Jump to content
Mikolaj75

Su-20 - Pantera z przewagą dodatków własnych - 1:72

Recommended Posts

I małymi krokami:

 

Wulkanizacja dostarczyła opon i felg do wózka silnikowego:

 

wozki%2B17%2B07%2BA.JPG

 

Nawet pasują:

 

wozki%2B17%2B07%2BB.JPG

 

Pierwsze piętro wózka dyszowego dostało trochę detali:

 

wozki%2B17%2B07%2BC.JPG

 

Powstało też drugie piętro z elementami mechanizmu podnoszącego:

 

wozki%2B17%2B07%2BD.JPG

 

I przymiarka:

 

wozki%2B17%2B07%2BE.JPG

 

Przyjemna robota z tymi SLH-ami

Share this post


Link to post
Share on other sites
Trudno powiedzieć, pomyślę może nad jakimś nieciekawym dla wąskiego grona odbiorców..

Iskra Najlepiej w 1:24?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Djack - coś tam już kiedyś zacząłem, dokumentacja jest bogata, także zobaczymy...

 

Tymczasem.. Wózek dyszowy ma uroczą kratownicę.

 

Poszczególne etapy:

 

krat%2BA.JPG

 

krat%2BB.JPG

 

Z dwuwymiaru przechodzimy w trójwymiar:

 

krat%2BC.JPG

 

Po ustabilizowaniu uzupełniamy pręciki:

 

krat%2BD.JPG

 

krat%2BE.JPG

 

Na "drugie piętro" wózka nakładamy ceowniki z zaczepami mocującymi z blaszek i plasticzków. To nie jest trudne technicznie, jedynie trzeba bardzo pilnować geometrii:

 

krat%2BF.JPG

 

Pilnować trzeba, żeby kratowniczka weszła dokładnie w miejsce montażu tak na długość jak i szerokość. Tu wszystko się powiodło:

 

krat%2BG.JPG

 

krat%2BH.JPG

 

Pozdrawiam - Mikołaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

To, że odwalasz świetną modelarską robotę to już pisałem, ładny i czyściutki montaż. Mikołaj ten ciemniejszy kolor na silnikach mieszałeś czy jakiś gotowy użyłeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrząc od przodu: pierwszy szary pierścień to jeśli dobrze pamiętam MM 1740, potem Humbrol 106, a dwa wąskie ostatnie to 106 mieszany z zielonym i niebieskim. Później było to jeszcze wycierane i polerowane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wózek silnikowy jest mniej finezyjny, ale paradoksalnie wymusza to podwyższoną staranność, żeby na tle silnika nie sprawiał złego wrażenia, mogącego przełożyć się na silnik.

 

wozsilA.JPG

 

wozsilB.JPG

 

Między innymi wykonałem wzmocnienia trzymań silnika:

 

wozsilC.JPG

 

A także sześciokątne łebki śrub (z nieodzownego zestawu Wojtka Fajgi, który to zestaw kiedyś się skończy...)

 

wozsilD.JPG

 

Pozdrawiam - Mikołaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sześciokątne łebki w razie czego zawsze można zrobić z poplasterkowanego odpowiedniego pręcika plastructa, choć efekt nie będzie tak dobry jak u Ciebie. Całokształt jak zwykle super, ale nie będę Ci tego w koło powtarzał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ernest - plastructy są w porządku, ale te sześciokąty są chyba dostępne od wymiarów dość dużych jak na naszą skalę;-)

 

Kadłub wózka silnikowego dostał kamuflaż:

 

wozsil%2Bkolor.JPG

 

Pozdrawiam - Mikołaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

dostrzegam wielkie uchybienie. Brak gwintowanych wentylków w oponach.... tak nie może być !

koniecznie muszą być gwintowane!

 

 

wielkie brawa za super warsztat ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć - Jonathan - jakoś nie sądzę, aby był zbyt. Taki wózek ma sens z pasażerem, a jego produkcja to już karkołomne przedsięwzięcie.

 

Poniżej mikrogaleria wózka silnikowego (dla potrzeb statystyki - 152 elementy):

 

wozek%2Bsilnik%2BA.JPG

 

wozek%2Bsilnik%2BB.JPG

 

wozek%2Bsilnik%2BC.JPG

 

I dalej walczę z silnikiem. Ważne, aby nie ulec pokusie odpuszczenia jakości, bo finał tuż, tuż...

 

det%2B3%2B09%2BA.JPG

 

det%2B3%2B09%2BB.JPG

 

Pozdrawiam - Mikołaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uff, skończony...

 

Długość z kołpaczkiem 46 mm, około 1700 części (mówimy tylko o pokazanym "korpusie" - pamiętajmy, że dopalacz z dyszą jeszcze się robią), wózek kolejne 150, całość scratch z niektórymi elementami pozyskanymi od zaprzyjaźnionych kolegów-modelarzy:

 

Lula%2B5%2B9%2Bwozek%2B1.JPG

 

Lula%2B5%2B9%2Bwozek%2B2.JPG

 

Lula%2B5%2B9%2Bwozek%2B3.JPG

 

Lula%2B5%2B9%2Bwozek%2B4.JPG

 

Lula%2B5%2B9%2Bwozek%2B5.JPG

 

Lula%2B5%2B9%2Bwozek%2B6.JPG

 

Lula%2B5%2B9%2Bwozek%2B7.JPG

 

Lula%2B5%2B9%2Bwozek%2B8.JPG

 

Lula%2B5%2B9%2Bwozek9.JPG

 

Pozdrawiam - Mikołaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zalewie chorych rozmów na tym forum z przyjemnością wracam do tej relacji Kurde, a ten silnik to cudo! Dajesz dalej!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Absolutnie fantastyczna sprawa, silnik jak i relacja warsztatowa stanowi rewelacyjną odskocznię od codziennego życia forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Podziałka na kątomierzu się sama nie zrobi

 

 

To nie był/jest kątomierz.Ta skala pokazuje ustawienie UPRT czyli mówiąc prościej lub po ludzku moc silnika zadaną przez pilota poprzez ustawienie manetki gazu ,we Procentach.

Jestem ciekaw ,czy Mikołaj zrobi w odłączonych popychaczach sterowania silnikiem , śruby a na nich nakretki i do nich zawleczki .

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak tak, "kątomierz" to napisałem, żeby tu zaraz pierdyliarda stron dyskusji nie było na temat nazewnictwa i ogólnego udowadniania, czy je na wierzchu, bo taka moda ostatnio A pracę Mikołaja to tylko podziwiać, choć fakt, że gwintów jeszcze nie robił

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.