Jump to content
Mikolaj75

Su-20 - Pantera z przewagą dodatków własnych - 1:72

Recommended Posts

Mikołaj...lecz się

Błagam, nie rób tego! Ten rodzaj psychozy jest jak najbardziej wskazany i oczekiwany.

 

Ale może też być zaraźliwy a konsekwencje mogą być straszne. Może się skończyć porzuceniem modelarstwa na zawsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikołaj nie lecz się nie słuchaj, co my będziemy oglądać jak się wyleczysz modele prosto z pudła ? o nieee

Ciesze się ze wróciłeś do budowy będę zaglądał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miło, że odżyło. Choć daleko mi do takiego poziomu. Również cieszę się, że wróciłeś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mogłem się doczekać wznowienia tego warsztatu! Poziom rewelacyjny

Share this post


Link to post
Share on other sites
Powrót po nieprzyzwoicie długim urlopie...

 

Czas najwyższy. Aby to więcej się nie powtórzyło!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba lepszej motywacji niż tu, nie można znaleźć nigdzie. Czysty obłęd!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za miłe przyjęcie po powrocie do Suni.

 

Wózek o fachowym oznaczeniu S32M-9965-0 ukończony, pokolorowany. Nawet się zdziwiłem, bo zebrało się - jeśli nie pomyliłem się w liczeniu - 257 części. Można zatem z czystym sumieniem przejść do płatowca.

 

7M77C5Bh.jpg

 

jVc6xsZh.jpg

 

i13kIDah.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wózek piękny. wspaniała robota. popatrzyłem i lece lepić jaczka. Sklejam sobie jaka 9b. nie wiem czy słyszeliście o takim jaczku, z komora bombową za kabina. Rurową komora bombową !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wózek bardzo ładny.

Sklejam sobie jaka 9b. nie wiem czy słyszeliście o takim jaczku, z komora bombową za kabina. Rurową komora bombową !!

 

Słyszałem o Jaku-9b. Kiedyś Alenger robił coś takiego, ciekawa konstrukcja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fenomenalna praca... Gratuluję! Jako nowicjusz, mam pytanie : niezwykle precyzyjny bieżnik na kołach wózka zrobiłeś z mikro pręcików z tworzywa (evergreen?). Czym, i jak je kleisz? Próbowałem wykonać podobny detal, jednakże po wygięciu cienkiej płytki klej (Mr.Hobby) rozpuścił zbyt dużą część płytki i sama ona, pod wpływem naprężeń, pękła.. Za dużo kleju? Niewłaściwe tworzywo?

Będę wdzięczny Kolegom za podpowiedzi.

pzdr

Marcin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za przyjęcie wózka

 

Jarku - miło mi czytać Twoją opinię, bo skoro wózek Ci się podoba, a miałeś styczność z podobnymi urządzeniami, to znaczy że chyba rzeczywiście jest dobry

 

Marcin - pręciki powstały z płytek HIPS w tym wypadku jeśli dobrze pamiętam 0,25 ciętych na paski żyletką. Przyklejane były Tamiya ExtraThin-em, ale dosłownie takimi muśnięciami.

Jeśli natomiast coś przyklejam na powierzchniach wypukłych/wklęsłych to staram się, aby element przyklejany był już stosownie wygięty przed przyklejeniem, żeby zminimalizować jego pracę i napięcia. I oczywiście jak najmniej kleju - domuskać zawsze możesz, zbieranie kleju z reguły już nic nie pomoże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracam do korzeni.

Aby sensownie myśleć o zamknięciu kadłuba, należy przygotować sekcję ogonową. W pierwszym etapie uznałem za niezbędne opracowanie wnęk hamulców, jako że będą widoczne z obu stron, zaś wewnątrz wnęki te i wręga na której są oparte będą stanowiły rozsądny punkt odniesienia do dalszego "meblowania"

 

Na początek z kadłuba Modelsvit bez specjalnych ceregieli odciąłem sekcję ogonową:

 

hcoopmdl.jpg

 

Jest ona około 1mm szersza od kadłuba Pantery, stąd należało użyć ciężkiego sprzętu:

 

zZSnDOxl.jpg

 

Następnie sekcję dopasowałem na sucho do kadłuba i przy pomocy taśmy wyznaczyłem punkty dla wycięcia wnęk:

 

KnJsL2Yl.jpg

 

