Skocz do zawartości

C-17A Globemaster III ANIGRAND 1/72


podciech

Rekomendowane odpowiedzi

Witam  wszystkich

Model  rozpocząłem na początku 2016 roku .Z  powodu zawirowań życiowych porzuciłem projekt na długie miesiące. Wiem że to dział warsztatowy a to co zrobię będzie praktycznie monologiem ,ale nie wiedziałem gdzie  go wam pokazać. Nad modelem spędziłem puki co mnóstwo czasu ,a i tak  chyba jestem dopiero w połowie drogi . Może kogoś zainteresuje to co do tej pory zrobiłem , taka ciekawostka bo wujek google nie znalazł żadnej dobrej relacji z budowy tego modelu. Oczywiście jeśli powrócę do dłubania to będę co jakiś czas zamieszczał zdjęcia . Starałem się wybrać najciekawsze puki co , a i tak dużo ich wyszło.  Są dwa zestawy na rynku „Anigrand” - żywica i kopia żywicy „wacu” Combat  Models dokładnie z tymi samymi błędami. Według mnie użyli „Anigranda”  jako  kopyta.        

Najważniejsze  przeróbki  to : 

·         zbyt bulwiasty i złych kształtów przód

·         okna w złych miejscach i o złych kształtach

·         złe osadzenie  skrzydeł,  całość  za bardzo do przodu

·         zły kąt zaklinowania skrzydeł , studnie złe kształty i wymiary

·          korekta przekroju kadłuba

·         korekta skrzydeł

·         zły kształt pylonów i silników

·         złe rozmieszczenie goleni podwozia

·         statecznik pionowy zły kształt

·         brak kokpitu

·         brak ładowni

·         model posiada pełne oświetlenie ( z rozdzieleniem na barwę światła )

Oprócz tego wszystko wymaga z wymiarowania i osadzenia we właściwym miejscu, ale  już wyglądem przypomina C-17 .

Musiałem obrać  jakieś złożenia  odnośnie planów ,których i tak praktycznie nie ma, a jak są to złe. Nawet sam Boeing wypuścił kilka rysunków na których są błędy . Plany po przeskalowaniu które posłużyły do wymiarowania  znalazłem na ironie w Modelarzu z 1999 roku, reszta to zdjęcia.

C-17- tka o nr 0006 z 315 AW której  model  buduje  na co dzień stacjonuje  w bazie  Charleston (Południowa Karolina). Samolot  brał udział w latach 1995- 1996 w operacji  Joint  Endeavor  związanej z  wkroczeniem  międzynarodowych  Si ł  wojskowych do byłej  Jugosławii . W czasie tej operacji  12 samolotów  przerzucono  do bazy  Rhein-Main  w  Niemczech , skąd  wykonywały loty z zaopatrzeniem  wojskowym  i  humanitarnym. C -17 w ciągu 60 dni operacji powietrznych  wykonały 1025 lotów przy nie zawodności  97,8%. Latem  1998 roku samolot o nr 0006 otrzymał nazwę  „Spirit of Berlin” (duch Berlina) z okazji uczczenia 50 rocznicy operacji zwanej  „Berlin Airlift” (most powietrzny) nadaną  przez  ówczesnego  prezydenta  Billa Clintona . Z ciekawostek  ,w  1998 roku transportował  słynną  orkę  KEIKO , bohaterkę filmu „Uwolnić orkę „. Operacja polegała na przewiezieniu   zwierzęcia  ze  Stanów  Zjednoczonych do  Islandii  i tam  wypuszczenie  orki  do Oceanu  Atlantyckiego.  Oprócz  KEIKO  ładunek  składał  się z wielkiego  zbiornika wypełnionego  wodą . C-17 został wybrany dzięki możliwości wylądowania z ładunkiem 32 ton na pasie startowym o długości  niespełna  1300 metrów.                                      Pozdrawiam

