Skocz do zawartości

Zadajemy pytania... Dostajemy odpowiedzi i pomoc...


krzychu-onisk

Rekomendowane odpowiedzi

33 minuty temu, przemek261 napisał:

Witam, 

Napotkałem kolejny problem dotyczący uzbrojenia F-4 Phantom. F-4 latał na wojnie wietnamskiej, a więc jest tym samolotem co na maksa mógł być zdarza się być "obwieszony" uzbrojeniem. I tu jest moje pytanie o wewnętrzny węzeł skrzydłowy. Teoretycznie może przenosić bombę lub bomby na wielozamkowej belce oraz AIM-9. Tylko czy w Wietnamie taka konfiguracja występowała? Na zdjęciach w takiej konfiguracji namierzyłem tylko egzemplarz muzealny oraz modele zrobione przez modelarzy (wygląda to efektownie 😀). Natomiast znalazłem takie linki na dotyczące misji konfiguracji misji F-4 w Wietnamie  McDonnell Douglas F-4E Phantom II Loadouts (cybermodeler.com) lub McDonnell Douglas F-4J Phantom II Loadouts (cybermodeler.com). W tych linkach taka konfiguracja nie występuje. Tak więc konfiguracja bomby plus AIM-9 na wewnętrznym węźle to teoria czy praktyka? 

Dziękuję z góry za jakieś info. 

Przemek

 

 

Temat wielokrotnie wałkowany na zachodnich forach, na szybko możesz sobie poczytać np to:

 

http://thecombatworkshop.blogspot.com/2018/01/usaf-f-4s-and-their-perplexing-lack-of.html?m=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, przemek261 napisał:

Dziękuję, 

Jeśli dobrze zrozumiałem to F-4 z USAF takiej konfiguracji nie stosowały (ewentualnie przy podwieszeniu bomb wyrzutnie zostawały puste), natomiast była stosowana w USN.  

Pozdrawiam

Przemek

 

Zasadniczo tak trzeba to rozumieć. USAF jak już brał Sidewindery to w układzie asymetrycznym np. TER + Mk.82  a z drugiej strony LAU-7 + AIM-9. Oczywiście wyjątki dla potwierdzenia reguły pewnie są 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
W dniu 4.08.2022 o 20:49, Slawek_26869 napisał:

:koniec: cz.1

W najbliższym czasie postaram się "dokopać" do kolejnej części "Archiwum L" :wink:

W końcu udało się "przekopać" przez pokłady innych czasopism i dokopałem się do dalszych złóż AeroPlanu :banan:

cz. 2 Archiwum L:

 

1(34)2002 - Bomba ZAB-500Sz - Robert Gurzęda;

2(35)2002 - Bomba FAB-500 M-62 - jw.;

3(36)2002 - Bomba OFAB-250-270 - jw.;

4(37)2002 - Kasety bombowe RBK-250 - jw.;

1(40)2003 - Zasobnik rurowy ZR-8MB1 - jw.;

2(41)2003 - 30-mm działko lotnicze NR-30 - jw.;

3(42)2003 - Działko lotnicze GSz-23 - jw.;

1(46)2004 - Bomba ćwiczebna P-50 - jw.;

2(47)2004 - Wielozamkowa bela bombowa MBD3-U6-68-1 - jw.;

3(48)2004 - Pocisk rakietowy R-13M - jw.

:koniec: cz.2

 

Przy okazji, ukazał się również cykl Karola Budniaka "Urządzenia i pojazdy lotniskowe":

 

2(35)02 - Wyposażenie naziemne statku powietrznego cz.1 - wyposażenie obsługowe;

4(37)02 - Wyposażenie naziemne statku powietrznego cz.2 - urządzenia do holowania;

1(40)03 - Wyposażenie naziemne statku powietrznego cz.3 - urządzenia do kotwiczenia;

3(42)03 - Wyposażenie naziemne statku powietrznego cz.4 - urządzenia przeciwpożarowe;

4(43)03 - Wyposażenie naziemne statku powietrznego cz.5 - zaślepki, pokrywy, pokrowce;

1(46)04 - Urządzenia do obsługiwania - podnośniki;

3(48)04 - Drabinki i trapy.

 

cdn.