No i poszły główne wycinki. Oprócz wnęk kilka wzierników:

 

ADh23QSl.jpg

 

Od wewnątrz wykonałem wręgę stanowiącą jednocześnie tylną ściankę wnęk i dokleiłem ścianki boczne - tu uwaga - pilnowałem aby ścianki były wklejone ciut niżej niż krawędź wnęki, z zewnątrz mogły zaś na razie wystawać dowolnie:

 

b6tHyOCl.jpg

 

Ścianka przednia ma z kolei między zawiasami otworki. Zostały wywiercone w płytce:

 

RllvDozl.jpg

 

a następnie wycięte z zachowaniem łuków i wklejone:

 

pv1e4zTl.jpg

 

Późnij dokleiłem kliny:

 

a2vTVh8l.jpg

 

Na tym etapie można już było wyklejać same "podłogi" wnęk. W tym celu ukształtowałem termicznie płytkę HIPS i poszczególne sekcje były docinane i szlifowane odrębnie (tu przydało się obniżenie ścianek bocznych, dzięki czemu podłogi są praktycznie zlicowane z wręgą):

 

8xlvvkbl.jpg

 

I wnęki zasadniczo gotowe. Proszę pamiętać, że na tym etapie nie ma jeszcze detali, podłużnic, nitów itp itd. Najważniejsze, że udało się złapać geometrię, zachować rozsądnie jak na skalę proporcje i mam przyczółek do dalszego meblowania:

 

4byORWil.jpg

 

5F71J4ul.jpg

 

Pozdrawiam - Mikołaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh,

Przestałem już liczyć który to raz z kolei ręce mnie opadły...

 

Szacun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikołaj, mówiłem Ci już, że strasznie lubię oglądać twoją pracę ;) ?

Znakomicie to wygląda - z pewnością następny szczękoopadacz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za komentarze. Filip - absolutnie mogę powiedzieć to samo o Twoich warsztatach

 

Postęp niewielki, ale chciałem pokazać rozwiązanie kwestii szczelin między połówkami kadłuba. Dokładna obróbka na tym etapie jest niemożliwa, bo nie da się rozłączyć, aby potem urządzać wnętrze, z kolei po meblowaniu i malowaniu i sklejeniu też słabo..

 

Przeanalizowałem konstrukcję i okazało się, że na znakomitej większości kadłuba są takie elementy konstrukcji, że spróbuję rzecz załatwić poprzez wklejane-wsuwane moduły.

 

Oto ogólna procedura:

 

należy dokładnie dopasować i dociąć ukształtowaną płytkę:

 

aMr3H1Sl.jpg

 

sprawdzam czy ściśle pasuje:

 

HpFa3nJl.jpg

 

Następnie poszczególne płytki sobie wypełniam w zależności od potrzeb:

 

XhRNK1Xl.jpg

 

I tak to wygląda na sucho:

 

nm3avNQl.jpg

 

yCYSEtfl.jpg

 

W miarę możliwości postaram się zastosować to rozwiązanie w całej sekcji ogonowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lecim dalej:

 

Korzystam z okazji, że wręgi mają przekrój kołowy i łatwo wycina się je chałupniczo:

 

VgcXwgil.jpg

 

Na początek zespół wręg 42-43 - kółka sklejone na płytkach w miejscach docelowo niewidocznych, co pozwala zachować idealnie dystans:

 

TD5LxFVl.jpg

 

Następnie wklejone zidentyfikowane w kwitach "rozpórki":

 

VLnxVu3l.jpg

 

Później doklejone osłony oraz wzmocnienia wręg:

 

2GINP7rl.jpg

 

Po obcięciu i rozcięciu wklejone na swoje miejsce:

 

DhHz1l8l.jpg

 

Następnie wręgi 39-40 o nieco bardziej skomplikowanym kształcie. W tym celu z wyciętego kółka wewnętrznego odciąłem "półksiężyce":

 

MYV0Bzvl.jpg

 

Po stosownych korektach wyszły oczekiwane kształty:

 

dPmKeq2l.jpg

 

I powtórzona procedura słonecznych wzmocnień:

 

l1OWFQul.jpg

 

I tak po kolei wręga za wręgą:

 

hUwd21Nl.jpg

 

jv5AfeLl.jpg

 

Teraz czas na osłony mechanizmów i podłużnice, ale to już po Łasku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.