VsBBKOo.jpg

dy7o6Yd.jpg

jk4z0aJ.jpg

dobWPca.jpg

rvWR5l3.jpg

o3xh1Ow.jpg

gSOCiT5.jpg

XG21Cqm.jpg

kJmQQPB.jpg

Uzq6l2M.jpg

NmDK9u1.jpg

PUW0sNU.jpg

Dm8qCsM.jpg

liaj3W6.jpg

DUwfpaz.jpg

Dr5e8jK.jpg

B7tHZZg.jpg

T2AhPG1.jpg

0VG6QD3.jpg

2sVGCTq.jpg

xrtK94z.jpg

gDuFKpQ.jpg

LEpC4eE.jpg

5B1kJUB.jpg

1ZgEIV2.jpg

6cZlqCZ.jpg

cZ96VSz.jpg

agmMOLp.jpg

tOKBl62.jpg

QqJvFzN.jpg

6p7bYmk.jpg

cy50W3e.jpg

oo4Gr01.jpg

gAH2DCZ.jpg

wYeQqxK.jpg

3kFph0D.jpg

QJDnYEy.jpg

DuRlhQv.jpg

E0pxp1z.jpg

bR5S0nZ.jpg

TxHLsTA.jpg

r8REkw9.jpg

uTB4m8i.jpg

IsNRgQU.jpg

QYLIf4Q.jpg

8qnt1Ie.jpg

Y23brXi.jpg

wnCdcEh.jpg

SgkyiYJ.jpg

2m4hG5W.jpg

gnE4yb3.jpg

uXBk0kV.jpg

n6jMkMz.jpg

hMCMaJP.jpg

xHu60S2.jpg

dHB570N.jpg

XYZWMzC.jpg

GWNfXXw.jpg

QtjiX2k.jpg

TfQEnrq.jpg

yA8kwt1.jpg

B1EMj6S.jpg

MAAnub3.jpg

29Ias0V.jpg

F7xlL8p.jpg

aZbFoFb.jpg

LOhNw8u.jpg

eRS2YlK.jpg

dEFIP9g.jpg

usMLLKF.jpg

7jMSu8c.jpg

gGcx9d1.jpg

hlxaHO5.jpg

WYniUUU.jpg

PRYrPtV.jpg

FA2bDcg.jpg

65e5op8.jpg

sQSKQWl.jpg

ABq6X7q.jpg

wUU9gUU.jpg

SSpWkz1.jpg

WnC7Ndk.jpg

rBndCK3.jpg

VUi88Ob.jpg

ku3aDdI.jpg

1Jbh7Ur.jpg

i7ho4SR.jpg

AlJ55Ju.jpg

tX9dKmp.jpg

6H6I4VZ.jpg

iDAh49x.jpg

qE9aU4Z.jpg

YtecsKP.jpg

IxyVsgv.jpg

nLz99WB.jpg

1Fe8kf0.jpg

V7QRkGv.jpg

qXXywia.jpg

dhsnFFP.jpg

aYi5Jt6.jpg

l93MX7y.jpg

bgBNcHJ.jpg

a2NxsqX.jpg

HquLQCZ.jpg

l6W6GmL.jpg

NpkaNex.jpg

K3XeI0z.jpg

DVUUPY3.jpg

F34vUpN.jpg

CQQw0g3.jpg

VtZ0B98.jpg

LHK7nk6.jpg

FRqEC1E.jpg

gyY7Hof.jpg

IscsxhQ.jpg

KxUO15f.jpg

oZidQH9.jpg

Edytowane przez podciech
  • Like 16
  • Thanks 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o budowę modeli to mogę jedynie podziwiać, co też z przyjemnością czynię.
W pierwszym poście użyłeś określenia/skrótu AOA, czyli Angle of Attack (AoA - jak to najczęściej się zapisuje), to zaś tłumaczymy jako "kąt natarcia", a kąt natarcia to (w uproszczeniu) kąt zawarty pomiędzy kierunkiem napływających strug, a cięciwą profilu.
Zaś kąt zawarty pomiędzy osią kadłuba (samolotu) a cięciwą, nazywany kątem zaklinowania, może on być dodatni (najczęściej), zerowy i ujemny (o takim nie słyszałem, ale pewnie słabo szukałem).
Tak tylko wspominam dla porządku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dzięki panowie !!!! . Chodziło mi o obniżenie kata natarcia płatów względem osi kadłuba. Oba skrzydła na kacie natarcia były za bardzo uniesione do góry , błąd modelu . Dzięki i pozdrawiam ?

Edytowane przez podciech
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, podciech napisał:

Dzięki jeszcze raz . Tak jestem autorem b-2 ?  pozdrawiam.

To miałem przyjemność zamienić z Tobą kilka słów, ale mniejsza o to. Nie dziwi mnie poziom wykonania C-17 ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE-SA-MO-WI-TE !

Idę poskładać swoje modele w kartony a jak mi się zechce sklejać to usiądę w kąciku i poczekam, aż mi przejdzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzę i patrzę i jedyne co mi przychodzi do glowy to " co ja robię tu..." Niesamowita robota!

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Masz ode mnie medal, i wyrazy najwyższego szacunku modelarskiego. Model jest genialny. Nie wiem co mam powiedzieć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.