  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciąg dalszy następuje :lama:

 

cz. 3 Archiwum L:

 

2(53)05 - kierowany pocisk rakietowy R-3S/R (AA-2, Atoll) - Robert Gurzęda;

1(58)06 - Npr S-13 i wyrzutnia B-13L - jw.;

1(64)07 - Belka szkolna CBLS - Dariusz Sałata, Krzysztof Sałata, Andrzej Wrona;

2(65)07 - Pocisk przeciwradiolokacyjny AGM-88HARM - Marcin Przeworski;

4(67)07 - AGM-65 Maverick - jw.;

1(70)08 - Pocisk rakietowy Hughes AIM-54 Pxoenix - Marcin Witkowski;

4(73)08 - Cele powietrzne CP-100MR i SRCP-WR - Miłosz Bogdański;

 

:koniec: cz.3

 

To na razie wszystko, jeśli chodzi o zawartość w tym temacie AeroPlanu do końca rocznika 2009 nr 5/6(80-81)09.

 

Będziemy dalej kopać :mrgreen:

  • Thanks 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie  (może  banalne)  czy  w malowaniu USN samolotów  pokładowych   f-8 Crusader  obowiązywała  zasada, że  obwódki  klap  podwozia  były  czerwone? W  instrukcji  do  wersji "J"  Academy   wydają się  być  białe.  Nie  na wszystkich  fotografiach  czarno-białych widać żeby  obwódki  kontrastowały  z  białym kolorem  spodu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie o polskie MiG-21MF - czy zawsze były malowane srebrzanką? Znalazłem zdjęcie, które - mam wrażenie - pokazuje niemalowane a aluminiowe (NMF) MiG-i. Może ma ktoś to, lub podobne zdjęcie w lepszej jakości?

 

mig-21mf.jpg

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.09.2022 o 23:20, golf czarny napisał:

Mam pytanie  (może  banalne)  czy  w malowaniu USN samolotów  pokładowych   f-8 Crusader  obowiązywała  zasada, że  obwódki  klap  podwozia  były  czerwone? W  instrukcji  do  wersji "J"  Academy   wydają się  być  białe.  Nie  na wszystkich  fotografiach  czarno-białych widać żeby  obwódki  kontrastowały  z  białym kolorem  spodu .

Maluj na czerwono

 

19145997_1439419509451427_2408855771663324146_n.jpg

19224831_1439419492784762_6345353761275385257_n.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W teorii tak, ale te obwódki się ścierały i trzeba było je odmalowywac, i czasami tego nie robiono. Ale jeżeli nie masz zdjęcia konkretnej maszyny w której jest inaczej, leciałbym zgodnie z zasadą i robił czerwone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.09.2022 o 21:13, sebastain napisał:

Pytanie o polskie MiG-21MF - czy zawsze były malowane srebrzanką? Znalazłem zdjęcie, które - mam wrażenie - pokazuje niemalowane a aluminiowe (NMF) MiG-i. Może ma ktoś to, lub podobne zdjęcie w lepszej jakości?

 

mig-21mf.jpg

Sporo MF-ów było malowanych na j szary, polecam Polish Wings nr 32 o MiG-21MF właśnie, b. dużo wiedzy o kolorystyce polskich  eMeFów 

Pozdr 

ww

 

 

Edytowane przez wuwumaster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ChuChu napisał:

Kupiłem zestaw Eduard drukowany w 3D. Jakość jest niesamowita, tak samo jako ilość "nóżek" podtrzymujących wydruk.

 

Jakieś rady, jak je skutecznie i bezpiecznie usunąć z elementów?

 Utwardzić lampą UV, jak do paznokci hybrydowych i ostry skalpel... Powinno łatwo póść...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tradycyjnie słońce jest dobrym źródłem promieniowania UV, ale teraz pogoda nie będzie chciała współpracować przy takim utwardzaniu...

Jak kupiłem części 3D od Przemka to odcinałem "podpórki" od nich skalpelem, piłą z bardzo drobnymi ząbkami i ostrymi cążkami, takimi jak do elektroniki. Te podpórki częściowo chronią wydrukowaną część podczas transportu, więc może lepiej, że są, zanim część jest gotowa do zamontowania.

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Greif pinned this temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.