lepiej sięgnąć po inną markę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Usul napisał:

Szybkie pytanko - chcę spróbować sił z Królewskim Tygrysem - Takom wydaje mi się bardzo fajny, tylko kwestia które wersja z dopiskiem "with new track parts" czy bez? a może lepiej sięgnąć po inną markę?

Wg mojej wiedzy modele grupuję w kolejności:

1. Meng

2..Takom

3. Dragon/Zvezda (wykastrowane bez metalowej lufy i blaszek)

4, Hobbyboss

5. Academy/ICM/Airfix (podobna jakość)

6. Tamiya

 

Edytowane przez robertmodelarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy, ktoś coś wie na temat naszego Shermana M4A2 (76), który  walczył w Berlinie  w 1945 roku?

 

polski sherman.jpg

Opis zdjęcia z ksiazki: Battleline 2 Comrade emcha Red army shermans of ww2 Claude Gillono with Leife Hulbert

Below: M4A2 (76) W. 1st Polish Tank Corps. Berlin, April 1945. Although the Poles
made quite a show of rejecting the Sherman in favour of the T-34, the photograph on
which our illustration is based proves that at least one was used. Reproduced in a
post-war Polish publication the original caption places this tank in Gdansk, however
the white aerial recognition band suggests that the photograph was almost certainly
taken in Berlin. The unit insignia of one of the tank regiments of 1st Mechanised
Corps is somewhat speculative but does resemble the indistinct marking partly visible in our
photograph and would have been possible as both units took part in the
fighting for the German capital. Above: A top view of the turret
of an M4A2 showing the whiteaerial recognition marking
which was applied to many Soviet armoured vehicles
operating in central Germany shortly before the battle for Berlin began. By this time US
ground attack aircraft were ranging deep inside the Reich
and the prominent white bands were intended to prevent attacks on friendly forces. Intriguingly, a Luftwaffe intelligence report of April 1945 mentions that Polish tanks could be distinguished by a white bordered, black triangle marking carried on the turret roof. Above and below: M4A2 (76) W. 1st Mechanised Corps, 219th Tank Brigade. Berlin, April 1945.
The large numbers displayed on the turrets of these two tanks are probably individual numbers, while the entire brigade used a variation of the hull marking.
 

Edytowane przez robertmodelarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już na którymś forum była dyskuska  na ten temat. Najprawdopodobniej wzięło siė to z ówczesnej gazety polskiej propagandy zatytułowane nasi w Berlinie, przedstawiające sowieckiego Shermana  z podpisem nasi.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, martinello napisał:

Ściema i fotomontaż...

Dziękuję za informację, ale fajnie wygląda, jak ktoś nie ma weny na M4A2(76) to można robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.05.2021 o 10:35, Usul napisał:

Ok, dziękuję za podpowiedzi 🙂 Zamówię tego:

takom-2096-wwii-german-king-tiger-initia

Robiłem go, jest trochę problematyczny, gąsienice są bardzo delikatne i łatwo się rozpadają nawet przy ostrożnym manipulowaniu. Też w całym modelu sporo nadlewek i dodatkowego czyszczenia, góra kadłuba słabo pasuje do spodu, trzeba się dużo pobawić, żeby uzyskać czyste połączenia. Jeśli chcesz oszczędzić sobie nieco nerwów to polecam metalowe odpowiedniki gąsieniec :D

Edytowane przez Rigiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o King Tigera z ICM, to z tego co się orientowałem jest to ten sam zestaw co Revell. Doprecyzowując (bo są dwa King Tigery ICM) chodzi o zestaw bez wnętrza, fototrawionek i ogniwkowych gąsienic - ten ICM to jest to samo co Revell. ICM chodzi po jakieś 130 zł, a z Revellem rozrzut cen jest bardzo duży (100-200 zł albo i więcej). Także lepiej solidnie przeczesać Internet zanim się kupi. Ja mam dwa problemy z tym Revellowskim King Tigerem (dlatego być może nieprędko się z nim zmierzę):

 

1) Gąsienice gumiaki;

2) Błotniki boczne odlane razem z górą kadłuba. Jeśli robimy czołg z Zimmeritem, to potencjalnie może to być problem. Np. rolką przy samym błotniku Zimmeritu raczej nie dam rady wygnieść. Także moim zdaniem zrobili błąd wykonując górę kadłuba i błotniki jako jeden element.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy orientuje się ktoś jak powinna wyglądać część Jagtigera ze zdjęcia ?

Widziałem, że u wielu modelarzy zostaje zachowana jakby odrębność tej części z otworami na szekle od reszty wanny kadłuba,  ale czy przypadkiem nie powinna ona stanowić jednolitej całości z wanną kadłuba ?

Jestem nieco w kropce i nie wiem, co powinienem z tym zrobić, czy zaszpachlować na równo,  czy zostawić tak jak jest z wyraźnym ,,rowkiem'' pokazującym odrębność tej części kadłuba191642804_1166576873836979_1628491660365083233_n.thumb.jpg.361d5a58ca0ba7f94d63fc5e9617965e.jpg

 

I ponownie ta sama część tylko od strony dolnej przedniej płyty kadłuba. Czy powinienem wypełnić tą wolną przestrzeń między fragmentem zwolnicy oraz dolnej płyty ?

191418076_1676062969254886_5483525280247927926_n.thumb.jpg.bded14bce9e077e92b9fbed391fc7eac.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś pomogę: co do pierwszego to raczej było w całości to jedna płyta

781037202_JagdtigerDetails_08.thumb.jpg.84e5b1c5cc515b12689cb90394bc3d44.jpg

a drugie to tam ma być spaw na dole

1194589802_JagdtigerPorsche09.jpg.700dccab8b3979bc1b43637314bfaa7c.jpg

Pozdrawiam

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rigiel napisał:

Czy orientuje się ktoś jak powinna wyglądać część Jagtigera ze zdjęcia ?

 

1 godzinę temu, Rigiel napisał:

I ponownie ta sama część tylko od strony dolnej przedniej płyty kadłuba. Czy powinienem wypełnić tą wolną przestrzeń między fragmentem zwolnicy oraz dolnej płyty ?

ad.1 - Zaszpachluj na gładko tę szczelinkę.

ad.2 - Musi być tam gruby spaw.1303574341_meser262@JagdT.thumb.jpg.07b7665c26be9744aaf3c7fb324fda80.jpg

 

Pozdrawiam

Krzysztof

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mr_X napisał:

Jeśli chodzi o King Tigera z ICM, to z tego co się orientowałem jest to ten sam zestaw co Revell. Doprecyzowując (bo są dwa King Tigery ICM) chodzi o zestaw bez wnętrza, fototrawionek i ogniwkowych gąsienic - ten ICM to jest to samo co Revell. ICM chodzi po jakieś 130 zł, a z Revellem rozrzut cen jest bardzo duży (100-200 zł albo i więcej). Także lepiej solidnie przeczesać Internet zanim się kupi. Ja mam dwa problemy z tym Revellowskim King Tigerem (dlatego być może nieprędko się z nim zmierzę):

 

1) Gąsienice gumiaki;

2) Błotniki boczne odlane razem z górą kadłuba. Jeśli robimy czołg z Zimmeritem, to potencjalnie może to być problem. Np. rolką przy samym błotniku Zimmeritu raczej nie dam rady wygnieść. Także moim zdaniem zrobili błąd wykonując górę kadłuba i błotniki jako jeden element.

To fakt co piszesz:

1. Gąsienice możesz wymienisz na:

Hobby Boss 81002 - King Tiger Late Production Tracks

wpx_8152e2d2efdebe20e4d9265cbf19ac90.jpg

2. Błotniki boczne możesz dodać fototrawione np. Aber AB35A040

aber-35-a040-oslony-boczne-tiger-ii.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy robił już ktoś ten model  i byłby w stanie podzielić się wrażeniami co do spasowania oraz ogólnymi odczuciami co do modelu ?

Przedewszystkim jak to wygląda z tymi gąskami wieloelementowymi.

Zastanawia mnie też dlaczego ten zestaw ma negatywne opinie w sklepach.  

 

rfm-5038-1.thumb.jpg.3fce8d667144fde3ceca669fc86ae16c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Rigiel napisał:

Czy robił już ktoś ten model  i byłby w stanie podzielić się wrażeniami co do spasowania oraz ogólnymi odczuciami co do modelu ?

Przedewszystkim jak to wygląda z tymi gąskami wieloelementowymi.

Zastanawia mnie też dlaczego ten zestaw ma negatywne opinie w sklepach.  

 

rfm-5038-1.thumb.jpg.3fce8d667144fde3ceca669fc86ae16c.jpg

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kleje sobie na boku takiego potwora i mam zagwozdkę. 
 

Opcjonalne jest wyposażenie płyty nadsilnikowej w blaszki i zaczepy(?) i każą usunąć obcinaczki. Czy ta „opcja” zależy od wariantu wozu czy od czego? Również liny holownicze i zapasowe ogniwa są „wyłączone” z modelu. Z czego to wynika ?

 

 

C2D86A81-672C-40B5-8EC0-5E65F33F7408.jpeg

0BD9F1A7-E0D4-4928-9AE9-E612091C6D10.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.